RX 450h / ML 350 / Touareg / X5 / Q5 / Q7 / XC 60

21 Mar 2018, 12:51

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów,

Żeby nie przedłużać, z moją lubą postanowiliśmy sprzedać aktualnie dwa użytkowane przez nas samochody i przesiąść się w jeden większy, bezpieczniejszy.
Rozważamy jeden z poniższych:
- Lexus RX 450h (2010-2011) Motor: 3.5 benzyna - 299 KM;
- Mercedes- Benz ML W164 (2010-2011) Motor: 3.0 diesel - 204 KM;
- Volkswagen Touareg (2011-2012) Motor: 3.0 diesel - 245 KM;
- BMW X5 E70 (2009-2010) Motor: 3.0 diesel - 245 KM;
- Audi Q5 (2010-2011) Motor: 3.0 diesel - 240 KM;
- Audi Q7 (2009-2010) Motor: 3.0 diesel - 240 KM;
- Volvo XC 60 (2010 - 2012) Motor: 2.4 diesel - 204 KM;

Powyżej dwa modele audi, gdyż jednym z naszych użytkowanych aut jest Audi A3 (2006 r. Motor: 2.0 diesel - spalanie 7-9 ON) i ogólnie jesteśmy bardzo z niego zadowoleni, z jakości wykonania materiałów, z komfortu jazdy itp.
Ponadto wiem, że powyższe samochody nie należą do segmentu z tych ekonomicznych, także zdaję sobie sprawę odnośnie ich spalania.

Najistotniejszą dla mnie kwestią jest awaryjność danych modeli samochodów, ewentualnie koszty serwisowe, dostęp do części - który z nich wypada najlepiej
Pavlo181
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Still looking for
Paliwo: Diesel

21 Mar 2018, 20:16

Według mnie najkorzystniejszy będzie Lexus, najmniej awaryjny, spalanie pewnie nie większe niż u reszty (no chyba że jeździcie tylko w trasie) i niski spadek wartości
luck112
Początkujący
 
Posty: 149
Miejscowość: Wręczyca Wielka
Prawo jazdy: 10 02 2013
Auto: Renault Scenic III

21 Mar 2018, 21:02

Też popieram Lexusa, chyba, że dużo jeździcie w trasie (autostrady, drogi ekspresowe). Wtedy lepszym wyborem będzie jakiś diesel, chociaż w każdym wypadku koszty utrzymania będą wysokie.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

21 Mar 2018, 21:03

Pavlo181 napisał(a):Najistotniejszą dla mnie kwestią jest awaryjność danych modeli samochodów, ewentualnie koszty serwisowe, dostęp do części - który z nich wypada najlepiej

Lexus, bo:
- nie psuje się tak jak reszta
- osprzęt silników diesla jest o wiele bardziej rozbudowany niż w hybrydzie, gdzie nawet nie masz rozrusznika
- koszty serwisowe kończą się na tematach eksploatacyjnych, a nie drogich typowych awariach mechanicznych i elektroniki
- dostęp do nietypowych części w ASO - reszta w zamiennikach
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

21 Mar 2018, 22:15

zaraz zgłoszą się miłośnicy świętej trójcy więc wyjdę im na przeciw i zalecę przejechanie się każdym z wymienionych aut bo...450h jedzie inaczej i miłośnik Nm z dużego diesla może być zaskoczony i stwierdzić że auto nie jedzie. Natomiast jak ktoś ceni ciszę to hybryda wygrywa.
Co do serwisu jestem w 100% spokojny nawet przy tym że jeden z naszych asów pt. 959 widział akumulatory do 400h za 40k :lol: :D
Tematu wolałbym dalej nie rozwijać w trosce o nerwy :ok: :ok:

A na sam koniec wkleję link o podobnej tematyce. Autora tematu proszę o dokładne przeczytanie z wyliczeniem kosztów podstawowych dla MB ML w164 i rx400 niby starsze auta ale porównanie jest :ok:
vw-touareg-vs-mercedes-benz-ml-vs-volvo-xc90-vt95417-15.htm?hilit=mercedes%20ml
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10771
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kierowco! Odłóż smartfon podczas jazdy
    Badania pokazują, że wykonywanie połączeń przez kierowcę trzymającego telefon/smartfon w dłoni podczas jazdy dwukrotnie zwiększa ryzyko wypadku. Z kolei czytanie i wysyłanie wiadomości zwiększa to ryzyko aż 6-krotnie(1). ...