Pomoc w doborze auta, moje potrzeby vs ich realizacja

09 Lut 2020, 16:42

Cześć wszystkim,

mój obecny samochód to Citroen C5 mk1 2002 r. 330tys km 2.0 HDi bez FAP 110KM/250Nm.

Nakreślę moje potrzeby. Z narzeczoną uwielbiamy kempingi, biwakowanie, często jeździmy na wycieczki piesze / rowerowe.
Wszystkie trasy bez asfaltowe przemierzamy wspomnianymi rowerami lub nogami. - jednakże fajnie byłoby jakieś polne / leśne drogi zjeździć autem.
Od 2 lat, na "wakacje" zabieramy ze sobą nasz motocykl na wynajętej przyczepce. - trasa do Chorwacji, czy Czarnogóry jest dla nas czymś co musimy odwiedzić raz w roku. Jednakże podczas tych tras jazda z 110kmh to prawie kres możliwości samochodu, co oznacza, że się strasznie męczy w tych warunkach.
Do pracy mam 4km, woda w silniku naszego Citroena nawet się nie nagrzewam, a co powiedzieć dopiero o oleju... W weekend realizowane są dłuższe trasy np do lasu lub inne cele wycieczek.
W zimę kilkukrotnie brakowało nam napędu 4x4, gdyż nie dało się samochodem podjechać pod górkę/podjazd i trzeba było go brać z rozpędu bądź wypychać...
Obecnie rozważamy zakup / wynajęcie przyczepy kempingowej ok. 1 ton-owej.

Jestem osobą lubiącą zgłębiać wiedzę i przez tą wiedzę decyzję jest mi coraz trudniej podjąć.

Nie jestem nastawiony na konkretną markę jednakże moje wstępne propozycje wyglądały tak:
- Dacia Duster 1.5dCi lub 1.6 w benzynie 2018+ - za mała moc silnika (260Nm - w dieslu podobnie jak w Citroenie), prędkość max lekko ponad 160kmh, mały bagażnik. Na plus cena/rocznik, napęd 4x4 stały do 80kmh, prosta konstrukcja, spory prześwit
- VW Touareg 4.2 do 2006r. - rozwijane liniowo 400Nm, Rozrząd na pasku od frontu auta, wtrysk pośredni, po 2006 znajduje się on z tyłu i jest on na łańcuchu, zębatka na wale niewymienna... do tego wtrysk bezpośredni, a każdy zna jego minusy, dodatkowa aparatura (pompa wysokiego ciśnienia, drogie wtryski, nagar na zaworach gdyż nie obmywa ich mieszkanka paliwowo-powietrzna)
Stały napęd 4x4, spory prześwit, spory bagażnik, lepsza jakość wykończenia w stosunku do Dacii.
Mogłoby się wydać, że samochód dla mnie idealny jednakże spalanie w stosunku roku pozwoli mi się pożegnać z 2-3 tys zł. Dodatkowo rocznik auta trochę mnie nie przekonuje, zamienię auto z 2002 roku na 2004 i dopłacę kilkadziesiąt tysięcy - trochę się to ze mną gryzie.
- Audii A6 Allroad - odpada silniki wyłącznie te mniej dopracowane...
- Zapomniałem wspomieć o RAV4 - 4x4 oparty na haldexie jak w Dacii, ale spięty na stało do max 40kmh.
A może pożegnać się z lekkim offroad (piasek, wikęsza koleina w lesie), może nie ma takie auta, może trzeba mieć min 300 000zł... aby zakup nie był felerny...:
-Citroen C5 2008+ - obecnie nie mam co narzekać na auto, jeżdżę 6 lat i nie zawiodło. Niestety napęd wyłącznie na przód, w silniku 3.0HDi 450Nm. Możliwość zwiększonego prześwitu
- Chodzi mi po głowie jeszcze wynalazek Skody Superb II 3.6 VR6 350Nm który jest już dość nisko i to bez turbiny. Niestety minusy jak to w Touaregu po 2006 mówię o silnikach fsi...

Już mnie głowa boli od tego myślenia. Do tego przychodzą fakty, że przecież każdy nowszy diesel z Fapem i mocznikiem to przy mojej codziennej eksploatacji się raz dwa rozsypie, jak nie filtr DPF to jakieś inne ustrojstwo.

Mój budżet to 45tys zł. Jednakże zawsze można wspomóc się jakimś kredytem. Lub zakup tańszego Touarega i wsadzenie w niego kilka tys zł...

Wiem, że może się wydać, że mam niezły rozrzut w swoich propozycjach pojazdów, ale nie jest to dla mnie prosta decyzja.

Może ktoś z Was zaproponuje coś fajnego od siebie lub pomoże podjąć decyzję z obecnych propozycji.
tomczyslaw
Nowicjusz
 
Posty: 6

09 Lut 2020, 17:15

tomczyslaw napisał(a):Mój budżet to 45tys zł. Jednakże zawsze można wspomóc się jakimś kredytem. Lub zakup tańszego Touarega i wsadzenie w niego kilka tys zł...

Jesteś pewny, że te kilka tys wystarczy :?: Koszta eksploatacji na pewno niskie nie będą, i nie chodzi mi tylko o paliwo. Myślę, że takie duże auto to jednak powinno być w dieslu.
Nie myślałeś o dwóch autach :?: Jakaś mała benzynka na dojazdy do pracy i duży diesel na wycieczki.
Ciekawą (tanią :lol: ) opcją może być Rexton
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3792
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

09 Lut 2020, 17:28

Biorąc pod uwagę twoją drogę do pracy nowsze diesle się nie sprawdzą i może to wróżyć spore kłopoty w użytkowaniu takiej jednostki na tak małym dystansie. Celowałbym w silniki benzynowe, wspomniany Touareg będzie drogi w eksploatacji i ogólnie wszystkie większe SUVy. Cytając to co napisałeś przyszedł mi do głowy Subaru Outback IV z silnikiem benzynowym który powinieneś już w tym budżecie trafić.

Duster w benzynie trochę będzie słaby nie mówiąc jeszcze o przyczepce.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

09 Lut 2020, 17:31

Tak czytam i odrazu na myśl nasuwa się jakiś pickup, dobrze zakombinujesz to i motocykl możesz wozic. Jak dla mnie to najlepsze rozwiązanie
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Lut 2020, 19:19

Mi na myśl od razu przyszedł ten wóz [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] link przykładowy.

Jeden z użytkowników Naszego forum ciepło wypowiadał się o tym aucie w tej konfiguracji (zwłaszcza o możliwościach pociągowych auta z tym napędem). Na minus mało samochodów z tym silnikiem i wysokie ceny już tych wystawionych na sprzedaż.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14203
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

09 Lut 2020, 19:28

Jak coś to mam styczność z lc 120 4,0 od str.serwisowo użytkowej.

Jeżeli autor będzie zainteresowany to zapraszam na pw.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11015
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Jak podróżować bezpieczniej samochodem?
    Instruktorzy Szkoły Auto SKODA doradzają, jak wygodnie i bezpiecznie podróżować samochodem. Radosław Jaskulski, instruktor Szkoły Auto SKODA mówi: "Pozycja za kierownicą to podstawowy element bezpiecznej jazdy ...

09 Lut 2020, 19:41

Chyba trzeba cały czas proponować na PW bo na forum już nic napisać nie wolno.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Lut 2020, 20:39

Zerknij sobie na volvo XC70, imo wydaje się idealny rozwiązaniem
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

10 Lut 2020, 10:25

Dzięki za wszystkie propozycje, rozważę Wasze propozycje.

LandCrouser rozważałem, ale cena powaliła w stosunku do Touarega.
tomczyslaw
Nowicjusz
 
Posty: 6

10 Lut 2020, 10:30

tomczyslaw napisał(a):LandCrouser rozważałem, ale cena powaliła w stosunku do Touarega.

To teraz zastanów się, dlaczego Touaregi są tak tanie.
Jak to mówią, nie ma darmowych obiadów, zawsze jest coś, za coś.
Myślę, że w przypadku Touarega, powodem "taniości" są bardzo wysokie koszty eksploatacji.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3792
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

10 Lut 2020, 10:43

Coś o tym wiem bo znajomy sobie kupił (5,0) i większość stoi u mnie jak u niego. Każda większa naprawa to wyjecie silnika co daje koszty kilka/kilkanaście tyś
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

10 Lut 2020, 11:02

tomczyslaw napisał(a):LandCrouser rozważałem, ale cena powaliła w stosunku do Touarega.

Daje jakiś 13 mcy :D że w naprawach dobrniesz do wartości landka a sprzedaż potem do wesołych nie należy bo bierzesz tyle ile Ci dają.
Twarożek i fajton jest kwintesencją serwisową koncernu vw :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11015
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

10 Lut 2020, 11:08

Jak już brać Twaroga to lepiej wybrać Cayenna, konstrukcyjnie podobne, koszta podobne a frajda z jazdy większa.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

10 Lut 2020, 11:37

Również o tym słyszałem, jednakże tak jak wspomniałem jednostka 4.2 po 2006 roku wiąże się z wyjmowaniem wszystkich kluczowych bebechów.

4.2 do 2006 jest na pasku, kilku rolkach, ogólnie wygląda prościej ta konstrukcja.

Mechanicy z różnych grup i forum mówią, że od spodu wygląda na spoko terenówkę 
tomczyslaw
Nowicjusz
 
Posty: 6

10 Lut 2020, 12:11

Pamiętaj jednak, że auto nie składa się z samego silnika :ok: w Twarogu elektronika i pneumatyczne zawieszenie też dają czadu.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14203
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004