Pomoc w wyborze auta 1.9 TDI

30 Cze 2012, 13:37

Witam.
Jestem studentem co mówi samo przez się, nie jestem zbyt bogaty. Aktualnie jeżdżę Mk3 1.9Td+I ale niestety jest to już dziadek 92 r. zaczyna się sypać.

Postanowiłem zakupić jakieś nowe autko w cenie do 10 tys. Moje wymagania nie są zbyt wygórowane, ponieważ szczególnie zwracam uwagę na ekonomiczność. Dla mnie samochód palący 9l. w cyklu mieszanym to dużo. Możecie się ze mną nie zgodzić, ale uważam, że niezawodne silniki 1.9 TDI pozwalają jeździć ekonomicznie jak też bezawaryjnie.

Dość długo rozmyślałem nad odpowiednim dla mnie samochodem. Zdecydowanym faworytem było Audi A4 B5 1.9TDi 110 KM. Byłem na ten samochód strasznie napalony ale kiedy dowiedziałem się jaka jest ich najczęstsza wada, czyli aluminiowe zawieszenie, które lubi się psuć nawet po 6 tys. km naszych dróg, kosztujące ok. 1000 zł trochę się zniechęciłem.

Następnie myślałem nad Mk4, lecz jest to też Golf a chyba wolałbym spróbować czegoś innego + do tego będzie ciężko znaleźć dobry okaz w tej cenie.

Ostatnim moim kandydatem była Alfa Romeo 156 1.9 JTD 105KM. To już nie jest TDI, więc nie wiem jak będzie spisywało się spalanie i niezawodność. Dowiedziałem się także, że jest dość słabo wykonana: plastiki czasami się nie stykają dokładnie, skrzypi tapicerka czy też zawieszenie, jednak to nie jest dla mnie istotne. Również części i jakość serwisów jest karygodna. (Czytałem na różnych forach).

Bardzo bym prosił o radę co do tych samochodów, jak też do innych ciekawych propozycji.
Nowicjusz

Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Golf 3 , 1.9 TD+I 110KM

30 Cze 2012, 14:14

Alfa Romeo jest samochodem o który po prostu trzeba dbać. Są to samochody specjalnej troski, które się kupuje sercem, a nie rozumem - bo w eksploatacji są drogie.