Pomoc w wyborze auta 1.9 TDI

30 Cze 2012, 13:37

Witam.
Jestem studentem co mówi samo przez się, nie jestem zbyt bogaty. Aktualnie jeżdżę Mk3 1.9Td+I ale niestety jest to już dziadek 92 r. zaczyna się sypać.

Postanowiłem zakupić jakieś nowe autko w cenie do 10 tys. Moje wymagania nie są zbyt wygórowane, ponieważ szczególnie zwracam uwagę na ekonomiczność. Dla mnie samochód palący 9l. w cyklu mieszanym to dużo. Możecie się ze mną nie zgodzić, ale uważam, że niezawodne silniki 1.9 TDI pozwalają jeździć ekonomicznie jak też bezawaryjnie.

Dość długo rozmyślałem nad odpowiednim dla mnie samochodem. Zdecydowanym faworytem było Audi A4 B5 1.9TDi 110 KM. Byłem na ten samochód strasznie napalony ale kiedy dowiedziałem się jaka jest ich najczęstsza wada, czyli aluminiowe zawieszenie, które lubi się psuć nawet po 6 tys. km naszych dróg, kosztujące ok. 1000 zł trochę się zniechęciłem.

Następnie myślałem nad Mk4, lecz jest to też Golf a chyba wolałbym spróbować czegoś innego + do tego będzie ciężko znaleźć dobry okaz w tej cenie.

Ostatnim moim kandydatem była Alfa Romeo 156 1.9 JTD 105KM. To już nie jest TDI, więc nie wiem jak będzie spisywało się spalanie i niezawodność. Dowiedziałem się także, że jest dość słabo wykonana: plastiki czasami się nie stykają dokładnie, skrzypi tapicerka czy też zawieszenie, jednak to nie jest dla mnie istotne. Również części i jakość serwisów jest karygodna. (Czytałem na różnych forach).

Bardzo bym prosił o radę co do tych samochodów, jak też do innych ciekawych propozycji.
Avatarin
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Golf 3 , 1.9 TD+I 110KM

30 Cze 2012, 14:14

Alfa Romeo jest samochodem o który po prostu trzeba dbać. Są to samochody specjalnej troski, które się kupuje sercem, a nie rozumem - bo w eksploatacji są drogie.

Mnie też ostrzegano przed wielowahaczowym zawieszeniem. Nie posłuchałem. Od 1.5 roku jeżdżę Audi A4 B5 1.8 - od półtora roku jazdy po dziurach niesamowitych, dołach, rowach i polach - nic. Zawieszenie pracuje cicho i o takim komforcie możesz zapomnieć w golfie/borze/octavii czy toledo - jeździ się bardzo pewnie i wygodnie.

Grunt to mieć markowe zawieszenie, ja mam założone wahacze FEBI - to dobra marka gwarantująca żywotność i faktycznie - części do tego modelu potrafią kosztować 1/1,5 tys złotych. Ale nawet jeśli - wymieniasz to raz i na 3 lata masz spokój. Za dobre i zadbane audi trzeba jednak zapłacić, więc nie oczekuj auta młodego. 10tys starczy Ci na Audi A4 z 97 roku (pierwszy lifting we wnętrzu, lepiej wykonana).

Jedyną wadą tych samochodów (Golf Bora Octavia Passat A4) jest to, że są łakomym kąskiem dla złodziei. lepiej zainwestuj w minicasco na wypadek kradzieży, bo rozebranie takiego auta na części jest kwestią 3 godzin, więc nawet nie zauważysz jak Twój samochód będzie rozsyłany w częściach na cały kraj.
Zobacz i oceń Mercedesa C-klasę , Nissana Primerę po lifcie z 1.9td i Peugeota 406 2.0 HDI - można znaleźć ciekawe auta z polskich salonów w atrakcyjnych cenach. W przypadku rodzimego mercedesa będzie tylko problem z wyposażeniem (często nie mają klimatyzacji)
fragman_91
Początkujący
 
Posty: 152
Miejscowość: Wrocław

30 Cze 2012, 14:27

Może nie za całe 10tys.zł ale za 6-7tys.zł polecam Brave 1.9JTD,części tanie,auto ogólnie nie sprawia większych problemów a sam silnik jest jednym z lepszych albo jeszcze Ford Focus tylko tutaj trzeba uważać na rdze.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

30 Cze 2012, 18:34

Kolega fragman_91 bardzo mnie uspokoił co do A4. Z tymi złodziejami, to raczej nie będzie problemu bo samochód będzie parkowany tylko i wyłącznie (nocą) w garażu. No chyba, że znajdą się amatorzy kradzieży w biały dzień.

Tak czy tak jeżeli masz doświadczenie, że raz kupione markowe wahacze, zrobią swoje przez te 3 lata to jest uspokojony.

Co do C-klasy, z pewnością poszukam czegoś na internecie, Primiera też była brana pod uwagę, a co do Peugota, to mam nieprzyjemny uraz jeszcze z nauki prawa jazdy. Jeżeli chodzi o klimatyzację to nie jest mi ona tak jakoś bardzo potrzebna, może sobie tam nawet jakiś wiatraczek wiać.

Co do Bravy.... hmm... to auto mi się po prostu nie podoba. Focus kiedyś był moim faworytem, to auto było dla mnie jak marzenie. Nawet znalazłem egzemplarz za niecałe 4 tys. pojechałem po niego aby go obejrzeć, a tam sama rdza. Z deka się zniechęciłem i z tego co tak czytałem to mógłby być problem z nalezieniem "zdrowej" w tych 10 tys.
Avatarin
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Golf 3 , 1.9 TD+I 110KM

30 Cze 2012, 19:31

Focus za 4000zl?Jakoś mnie to nie dziwi że zgnity.
Za 10tys spokojnie kupisz zdrową foke.
TFSI
Stały forumowicz
 
Posty: 2214
Auto: Alfa Romeo 156
Silnik: 1.9JTD 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

01 Lip 2012, 07:25

Dokładnie,za 10tys.zł da rade znaleść zdrowego Focusa i to nawet w dieslu.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Toyota Corolla TS kombi GR Sport oczami Kuby Przygońskiego
    Toyoty w wersjach GR Sport to połączenie codziennej użyteczności z dynamicznym charakterem rodem z Toyota Gazoo Racing. Możliwości Corolli TS kombi GR Sport przetestował Kuba Przygoński, jeden z najbardziej wszechstronnych ...

01 Lip 2012, 08:34

a moze jakies stilo w jtd ?? niby fiat ale bardzo udany z jeszcze lepszym silnikiem
bioly21
Zaawansowany
 
Posty: 551
Miejscowość: malopolska
Prawo jazdy: 17 08 2002
Auto: Alfa159 , Civic VII

02 Lip 2012, 18:04

Problem tkwi tutaj, że na A4 jestem strasznie napalony od dziecka.. Czy warto takie akurat kupić nie wiem. Mam nadzieję, że się na niej nie przejadę.
Avatarin
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Golf 3 , 1.9 TD+I 110KM

02 Lip 2012, 22:23

1.9TDI - stara, sprawdzona konstrukcja dająca niezłą dynamikę przy bardzo małym apetycie na paliwo - w sam raz dla studenta. Co do zawieszenia... tak jak wcześniej było pisane - nie jest tak źle, ale tylko jak zainwestujesz w porządne części. Znajomy kiedyś wymienił u siebie wszystkie wahacze - niestety na najtańsze - i wszystkie padły mu po niecałym miesiącu. Ale autko jak najbardziej godne polecenia.

Jeżeli nie chcesz martwić się o zawieszenie i cały czas pozostać w temacie Audi to dobrym wyborem będzie też A6 C4. 1.9 TDI będzie Ci ciężko znaleźć w tej budzie, a jeżeli jest to się ceni, natomiast uważam, że bardzo dobrą (o ile nie lepszą) propozycją jest silnik 2.5 TDI. Spalanie nie wiele wyższe - spokojnie powinieneś się zmieścić w 6 - max 7l na stówke (nie mówię o quattro oczywiście). Silniczek dobrze się zbiera i jest bardzo trwały (mój ma prawie 400000 tys. nalotu i ZERO jakichkolwiek problemów). Wizualnie może się podobać. Zdecydowaną przewagą nad A4 jest na pewno stalowe zawieszenie. Możesz pomyśleć też o 2.6 w benzynie + LPG, spalanie śr. 10-11l gazu.
Goły
Nowicjusz
 
Posty: 23

03 Lip 2012, 21:27

A6 nie brałem pod uwagę, nawet nie wiem dlaczego. Co do tego silnika 2.5 lub 2.6 mam obawy o koszty ubezpieczenia. Z tego co się orientuję to do 2.0 ceny są jeszcze w miarę przystępne( jak na moją kieszeń). Tak się z tatą zastanawialiśmy, że może warto kupić te A4 ale wtedy tak do 9 tys. i od razu zamówić wszystkie nowe wahacze firmy FEBI gdzieś w granicach tysiąca, wtedy cena zamknie się w 10 tys. Reasumując zawieszenie w A6 ma tak wielką przewagę nad zawieszeniem w A6? Chciałem jeszcze zapytać, co do tego A6, jakie są najczęstsze usterki w tego typu aucie? Na co trzeba zwracać uwagę przy kupnie i wgl?
Avatarin
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Golf 3 , 1.9 TD+I 110KM

04 Lip 2012, 11:00

Trzeba też wziąć pod uwagę jak często będziesz tym samochodem jeździł. Jeżeli auto miałoby robić naprawdę sporo km rocznie to pod względem trwałości zawieszenia A6 na pewno będzie lepszym wyborem. Ale jak rocznie nie robisz nie wiadomo jak dużo km to z dobrymi częściami i A4 spokojnie sobie polatasz.

Przy samym kupnie standardowo... przede wszystkim sprawdzić jak pali silnik i czy jest szczelny - wizualnie: czy nic nie cieknie, nie poci się. Koniecznie zobacz auto od dołu! No i należy dokładnie wiedzieć kiedy i czy w ogóle był wymieniany pasek rozrządu, chociaż i tak dla pewności zawsze po kupnie warto cały rozrząd wymienić. Jak masz możliwość podłącz auto pod komputer... zobacz czy nie ma żadnych poważnych błędów. Przejedź się powoli po nierównościach i posłuchaj czy nie ma stuków w zawieszeniu. Mniej na uwadze, że samochody w tym wieku nie pachną nowością i na pewno będzie się do czego przyczepić. I nie wierz w przebiegi rzędu 150 tys. w samochodach ponad 10 letnich i to jeszcze z jednymi z najtrwalszych silników dieslowskich pod maską. Wierz mi, że lepiej kupić zadbany z egzemplarz z przebiegiem 250+ niż zrobiony na 150.
Goły
Nowicjusz
 
Posty: 23