Pomoc w kupnie auta do 13k

09 Sie 2020, 15:12

Chcę zmienić auto i chcę kupić coś do 13k. Do pracy mam 8km i średnio 2x w tygodniu robię trasę 60km. Szukam benzyny ale nie mogę nic trafić. Samochód może być popularny - tańsze części.
Trafiłem na takie dwa
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł]
Warto nimi się zainteresować? Ewentualnie coś w rejonie Łomży może ktoś coś ma? W tym budżecie pół Polski nie mam czasu zwiedzać
Daniel1990
Obserwowany
 
Posty: 2

09 Sie 2020, 18:27

Diesel nie ma sensu na takie dystanse nawet pokroju 1.9 TDI.

Benzyna z kolei co innego, bo przy 1.6 możesz fajnie wmontować LPG i ogólnie silnik mniej problematyczny
VWpolo
Nowicjusz
 
Posty: 35

10 Sie 2020, 09:05

VWpolo napisał(a):Diesel nie ma sensu na takie dystanse nawet pokroju 1.9 TDI.
z jakiego powodu? Jeszcze w dodatku 1.9...... Według mnie spokojnie możesz rozważać to auto
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

10 Sie 2020, 12:57

W dieslu części masz tanie? :no:

Opłaca się go kupić na takich dystansach, gdzie ledwo się rozgrzeje? :no:

10 tys. km. rocznie to chyba trochę za mało na diesla :wink: Dlatego proponuję mu LPG. No cóż, ale to tylko moje zdanie, jeśli miałbym się pchać w diesla to wolałbym jeździć tylko długie dystanse :ok:
VWpolo
Nowicjusz
 
Posty: 35

10 Sie 2020, 13:57

Wszystko zależy jaki diesel, nikt autorowi nie wciska 535d, tutaj dość prosty disel, a poza tym te temperatury w PL takie są, że jest wiosna lato i jesień więc przy 0 stopniach w nocy, raczej tragedii nie będzie z nagrzewaniem.
Takich zim raczej już nie ma gdzie w nocy jest -20, a w dzień -10
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

10 Sie 2020, 16:25

A co ma tutaj za znaczenie roczny przebieg? 2 razy w tyg trasa 60 km..... Tu masz w dodatku prostego starego diesla nie dramatyzuj a i podrzuć te drogie części do 1.9 tdi!!! Chętnie posłuchamy
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

10 Sie 2020, 19:13

VWpolo napisał(a):10 tys. km. rocznie to chyba trochę za mało na diesla
argument - inwalida, bo 10k 10k nierówne. Jeśli byłby to przebieg tylko i wyłącznie miejski, to owszem, diesel nie ma większego sensu. Natomiast jeśli jest to przebieg mieszany czy też w trasie, to czemu nie?

Chociaż muszę przyznać promil racji, bo w Golfie V wchodzimy w erę podstawowego pytania - czy to ten #nieskopany :mrgreen:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

10 Sie 2020, 19:44

Tylko pytanie ile było tych skopanych? bo wszystkich 1,9 to jakoś ok 8 chyba jest, raczej wszystkie nie są skopane.
1,9 90 było chyba ok, a jest ich 4?
bardziej lękałbym się 2,0 tdi :yes:
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

10 Sie 2020, 19:55

W golfie V akurat każdy jest skopany przez wynalazek zwany pompowtryskiem, tak świetny, że aż dziwne, że go nie rozwijali :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Do tego panewki w tym bkc czy cuś
I teraz, masz ładnego golfa do kupienia z tym bkc (bo oczywiście pierwszym co się robi to śledztwo jaki jest kod silnika), bierzesz czy nie?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

10 Sie 2020, 20:15

Ostro przeginasz ale patrząc po Twoich wywodach typu praktycznie nowe auto 60 tys przebiegu i tfsi = szrot to nie dziwie się.
Takie 1,9 tdi 90 jeździ latami i się nie sypie, namacalny przykład gość u nas z roboty 350 tys+ touran i zero problemów z silnikiem.
No ale wiadomo styrany Focus ST to igła, a najtrwalsze 1,9 tdi to szrot bo pompowtryski ma które były spoko.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

10 Sie 2020, 20:49

Tak, wiemy, jeden z najgorszych silników XXIw (z wadą fabryczną) jest całkiem ok bo ma mały przebieg :mrgreen: I w sumie nic dziwnego, że są w tym kraju firmy, które zajmują się wyłącznie kapitalnymi remontami tych cudów techniki. I nie było 60 tylko 80, poza tym ta perełka jest nadal na sprzedaż więc możesz wziąć i chwalić się na forum jaki to świetny wóz
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

10 Sie 2020, 21:07

No jasne, szkoda że 2 dni temu widziałem pięknie śmigające a4 1,8 tfsi, jakoś nie przypominam sobie żeby na poboczu właściciel czekał za lawetą, ale wiemy że lepszy styrany Focus ST po bogatym Niemcu a potem nieco biedniejszym i w końcu przyjechał do PL z przebiegiem 350+, igła tylko rozrząd za 500 zł wymieniać (chyba z używanych części :D )
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

10 Sie 2020, 21:09

Z tym dieslem to trochę macie racji, za krótkie trochę trasy i często na tym odcinku muszę zmieniać biegi, bo zakręty. Tego 1,6 warto obejrzeć? Ma jakąś ocierke na plastiku, ale to nie jakiś problem.
Daniel1990
Obserwowany
 
Posty: 2

10 Sie 2020, 21:38

To, że wszystkie auta są katowane a vag'ami tylko do kościoła się jeździ też już od dawna wiemy
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

10 Sie 2020, 22:50

Jak czytam te negatywy o VAG to jest, to niesamowite uogólnianie :)

TFSI i TSI to dobre silniki i to głównie w biznesie - niestety jak oczekujesz auta (dzisiejszy Hyundai czy Lexus nawet tyle nie będą służyć) na 30 lat :no: Zwłaszcza w firmach, bo auto mało pali i ma osiągi dzięki chociażby małemu silnikowi i turbinie. Stąd Volvo 2.4 i 1.8T Audi mają dość identyczne osiągi - proste. Takie boomerskie podejście jest trochę nie na miejscu.

O 1.9 TDI nigdzie nie pisałem, że ma drogie części, jeden z lepszych silników, szkoda że zepsuto jego reputacje 2.0 TDI, ale już z CR silnik daje radę.

Przy tej ocierce nie ma co narzekać, jedź i się pytaj, jak wmontujesz butlę to kto wie? Może będziesz jechał nim częściej. Przy krótkich trasach diesel pali tyle samo co benzyna, dopiero po rozgrzaniu zaczyna przyjemnie spadać spalanie :wink:
VWpolo
Nowicjusz
 
Posty: 35