defens napisał(a):Citroen c4 (ok 2010-2012r)1.6hdi 92km - wiem ze jest bez dwumase i ze stała geometria łopatek w turbinie(podobno jest to plus), a jak to się ma z silnikami 110,115km? Nie ukrywam się wolałbym te mocniejsze (skrzynia 6biegowa) ale jak z eksploatacja?
Znam dwa samochody z tym silnikiem które z których właściciele są zadowoleni i jeden ma ponad 300tkm. Po 2010 roku miałeś zmodyfikowany silnik 1.6 HDi (DV6D) o mocach 75KM, 92KM, 112KM. Przed 2010 był to 1.6 HDi (DV6) o mocach 75KM, 90KM, 109KM. Ty powinieneś celować w moc 92 Tak jak napisałeś powinna być ona najtańsza w eksploatacji.
Jednak tu trzeba uważać bo z tego co wiem zdarzały się wersje z turbiną o zmiennej geometrii.
- DV6TED4 – 9HV -> 90-konny diesel (turbina o zmiennej geometrii TGV i dwumasowe koło zamachowe);
- DV6ATED4 – 9HX -> 90-konny diesel (turbina ze stałą geometrią TGF z zaworem upustowym west gate i jednomasowe koło zamachowe);
defens napisał(a):Czwarta opcja Ford c-max tylko z jakim silnikiem?
Najlepiej takim samym jak w C4
bo tu będą silniki HDI z koncernu PSA. Najlepiej podczas jazdy sprawdza się wersja 1.6 110KM HDI ale będzie sporo droższa od wersji 90KM.
defens napisał(a):Czwarta opcja Ford c-max tylko z jakim silnikiem?
Fordy ogólnie są tanie ale silniki diesla potrafią być problematyczne choć zdarzają się egzemplarze które nie sprawiają problemów. Moim zdaniem najlepiej tu szukać silnika jak już chcesz diesla to sprawdzi się jednostka wysokoprężna 2.0 (DW10 16V) to ta z współpracy z koncernem PSA.
Ja dorzucę jeszcze piątą opcję którą warto rozważyć, będzie to Toyota Corolla Verso z silnikiem 1.8 w benzynie. Tu masz całkiem oszczędny motor i twoim budżecie możesz liczyć na auto z 2007 roku a tam już silniki były poprawione. Ten silnik jest naprawdę oszczędny jak na benzynę no i tam raczej nie ma co się psuć
Oczywiście jak znajdziesz taki w dobrym stanie to powinieneś długo pojeździć.