POMOCY BMW/ SILNIK NIE ODPALA

15 Sie 2010, 19:24

Witam Wszystkich :)

Pisze z nadzieja, ze ktos w koncu mi pomoze i powie co jest nie tak z moim samochodem.
Jestem posiadaczem BMW E39 z 1997 2,5 TDS. Jechalem autostrada i auto nagle zgaslo caly olej wywalilo, pomoca drogowa zostalo przetransportowane do warsztatu gdzie zostal wlany olej. Autko krecilo ale nie chcialo odpalic. Zostal zakupiony nowy rozrusznik auto odpalalo. Mechanicy sprawdzili, ze silnik nie jest zatarty po kolejnej próbie odpalenia - auto znowu nie odpalało.
mechanicy rozkładają ręce .
Auto kręci - nieodpala
Co jest nie tak ? Co trzeba wymienic i jakie sa mniej wiecej tego koszta?
Bardzo prosze o POMOC
Z gory dziekuje
Kaczor
_kaczor_
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Piła

16 Sie 2010, 19:34

Pierwsze którędy wywaliło olej wyciekł na zewnątrz czy turbo pożarło czy dostał się nad tłoka i wtedy może być problemik..dokładniej..
drugie.. błędy sczytałeś można to zrobić zwierając piny..wina może leżeć po stronie zaworu elektromagnetycznego odcinającego paliwo jest on na górze głowiczki pompy tam gdzie wychodzą rurki na wtryski dochodzi jeden kabelek zobacz czy ma napięcie po zapłonie..a następnie to nastawnik może trzeba wyregulować ...a jakie spalanie masz na jałowym biegu..
rafi195
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 284
Miejscowość: małopolska

16 Sie 2010, 21:16

Jejku nie pamietam dokladnie jakie mial spalanie na jalowym biegu ale cos w okolicach 2l-2,5l w zaleznosci czy klima byla wlaczona, teraz nie sprawdze bo nie odpali :neutral: a olej wyciekl na zewnatrz.
Co to moze byc?
Tylko nie mow, ze caly silnik do wymiany bo juz mi takie mysli po glowie chodza...
Wiesz ile by mi za to wyszlo ?
pozdrawiam
Kaczor
_kaczor_
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Piła

17 Sie 2010, 18:55

Powiem wielu mechaników nie potrafi poprawnie zdiagnozować usterki w tych silnikach..a jak pokazywało ci na komp.pokładowym 2,5 l/h to masz za małą dawkę powinna być w granicach 1l/h przy rozgrzanym silniku i bez odbiorników..podjedz do speca co robi pompy wtryskowe i powinien ci ustawić dawkę ruszając nastawnikiem pompy koszt 150zł...ale zobacz na filtr paliwa może już dawno do wymiany..a jeszcze jedno pompka w baku pracuje ..jak masz mniej niż 20 litrów ON to jak pompka popsuta to nie zassa i nie odpali,..zobacz czy podaje paliwo..odkręć, popuść przewód co do filtra dochodzi i na zapłon ma lecieć ON..i nie załamuj się...
rafi195
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 284
Miejscowość: małopolska

19 Sie 2010, 12:01

Dzieki wielkie :)
Nie zalamuje sie tylko sam wiesz jak sie wklada w samochod kase a dalej nie dziala jak trzeba, tzn wcale nie dziala hehe
Jeszcze raz dzieki
pozdrawiam
Kaczor
_kaczor_
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Piła
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...