Pompa wspomagania - dziwny problem

03 Gru 2016, 21:27

Po wypadku padła mi pompa wspomagania (dokładnie była to pompa 6Q0423156AB). Podczas rozbierania pompy mechanik stwierdził, że nie było podpiętej jednej kostki (tej trzypinowej z prawej strony). Jednak od maglownicy wychodzą trzy kable, jeden po drodze jest przecięty. Na początku myśleliśmy, że podczas wypadku metal przeciął ten kabel z kostką, jednak fakt, że kabel był mocno schowany za pompą wydawało się to niemożliwe. Do tego kabel przecięty jest czteropinowy, a brakuje kostki trzypinowej. Wydaje mi się, że oryginalnie była zamontowana inna pompa, później ktoś wsadził pompę TRW, która tutaj opisuje. Pytanie tylko czy możliwe, że ta pompa działała bezbłędnie bez tej jednej kostki? Teraz zakupiłem pompę używkę o tych samych numerach, jednak po jej podłączeniu wyskakuje błąd czujnika skrętu. Wspomaganie działa, ale słabo. Brakuje ewidentnie trzeciej kostki, tylko jak radziła sobie pompa wcześniejsza bez niej? Poniżej foto opisywanej pompy.
junoumi
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 25 05 2005
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.9 sdi
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

13 Gru 2016, 12:34

Czy działało bez tego trzeciego kabla nie wiem, ale wiem na pewno że w pierwszej kolejności usuń problem z czujnikiem skrętu. Czujnik ten współpracuje i przekazuje informacje do ABS/ESP i jak nie będzie działał to inne systemy z nim powiązane też mogą nie działać.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jesienne deszcze - jazda po mokrej nawierzchni
    Kalendarzowa jesień jest już z Nami od jakiegoś czasu. Ta pora roku charakteryzuje się największą liczbą dni deszczowych ze wszystkich okresów w roku. Kierowcy w tym czasie powinni zwracać szczególną uwagę na ...