Pomoc w wyborze auta terenowego, SUV - miasto / trasa / lekki teren

22 Lut 2018, 20:10

Witam wszystkich,

Chciałbym zasięgnąć Waszej opinii, bo w temacie aut terenowych czy nawet SUV\ów jestem totalnie zielony.

Przymierzam się do kupna samochodu z gatunku terenowy lub SUV.
Przeznaczenie samochodu jest dosyć niecodzienne, bo:
autem zamierzam poruszać się głównie po mieście oraz jeździć w długie trasy (ok. 400 km) raz w miesiącu. W teren samochód nie będzie zaglądał za często.
Dlaczego się zainteresowałem takimi samochodami? Dlatego, że gdy wsiadłem do Jeepa Grand Cherokee II kumpla to zakochałem się w komforcie tego auta, płynności zawieszenia itd.

W związku z powyższym najbardziej zależy mi na:
- komforcie jazdy (nie chce tłuczenia jak w taczce)
- małej awaryjności
- tanich / małych kosztów utrzymania
- przyzwoitego spalania

Jeśli chodzi o osiągi, to na trasie z reguły jezdzę 140 km/h i więcej mi do szczęścia niepotrzebne.

KWOTA jaką chce przeznaczyć na auto to do 18.000 zł,
Co do silnika - jak PB to z LPG, ON też może być.

Siedziałem i przeglądałem oferty i znalazłem kilka typów:

- Toyota RAV4 II gen.
- Nissan X-Trail
- Honda CR-V II gen
- Suzuki Grand Vitara II gen
- Dodge Caliber (chociaż to raczej hatchback zwykły)
- Hyundai Santa Fe I gen.
- Mitsubishi Outlander I gen.
- Nissan Terrano
- KIA Sportage II gen.
- Jeep Grand Cherokee II gen.
- KIA Sorento I gen.
- Subaru Outback III gen.
- Mitsubishi Pajero III gen.
- Chevrolet Captiva
- Opel Frontera B

Proszę o szczere odpowiedzi, bo wiem, że dla niektórych może to być dobry żart co podałem ale liczę że tak nie będzie.

pozdrawiam
nomad89
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 01 10 2007
Auto: Audi A6 C4
Silnik: 2,5 TDI 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

22 Lut 2018, 21:56

Wymieniłeś chyba wszystkie suv'y dostępne na rynku


nomad89 napisał(a):komforcie jazdy (nie chce tłuczenia jak w taczce)


Będzie tak w większości aut jakie podajesz. Stary SUV i ponadprzeciętny komfort to nie są wyrazy bliskoznaczne

nomad89 napisał(a):małej awaryjności


Jak poprzedni właściciel dbał tak Ty masz.

nomad89 napisał(a):tanich / małych kosztów utrzymania


To dobre. Sprawdź sobie chociażby cenę opon

nomad89 napisał(a):przyzwoitego spalania


Słaba aerodynamika, duże koła, napędy, wysoka masa własna

IMO chcesz tanie w utrzymaniu i komfortowe auto - citroen c5 na zawieszeniu hydro
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

22 Lut 2018, 22:04

Ktoś jeszcze się wypowie?

Co do komfortu, to chodzi mi o zbliżony do tego z Jeepa Grand Cherokee II
nomad89
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 01 10 2007
Auto: Audi A6 C4
Silnik: 2,5 TDI 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

22 Lut 2018, 22:11

No jak prosisz, to pewnie.

Jeśli auto nie będzie zjeżdżało w teren, to głupotą jest kupować SUVa. Tym bardziej jak chcesz jeździć autostradami z prędkością 140 lub więcej zapewne. Takie auta nie były do tego stworzone, nie są ekonomiczne ani przydatne. To tylko głupia moda. No chyba że wielki kloc, na dużych kołach palący 14 litrów jest ekonomiczny dla Ciebie, to zwracam honor, dla mnie nie jest.

Same opony to spokojnie 2-3k.

C5 na hydro to najlepsza opcja, ale inne auta też możesz obejrzeć.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

22 Lut 2018, 22:21

Invi napisał(a):Stary SUV i ponadprzeciętny komfort to nie są wyrazy bliskoznaczne
w nowych zasadniczo nie lepiej (choć zależy jeszcze w jakim) :wink:

Mam podobne zdanie do poprzedników. Moja propozycja to Hyundai Sonata / Kia Magentis (bliźniacza konstrukcja)
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14189
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

22 Lut 2018, 23:30

nomad89 napisał(a):gdy wsiadłem do Jeepa Grand Cherokee II kumpla to zakochałem się w komforcie tego auta, płynności zawieszenia itd.
Ja mam Granda i dla mnie to żaden komfort, BMW e39 jest dla mnie już bardziej komfortowe. Pierwsza reakcja jest łał tak jak i u Ciebie ale jak pojezdzisz dłużej to zaczniesz szybko zmieniać zdanie no i oczywiście jeszcze poruszę temat mocy. Mam 4.0 a to w ogóle nie jedzie jak pierwszy raz sie przejechałem to myślałem że coś jest popsute :? spalanie na poziomie 20L.... dalej chcesz Granda? w sumie to chętnie odsprzedam :naughty:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16531
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skoda Superb w wersji kombi
    Pierwszy egzemplarz nowej ŠKODY Superb w wersji kombi dla Klienta z Czech, został już wyprodukowany. Zbudowany w fabryce w Kvasinach samochód posiada silnik 2.0 TDI i biały lakier nadwozia. ŠKODA Superb ...

22 Lut 2018, 23:54

Dzięki Panowie za odpowiedzi.

Jestem zdziwiony że E39 bardziej komfortowe niż Jeep.
Jeździłem A6 C5 i wg mnie Jeep bije komfortem A6 tkę na głowę.
Co do mody / nie mody, to po prostu podobają mi się auta, gdzie nieco wyżej się siedzi.
Najbardziej skłaniałbym się właśnie albo do Jeepa, chociaż koszty porażają, Mitsu Outlander, KIA Sorento, Hyundai Santa Fe / Tucson, Nissan X-Trail, Honda CR-V.

Czy w tych wszystkich furach jeździ się jak w taczce? :D Pytam, bo znajomy miał Suzuki Jimny to nie dało się tym jeździć po mieście ;) Z tym że to autko na ramie.
nomad89
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 01 10 2007
Auto: Audi A6 C4
Silnik: 2,5 TDI 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

23 Lut 2018, 00:35

Mam czasami okazję prowadzić Sorento, wprawdzie nowsze od tego, na które masz budżet i sprawa pokrótce wygląda tak - auto znacznie przechyla się na zakrętach, na drobnych nierównościach jest twarde (Skoda Superb mk3 lepiej wybiera takie nierówności), ma słabe hamulce. Z dużymi prędkościami nie jeździłem, ale wyciszenie też tak średnio. Na plus fajna widoczność
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14189
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

24 Lut 2018, 13:40

Jimny to tragedia, ciężko będzie o SUVa, który spełnia wszystkie wymagania. W zasadzie to Range Rover jest komfortowy i nadaje się do jazdy w terenie, ale na pewno nie jest tani w utrzymaniu. Kompromisem będą auta japońskie, które jeśli są zadbane to nie generują kosztów, ale komfort będzie tam na pewno gorszy niż w Audi A6C4.

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

25 Lut 2018, 10:20

Land Rover odpada, bo I gen to padaka.
Jimny'm jeździłem i w mieście i na trasie tragedia ale na teren nie ma lepszego auta, z tym że nie tego szukam oczywiście.

Póki co tak przeglądając oferty kilka aut odrzuciłem a kilka nadal zostało.
Na pewno podobają mi się:
- Jeep Grand Cherokee II - jego brałbym z 2.7 dieslem i pytanie czy to w miarę bezawaryjnie będzie śmigać, bo tak jak pisałem wyżej, jeździłem tym to taka landara wygodna, że hej :) // KAO pisałeś, że masz Granda, może ten komfort dla mnie odczuwalny jest poprzez mega wygodne fotele?
- Honda CR-V II - 2.0 pb lub 2.2 ON, ale diesel droższy o wiele. Podobno mega udane auto, dużo miejsca w środku i dobry komfort
- Nissan X-Trail - podobny do CR-V, też mi się podoba, jest tańszy
- KIA Sorento - duże auto, podobno fajnie wyposażone i w miare trwałe
- W gre wchodzą też Hyundai Tucson / KIA Sportage II (to to samo)
- Outlander raczej odpada, bo podobno twardy strasznie jest i dosyć mało popularny samochód.
- RAV4 też odpada bo małe
- Podoba mi się jeszcze Pajero III, ale nie wiem jak z awaryjnością tego auta
- mistrzem świata jest Land Cruiser ale niestety w tych pieniadzach nie dostanie się tego "ucywilizowanego" modelu :)
- Captiva fajna, ale też cięzka do dostania w tej kasie, a szkoda.
nomad89
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 01 10 2007
Auto: Audi A6 C4
Silnik: 2,5 TDI 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

25 Lut 2018, 12:55

nomad89 napisał(a):Land Rover odpada, bo I gen to padaka.


Range Rover, nie Land Rover

nomad89 napisał(a):Jeep Grand Cherokee II - jego brałbym z 2.7 dieslem


To w końcu mają być niskie koszty utrzymania czy duży, stary diesel?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

25 Lut 2018, 19:34

nomad89 napisał(a): // KAO pisałeś, że masz Granda, może ten komfort dla mnie odczuwalny jest poprzez mega wygodne fotele?
dokładnie, fotele są mega miekkie ale same fotele komfortu nie czynią, ale w zasadzie jak go stawiać przy innych suvach no to wygrywa pewnie pod względem komfortu. Co więcej, są zwolennicy CRD a są tacy którzy je przeklinają ale napewno lepsze to niż 3.1.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16531
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

26 Lut 2018, 11:38

No od biedy mógłby być ten 2.7, znajomy ma takiego w Mercu i nic się poważnego nie dzieje, ale jednak chyba skłonię się ku bardziej popularniejszym modelu. Narazie to faza poszukiwań.

Widziałem, że pojawiają się również na ogłoszeniach Santa Fe II gen.
Ktoś z Was kojarzy ten samochód?
Ważne też aby nie kupić za wszelką cenę modelowo nowszej generacji żeby potem w nią wkładać kasę cały czas
nomad89
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 01 10 2007
Auto: Audi A6 C4
Silnik: 2,5 TDI 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996