POMóżCIE! BMW e34 525tds przerywanie pracy silnika kopcenie

23 Lip 2009, 11:55

Witam. Mój niebywały problem z BMW e34 525tds z roku 1993 to szarpanie pracy silnika, utrata mocy i kopcenie na czarno.
Wszystko byłoby okeej gdyby nie to, że auto od 3 miesięcy stoi u siódmego mechanika z kolei.
U pierwszego mechanika stwierdzono, uszkodzenie wtrysku sterującego. wtrysk został sprawdzony w specjalistycznym warsztacie oraz uszczelniony. usterka nadal występowała.
U drugiego mechanika stwierdzono, uszkodzenie czujnika położenia wału. czujnik jak wyżej został sprawdzony i samochód nadal szwankował.
U trzeciego wszystkie wtryski zostały zdiagnozowane i okazało się, że nie są uszkodzone.
U kolejnego stwierdzono uszkodzenie pompy wtryskowej. pompę zregenerowałem, problem z samochodem mimo wszystko nadal się pojawiał.
Następny mechanik zważywszy na to co już zostało zrobione, polecił mi wymianę całego rozrządu. Kompletny rozrząd wymieniłem, problem nie ustępował.
Następni, kolejno sprawdzali nastawnik oraz całą elektronikę auta.
Ostatni z mechaników podczas regulacji pompy wtryskowej ze zdjętym kolektorem ssącym zauważył, że z drugiego cylindra zostają wypychane spaliny. wymontował głowicę z podejrzeniem jej uszkodzenia. w specjalistycznym warsztacie rozpoznano, iż głowica jest w stanie rewelacyjnym i nic nie wskazuje na jej wadę.

Warto dodać, że gdy auto przerywa i traci moc zaświeca się kontrolka od wtrysków na desce rozdzielczej. co dziwne pojazd na zimnym silniku pracuje dobrze. gdy tylko nabierze odrobinę temperatury zaczyna szwankować.
Bardzo proszę, wypowiedzcie się na ten temat, bo mnie i wszystkim mechanikom w okolicy opadają ręce.

RATUNKU!!!
krisskk
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Zielona Góra
  • 23 Lip 2009, 12:06

    Proponowalbym sprawdzic zawory bo bardzo mozliwe ze zawor wydechowy sie zawiesil stad te spaliny w kolektorze ssacym, brak mocy i kopcenie na czarno.
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    23 Lip 2009, 19:24

    czy auto przcuje nierówno cały czas czy tylko jak sie nagrzeje? czy traci moc podczas ostrego przyspieszania czy tylko przy równej jezdzie? czy dawka i kąt wtrysku sa prawidłowe (dawka na ciepłym sulniku bez obciązenia powinna wynosic mniej wiecej 4 mg, a kat wtrysku miescic sie miedzy 2.5 a 4), jakie błedy sa na komputerze? sprawdzenie nastawinika na pompie wtryskowej w tym samochodzie nie jest mozliwe poza pojazdem gdyz sterownik nie posiada pamieci własnej i nawet gdy jest uszkodzony na stole do naprawy pomp wtryskowych usterka ta jest niewykrywalna
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
      Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
      VW Amarok, pick-up klasy premium, z nową stylistyką
      Pierwsze szkice zaprezentowane przez dział stylistyczny Volkswagen Samochody Użytkowe pokazują, w którą stronę zmierzają projektanci: Volkswagen Amarok ma być autem klasy premium wśród pick-upów swojego ...