Pomoc przy zakupie auta do 22tys

02 Wrz 2020, 15:27

Drodzy forumowicze, „problem”jak w temacie, głowa już pęka od nadmiaru informacji i pomysłów. Szukam auta ekonomicznego co mało pali a dodatkowo byłoby w miarę trwałe i „nie psujące się”, a naprawy ewentualne byłyby znośne, szukam raczej disela. Rocznie ok 30tys km będę robił, wpadło mi w oko
Citroen c4 (ok 2010-2012r)1.6hdi 92km - wiem ze jest bez dwumase i ze stała geometria łopatek w turbinie(podobno jest to plus), a jak to się ma z silnikami 110,115km? Nie ukrywam się wolałbym te mocniejsze (skrzynia 6biegowa) ale jak z eksploatacja?
Drugie auto (zupełnie odmienne) vw touran ... i tutaj jest pytanie, z jakim silnikiem by auto nie robiło problemów?
Trzecie auto to peugeot 3008 2.0hdi... problem jest z wyborem auta w moim budżecie.
Czwarta opcja Ford c-max tylko z jakim silnikiem?
Jeśli macie jakieś podpowiedzi i opinie o wyżej wymienionych modelach chętnie poczytam
P.s auto w gazie raczej odpada
defens
Początkujący
 
Posty: 200
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

03 Wrz 2020, 10:23

defens napisał(a):Citroen c4 (ok 2010-2012r)1.6hdi 92km - wiem ze jest bez dwumase i ze stała geometria łopatek w turbinie(podobno jest to plus), a jak to się ma z silnikami 110,115km? Nie ukrywam się wolałbym te mocniejsze (skrzynia 6biegowa) ale jak z eksploatacja?
Znam dwa samochody z tym silnikiem które z których właściciele są zadowoleni i jeden ma ponad 300tkm. Po 2010 roku miałeś zmodyfikowany silnik 1.6 HDi (DV6D) o mocach 75KM, 92KM, 112KM. Przed 2010 był to 1.6 HDi (DV6) o mocach 75KM, 90KM, 109KM. Ty powinieneś celować w moc 92 Tak jak napisałeś powinna być ona najtańsza w eksploatacji.

Jednak tu trzeba uważać bo z tego co wiem zdarzały się wersje z turbiną o zmiennej geometrii.
- DV6TED4 – 9HV -> 90-konny diesel (turbina o zmiennej geometrii TGV i dwumasowe koło zamachowe);
- DV6ATED4 – 9HX -> 90-konny diesel (turbina ze stałą geometrią TGF z zaworem upustowym west gate i jednomasowe koło zamachowe);

defens napisał(a):Czwarta opcja Ford c-max tylko z jakim silnikiem?
Najlepiej takim samym jak w C4 :) bo tu będą silniki HDI z koncernu PSA. Najlepiej podczas jazdy sprawdza się wersja 1.6 110KM HDI ale będzie sporo droższa od wersji 90KM.

defens napisał(a):Czwarta opcja Ford c-max tylko z jakim silnikiem?
Fordy ogólnie są tanie ale silniki diesla potrafią być problematyczne choć zdarzają się egzemplarze które nie sprawiają problemów. Moim zdaniem najlepiej tu szukać silnika jak już chcesz diesla to sprawdzi się jednostka wysokoprężna 2.0 (DW10 16V) to ta z współpracy z koncernem PSA.

Ja dorzucę jeszcze piątą opcję którą warto rozważyć, będzie to Toyota Corolla Verso z silnikiem 1.8 w benzynie. Tu masz całkiem oszczędny motor i twoim budżecie możesz liczyć na auto z 2007 roku a tam już silniki były poprawione. Ten silnik jest naprawdę oszczędny jak na benzynę no i tam raczej nie ma co się psuć :) Oczywiście jak znajdziesz taki w dobrym stanie to powinieneś długo pojeździć.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10021
Zdjęcia: 35

03 Wrz 2020, 12:15

Jak będziesz korzystać z auta? Bo wskazujesz różne segmenty - C4 kompakt z małą ilością miejsca na tylnej kanapie i średnim bagażnikiem, Touran - minivan o dużej przestronności i 3008 - SUV, przestronność na poziomie auta kompaktowego - napisz ile osób będziesz przewozić i czy duży bagażnik jest istotny.
I te 30 tys. km to głównie trasy (drogi krajowe czy ekspresówki), miasto, krótkie odcinki na zimnym silniku? Napisz coś więcej.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

03 Wrz 2020, 22:12

Trasy głownie ekspresowe (70% eska,30%miasto) to tak w większości (do pracy), w większości będę jeździł sam, ale oczywiście rodzinnie gdzieś tez będziemy jeździć (2+2 dzieci) powiem tak, zależało by mi na czymś bardziej przestronnym ( jak touran,3008) ale ten citroen mi się nawet podoba no i przemawia do mnie ekonomia, wypad nad morze czy w góry (2,3,4 razy w roku) z bagażami. To tak na szybko jeśli chodzi o eksploatacje. Jak pisałem wcześniej ekonomia i niezawodność to najważniejsze rzeczy. Trochę się boje dieseli ( nie wiem czy słusznie) ale jak czytam o wtryskiwaczach,dpf’ach, egr’ach to dużo rzeczy przy używanym aucie może się na dzień dobry (albo trochę później) popsuć. ciężko wybrać coś co by pasowało do moich „wytycznych” dlatego podpowiedzcie mi co warto wziąć pod uwagę? Jest coś wartego uwagi z grupy VAG?
P.s mam teraz volvo v50 w gazie,(2.4 +lpg) silnik super ale wiem ze zbliża się czas konkretnych napraw i się zastanawiam nad wsadzeniem nie małej gotówki w naprawę czy zakup nowego auta
defens
Początkujący
 
Posty: 200
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

03 Wrz 2020, 23:01

defens napisał(a):P.s mam teraz volvo v50 w gazie,(2.4 +lpg) silnik super ale wiem ze zbliża się czas konkretnych napraw i się zastanawiam nad wsadzeniem nie małej gotówki w naprawę czy zakup nowego auta


Noooo i powiedzmy, że temat się wyjaśnił. Masz stosunkowo fajne auto i budżet, który nie pozwala na kupno czegokolwiek co byłoby jakimś znaczącym "awansem". Poza tym 10+ letnie auto zawsze będzie wymagało inwestycji, niewazne czy masz je od dwóch lat czy od tygodnia.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

04 Wrz 2020, 07:26

Niby tak, ale swój przebieg ma no i już trochę się „znudził”. I co chwile coś muszę w nim robić jak nie mała rzecz to teraz się szykuje „duża”... sam nie wiem, a wracając do tematu coś możecie polecić?
Natknąłem się na Skodę yeti
[link do oferty na Olx wygasł]
Powiem ze mega mi się podoba no i silnik podobno bardzo dobry, wiem ze wykracza poza budżet ale zastanowiłbym się, co myślicie?
defens
Początkujący
 
Posty: 200
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Autobusy piętrowe
    Dwa pokłady w autobusie oznaczają większą pojemność pasażerską, co przekłada się na większy zysk przewoźnika. Autobusy piętrowe mogą swobodnie manewrować w ciasnych uliczkach miast, gdzie wjazd zabierającym niewiele więcej ...

04 Wrz 2020, 07:51

Yeti to spoko auto tylko ja nastawiałbym się na silnik 1.6 TDI, oszczędny, mocny (jak na 1.6) podatny na zwiększanie mocy i do tego wszystkiego bezproblemowy.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16555
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Wrz 2020, 08:39

No tak, tylko silniki 1.6 są w autach droższych niż mam budzet. Tak podpytaM a propos yeti (2008-2010) z silnikiem 2.0 CR, czy ceny ok. 23-25 tys to normalne ceny czy raczej „podejrzane”?p.s nie koniecznie musi być yeti z napędem 4x4
defens
Początkujący
 
Posty: 200
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

04 Wrz 2020, 09:09

Yeti ma tragiczne wyciszenie przy wyższych prędkościach, przejedź się tym po drodze ekspresowej to przejdzie Ci ochota na to auto. To jest typowy (pod)miejskiSUVik.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

04 Wrz 2020, 13:20

Ossy napisał(a):Yeti ma tragiczne wyciszenie przy wyższych prędkościach, przejedź się tym po drodze ekspresowej to przejdzie Ci ochota na to auto.
a jeździłeś czy powielasz opinie tych którzy nie jeździli? Wiadomo mercedes to to nie jest ale mówiąc że tragicznie i przy prędkości 120 odechciewa się jeździć to gruba przesada.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16555
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Wrz 2020, 13:35

Kao napisał(a):Yeti to spoko auto tylko ja nastawiałbym się na silnik 1.6 TDI, oszczędny, mocny (jak na 1.6) podatny na zwiększanie mocy i do tego wszystkiego bezproblemowy.
a do tego 5 biegowy, więc na ekspresówki lipa (uprzedzając, zestopniowanie nic nie da).
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14190
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004