POMOCY Opel Corsa B jedzie,zgaśnie,strzeli,dalej jedzie po h

05 Wrz 2009, 00:42

Mam corse 96r 1.4lpg 8v silnik X14SZ 60 koni, od dłuższego czasu zaczołem mieć problemy z tym autem, a mianowicie jadąc, kilka/czasami kilkanascie km samochód spada z obrótów i gaśnie, następnie jak chce go odrazu odpalić to potężnie strzeli w wydech i nie chce odpalić, dopiero po jakimś czasie jak ostygnie to normalnie odpala na dotyk i jedzie.
Jak zgaśnie i odrazu nie odpale tylko odczekam godzine to przy następnym odpaleniu już nie strzeli, w samochodzie 3 miesiące temu wymienilem cewke zaplonową, i ostatnio wymieniłem u mechanika czujnik położenia wału korbowego, niestety nic nie pomogło, samochód tak samo sie zachowuje na benzynie jak i na gazie. Niewiem co jest, może miał ktoś podobny problem? Może to wina modułu zapłonowego?? Prosze o pomoc;/
tomster
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Warszawa
  • 06 Wrz 2009, 16:08

    Te autka słyną z tego,że zagazowane szybko kończą przewody zapłonowe,od nich bym zaczął,przecież na gazie i LPG chodzi tak samo fatalnie :wink:
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8570
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    15 Wrz 2009, 16:02

    a sprawdź sobie stan płynu chłodzącego... podejrzewam, że po zagrzaniu sinika, kiedy termostat się otworzy na długi obieg - reduktor gazu (który z regóły jest najwyżej w układzie chłodzenia) przestaje być zasilany ciepłą cieczą i reduktor gazu zaczyna kiepsko pracować, a to z kolei powoduje pozostałe dolegliwości...
    Kiedy silnik ostygnie, wtedy znów termostat się zamyka i przy krótkim obiegu wody - reduktor jest zasilany...

    :roll: ... chyba... ;)
    Pozdr
    fourup
    Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
    fourup
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 974
    Miejscowość: Kraków, Słomniki
    Prawo jazdy: 08 01 1999
    Auto: Mercedes S124 250D
    Silnik: OM602
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 1990

    15 Wrz 2009, 16:28

    Jest to możliwe...z tym,że kolega pisze że na benzynie ten problem też występuje... :???:
    U mnie w rodzinie młody chłopak miał Astrę z 1,4 60Km i też mu auto gasło i nie dało się zapalić przez kilka lub kilkanaście minut. Nieraz działo się tak co kilka kilometrów,a nie raz przez 500 wogóle. Przyczyn szukano ... wszędzie.Wymieniono nawet aparat zapłonowy.
    Po 3 miesiącach walki z usterką,szczytywania błędów,wymian pomp,czyszczenia baku,przepustnicy,krokowego itp. jeden mądry człowiek wyczyścił z nalotu styki przy module zapłonowym i problem się skończył.
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5797
    Zdjęcia: 40
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Renault
    Silnik: 1,6 110KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    15 Wrz 2009, 21:42

    Fourup pisałeś o dyslektykach ,wiesz dobrze o tym ,że reguła pisze się przez u otwarte dlaczego napisałeś przez zamknięte :?: ,teraz wiesz o tym że jak się pisze szybko i bez zastanowienia to byczek przytrafi się każdemu ,nawet Bralczykowi czy Miodkowi,nie ma siły,ja do dzisiaj nie mogę zrozumieć dlaczego kiedyś w poście napisałem ,że Sumerowie nie wymyślili koła tylko mieli go :mrgreen: nad głowami a powinienem był napisać ,JE :???: Tego mojego byka wysłałem do Pampeluny :grin: Ja teraz już patrzę dobrze jak piszę bo hodowla Buhai mi nie odpowiada :lol: Wracając do tematu ,przyczyn może być wiele,ja tam u góry napisałem,że na gazie i LPG chodzi tak samo,mamma mia, musiałem być zmęczony ,że napisałem taką bzdurę ,dobrze że nikt tego nie chciał prostować ,wiadomo o co chodzi.Pozdrawiam :!:
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8570
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    10 Sty 2010, 18:03

    witam, sorka ze nie odpisywalem, wada zostala juz dawno (przeze mnie) zlikwidowana, mianowicie zamienilem cewki podczas zgaśniecia silnika i jak reką odjoł, na cewce nowej byla plomba gwarancyjna i dostalem zwrot pieniedzy 190zł, nowa cewka i to orginalna mnie zawiodla po okolo 4 miesiącach, dobrze ze to tylko cewka to sam to zrobilem pozdrawiam PS moja corsa narazie swietnie chodzi tylko teraz porzyy tych mrozach jak stoi na dworzu ma ciężko odpalać ale po 2,3 sekundach wolnego kręcenia załapuje (rozrusznik) pozdrawiam:)
    tomster
    Nowicjusz
     
    Posty: 2
    Miejscowość: Warszawa
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Zmiany w palecie silnikowej Volkswagena serii T5 i Amaroka
      Rodzina modeli T5 marki Volkswagen Samochody Użytkowe obejmuje wiele zróżnicowanych wersji wyposażonych w mocne i jednocześnie oszczędne silniki wysokoprężne z systemem wtrysku Common Rail. Dostępny jako opcja pakiet ...