Pomocy!!! lejacy wysprzeglik!!!

23 Sie 2011, 15:34

Witam,mam problem z moim Landkiem Td4,mianowicie niedawno wymienilem pompke sprzegla,zalalem ja plynem DOT4.od tamtej pory plyn wykapuje z wysprzeglika.czy wie ktos moze czym ma byc zalana pompka sprzegla,chodzi mi o nazwe i rodzaj plynu,a jezeli to nie jest wina plynu,to napewno konieczna bedzie wymiana wysprzeglika i czy wysprzeglik firmy LUK bedzie dobry jakosciowo,jest jeszcze firma WALEO,ale ja jakos wole LUK.prosze o pomoc za co z gory dziekuje.
Landek Td4
zyraf
Nowicjusz
 
Posty: 22
Miejscowość: Zamość

23 Sie 2011, 21:40

płyn masz dobry, jeśli istotnie kapie ci z obudowy sprzęgła, to wysprzęglik do wymiany (sporo było o tym na forum), LUK jest OK
pozdr.
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

24 Sie 2011, 17:14

witam.dzieki za podpowiec,ale mnie nadal nurtuje pytanie,co to za plyn jest lany fabrycznie.gdy zmienialem pompke musialem spuscic fabryczny plyn,a ten byl gestszy od DOT4 i moze to wlasnie przez to jest wyciek.poreszta jak to jest mozliwe,ze po zmianie pompki na nowa niby oryginalna(ma identyczne napisy jakie sa na starej) nagle zaczal ciec wysprzeglik.probowalem dobrac podobny plyn (najblizszy temu jest plyn do wspomagania kierownicy o kolorze zielonym) ale wstrzymalem sie z proba, narazie siedze i czytam chyba wszystkie dostepne fora i lipa.gdyby ktos moze wiedzial jakim to fabrycznym plynem zalewana jest pompka sprzegla,wtedy moglbym poeksperymentowac i w najgorszym wypadku bede musial zmienic wysprzeglik,no i sprzeglo przy okazji,ciekawe jak tam dwumasa wyglada,auto nie ma jeszcze 100.000 km nabite.wiec sprzeglo powinno jeszcze troche wytrzymac.podro
Landek Td4
zyraf
Nowicjusz
 
Posty: 22
Miejscowość: Zamość

24 Sie 2011, 19:43

gdy zmienialem pompke musialem spuscic fabryczny plyn,a ten byl gestszy od DOT4 i moze to wlasnie przez to jest wyciek

dałeś kolego Zyraf w du.. :evil:
fabrycznie pompa i wysprzeglik są zalane płynem podobnym do ...DOT 5
a specjalne złacze pozwala wymieniac te elementy bez utraty płynu i ponoc bez potrzeby odpowietrzenia
w serwisie powiedziliby żebyś kupił nową pompę z płynem origin i wymiana trwa ok 5 min 8)
tyle
że dolany dot4 mogł zrobić Ci badziewie w siłowniku , a to se moze ne wratit :mrgreen:
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

24 Sie 2011, 20:10

sympatyk napisał(a):fabrycznie pompa i wysprzeglik są zalane płynem podobnym do ...DOT 5

Aż poszedłem do garażu zobaczyć co jest napisane na butelce tzn puszce i czym mam zalane no i wyszło,że ATE SL DOT 4 i jeżdżę już tak 3 lata no to chyba jest dobry tylko ,że jak przerabiałem mojego angola to przy odpowietrzaniu sprzęgła poszło trochę płynu więc tego oryginalnego raczej tam nic nie zostało i dobrze bo ze starości to się zrobił mętny ,gęstawy i kolor jakiś dziwny.

zyraf napisał(a):poreszta jak to jest mozliwe,ze po zmianie pompki na nowa niby nagle zaczal ciec wysprzeglik

no właśnie jak to jest możliwe ,nagle od zmiany pompki wysprzęglik się nie uszkodził ,przeanalizuj co robiłeś przy wymianie to dojdziesz dlaczego

[quote="zyraf"]poeksperymentować....no i sprzeglo przy okazji,ciekawe jak tam dwumasa [quote="zyraf"]
lepiej nie eksperymentuj i nic nie rób jak nie uszkodzone bo tylko pogorszysz znam to z własnego doświadczenie ,części zamienne nowe to masakra niektóre ale nie wszystkie to lepiej kupować używane
Freelander TD4
MCARTUR
Aktywny
 
Posty: 268
Miejscowość: gdzieś na południu

25 Sie 2011, 07:07

taaa bez wymiany to sobie kolego rób w traktórze co za brame nie wyjeżdża, płyn hamulcowy wymienia się co 2 lata, bo jak każdy płyn hydrauliczny traci swe właściwości do tego mocno chłonie wode :mrgreen: później się dziwić że, "wysprzęglik mileje, czemu jest pordzewiały?" :mrgreen:
90% pomp i wysprzęglików da się rady zregenerować, wymienia się uszczelki na tłoczysku i oringi, jeśli nie ma rozwalonej obudowy to w 90% da się to zrobić w domu za pomocą zestawu naprawczego za 30PLN :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Koenigsegg Regera hybrid – 2,8 sek., 1500 KM
    Kto da więcej za sportową hybrydę? W tej kategorii, hybrydowe coupe ze Szwecji jest absolutnym zwycięzcą i najmocniejszym seryjnie produkowanym autem z napędem spalinowo-elektrycznym na świecie. Napędza go benzynowy silnik ...

25 Sie 2011, 10:14

pocieszny napisał(a):
90% pomp i wysprzęglików da się rady zregenerować, wymienia się uszczelki na tłoczysku i oringi, jeśli nie ma rozwalonej obudowy to w 90% da się to zrobić w domu za pomocą zestawu naprawczego za 30PLN :mrgreen:
sorry nie w we Frelanderku ?
w skrócie bo reklamy ? wpieprzyły posta :mrgreen: :mrgreen:

przy silniku td4 /BMW M47 siłownik jest z łozyskiem oporowym :evil:
więc jednemu mechanikowi troche trudno tam zajrzeć , :shock:
przy silniku 1,8 bena i 2.0TD Rover zestaw pompa,siłownik z przewodem nie ma odpowietrznika
fabrycznie zalany specjalnym płynem , znanej nieang. firmy Valeo ,
dla większości nie do odpowietrzenia :twisted: 8)
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

25 Sie 2011, 10:20

wszystko da się przystosować dla ludzi :mrgreen: nie prezesadzajmy, a takie utrudnienia firmy specjalnie robia co by sie auta w domu serwisować nei dało :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

25 Sie 2011, 11:14

witam.jak przerabialem swojego landak 2 lata temu,to sprzeglo musialem odpowietrzyc,tylko ze wtedy zlapalem stary plym i bylo dobrze,miesiac temu padla mi pompka i musialem zmienic na nowa,kupilem nowa,koles przy mnie rozdzielil pompke i silownika(zestaw do 1.8 b )pompka ta sama tylko silownik inny, zalozylem, odpowietrzylem (zalalem nowym DOT4 stary wyplynal przy odpowietrzaniu caly)i pojezdzilem tydzien,pozniej nagle sprzeglo sie skonczylo,okazalo sie ze nie ma plynu w pompce.zalalem plyn i odpowietrzylem i wtedy zaczelem szukac wycieku,no i znalazlem,cieknie z obudowy sprzegla,teraz musze dolewac pol zbiorniczka pompki dziennie.wiec co moglem zrobic zle?chyba nie!wydaje mi sie ze DOT4 jest za rzadki i dlatego tak sie dzieje.jestem pewiem,ze wysprzeglik jest jeszcze oryginalny jak i sprzedlo,wiec chyba juz najwyzszy czas zmienic sprzeglo i wysprzeglik,auto ma juz 95tys km nabite,troche szybko jak na wymiane,ale coz poradzic.warty jest inwestycji,jeszcze nigdy mnie nie zawiódł.sprobuje jeszcze zalac jakis gestrzy plyn i zobaczymy co bedzie,wysprzeglik to koszt 320zl za LUK,cena jest ok,tylko roboty jest 2 dni.
Landek Td4
zyraf
Nowicjusz
 
Posty: 22
Miejscowość: Zamość

25 Sie 2011, 11:52

pocieszny napisał(a):a takie utrudnienia firmy specjalnie robia co by sie auta w domu serwisować nei dało

no tak podobnie napisałem w poście , który zniknął i można się domyślać czemu zniknął :evil:
trzeba W11 uruchomić ...
zyraf napisał(a):cena jest ok,tylko roboty jest 2 dni.

to taki jest interes producent - autoryzowany serwis :mrgreen: :mrgreen:
boję sie , że wymiana samego płynu już nie pomoże trzeba nowych uszczelnień
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

25 Sie 2011, 13:22

sympatyk napisał(a): trzeba nowych uszczelnień
ano prawda jak cieknie to jedyny sposób naprawy :wink:
reszta to tylko prowizorka, można by to porównać do remontu silnika przez zalanie oleju przekładniowego, działać bedzie ale krótko i wybuchowo :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

25 Sie 2011, 21:03

zyraf, pierwszy wysprzęglik, jeszcze w ramach gwarancji, wymieniałem po 25 tys.km, więc u ciebie trzymał prawie 4x dłużej. DOT 4 leją w serwisie, jeśli istotnie jest coś gęstszego to podziel się tą wiedzą
pozdr.
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

25 Sie 2011, 22:49

lepkość kinematyczna w 100*C każdego płynu, czy to dot3 czy dot4 czy dot5 jest taka sama i wynosi 1,5mm2/s różnica jest w niższych temp przy -40*c dot3 ma 1500mm2/s dot4 ma 1800mm2/s a dot5 900mm2/s przy czym im wyższa liczba DOT tym wyższa temp wrzenia,
ogólnie gęstość płynów hamulcowych jest prawie identyczna i nie ma wpływu na wycieki, natomiast diametralni różnią się chłonnością wody, temp wrzenia i możliwościami smarnymi, więc jeśli producent zaleca DOT4 należy lać dot4 aby płyn był w stanie smarować elementy układu :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

26 Sie 2011, 20:03

czyli pozostajemy przy DOT 4
pozdr.
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

27 Sie 2011, 16:18

witam.a wiec,dalem rade uleczyc wysprzeglik bez wyciagania skrzyni.szybko i prosto.wystarczylo pomyslec chwile. w zatyczce od pomppki z zewnetrznej strony jest mala dziurka ktora guma z wewnetrznej strony pobiera sobie powietrze przy czym ze tak napisze pompuje sie .a wiec zakleilem ta dziurke i teraz plynu kapnie moze 2 krople dziennie,albo nawet 1.obronilem sie przed wymiana wysprzeglika i sprzegla,bo przeciez sprzeglo mam jeszcze dobre,to jeszcze pojezdze,a jak sie skonczy to dopiero wymienie komplet i z glowy. pozdrawiam i dzieki za wszelakie podpowiedzi.
Landek Td4
zyraf
Nowicjusz
 
Posty: 22
Miejscowość: Zamość