xSauron napisał(a):Paliwo do diesla jest tańsze + spala go mniej niż na benzynie.
Ale kupujesz kilkunastoletnie auto, które statystycznie w przypadku silnika diesla będzie miało o wiele większy przebieg a diesel sam w sobie posiada kilka podzespołów (które się zużywają a są dość drogie) jakich w prostym silniku benzynowym po prostu nie znajdziesz. Oczywiście warto wspomnieć, że diesel rozgrzewa się znacznie wolniej i te 5km to taka minimalna odległość, żeby w ogóle osiągnął odpowiednią temperaturę pracy - nie trzeba dodawać, że jazda na niedogrzanym silniku raczej mu nie służy. Można również zaznaczyć, że w zimie przy tych 5km ciepłego powietrza z nawiewu raczej nie poczujesz. Zastanawiałeś się dlaczego diesle na rynku wtórnym są tańsze niż benzyniaki mimo, że w salonie trzeba zapłacić za nie więcej?
xSauron napisał(a):Sama benzyna wydaje się więc droższa a jak to wychodzi z gazem?
Średnio, w ciągu roku z tych 5km do pracy i tak 2 przejedziesz na benzynie. Dodaj do tego dodatkowe 60 zł na przeglądzie;P serwisowanie instalacji lub ewentualną regulację luzu zaworowego (w niektórych silnikach).
Przy tak śmiesznych przebiegach nie warto szukać żadnego "alternatywnego" paliwa, skup się na benzynie i tyle. Będziesz sobie lał benzynę i spokojnie, bezawaryjnie jeździł a nie martwił się, że trzeba wydać 3k na sprzęgło w aucie za 15.