Ponowne masło pod korkiem oleju po wymianie uszczelki

20 Sty 2023, 08:46

Jakieś 6 tys. km temu padła uszczelka w CLIO 2 z 1,2 8v z lpg. przebieg 144 tys. km.
Została wymieniona, głowica przy okazji do planowania z wymianą 4 zaworów, nowe uszczelniacze na zaworach, nowy rozrząd ,termostat...
Auto w pół roku przejechało 6 tys. km i teraz pojawia się "masło" po korkiem. Olej czysty, płyn czysty ale zawiesiny pod korkiem jest sporo. Można by zebrać i posmarować kajzerkę...
Wiem że pogoda itp. na pograniczu zera, auto w nieogrzewanym ale garażu jednak lecz czy mechanik nie popełnił jakiegoś błędu przy robieniu uszczelki pół roku temu..? Możliwe że pada druga uszczelka po 6 tys.km..?
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

20 Sty 2023, 10:46

A na jakich dystansach jesdzisz? Silnik jest w stanie wygrzać się?
Zauważyłeś ubytki płynu chodzącego?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9986
Zdjęcia: 35

21 Sty 2023, 10:11

Silnik sie dogrzewa zawsze. Na krótkich auto nie jeździ niestety... Po 20 km w jedną stronę żona robi do roboty eskami. Płynu nie ubywa. Wczoraj zamowilem zestaw do badania szczelnosci uszczelki. Nie wiem czy te zestawy z netu po 3 dychy są wiarygodne.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

22 Sty 2023, 17:51

Ciśnienie z silnika może wywierać nacisk na korek wlewu oleju, powodując wyciek oleju, jeśli korek jest złamany, poluzowany lub nawet go brakuje. Najczęstszym miejscem wycieku oleju w samochodach jest uszczelka pokrywy zaworów. Jest to uszczelka zapobiegająca wyciekom i łącząca pokrywę zaworów z silnikiem.
Greenlal
Obserwowany
 
Posty: 1

22 Sty 2023, 22:00

No to raczej nie powinno być takiego problemu. Ja bym zebrał to masło z pod korka i obserwował czy pojawi się ponownie. Sprawdzałeś odmę czy tam czasem też nie ma takiego masła?

artur73 napisał(a):Nie wiem czy te zestawy z netu po 3 dychy są wiarygodne.
Raczej tak.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9986
Zdjęcia: 35

23 Sty 2023, 21:34

W weekend się za to wezmę. Zajrzę też do odmy.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ekologiczne taksówki elektryczne Nissan LEAF w Zurychu
    Po Amsterdamie, Nowym Jorku, Tokio, Meksyku i Sao Paulo także Zurych będzie dysponował flotą stuprocentowo elektrycznych taksówek Nissan LEAF oferujących przewozy w największym mieście Szwajcarii. Elektryczne taksówki ...

31 Sty 2023, 19:24

Jaki jest kolor mazi?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

01 Lut 2023, 09:38

Brudny majonez. Zrobilem test na gazach w zbiorniczku płynu chlodniczego. Prawie 10 minut na ciepłym silniku i obroty ok 2 tys. Plyn nie zmienił koloru. Nawet lekko sie nie przebarwił. Chyba z uszczelką wszystko w porządku.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

01 Lut 2023, 09:41

Za to słyszę jakiś syk koło klawiatury. Moze gdzies spod kolektora ssącego. To jednak chyba nie ma wpływu na majonez.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

01 Lut 2023, 10:18

artur73 napisał(a):Brudny majonez.
Wrzuć zdjęcie do załącznika w poście.
artur73 napisał(a):Zrobilem test na gazach w zbiorniczku płynu chlodniczego. Prawie 10 minut na ciepłym silniku i obroty ok 2 tys. Plyn nie zmienił koloru.
No to raczej tu powinno być ok.
artur73 napisał(a):Za to słyszę jakiś syk koło klawiatury. Moze gdzies spod kolektora ssącego.
Posprawdzaj podciśnienia.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9986
Zdjęcia: 35

02 Lut 2023, 15:04

Ponowne masło pod korkiem oleju po  wymianie uszczelki Ponowne masło pod korkiem oleju po  wymianie uszczelki Daje fotki.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

02 Lut 2023, 15:05

Ponowne masło pod korkiem oleju po  wymianie uszczelki Jeszcze jedno
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

02 Lut 2023, 15:46

Termostat jest sprawny?

Jeżdżąc na dystansach 20km w jedną stronę raczej nie powinno być takiego problemu aczkolwiek pogoda mocno sprzyja temu zjawisku. Wygląda mi to raczej na zwykłą kondensację pary wodnej tak jak przy jeździe na krótkich dystansach.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9986
Zdjęcia: 35

02 Lut 2023, 16:40

Nowy termostat założyłem 7 tys.km temu.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

02 Lut 2023, 16:53

artur73 napisał(a):Nowy termostat założyłem 7 tys.km temu.
Ok, ale sprawdziłeś czy działa on poprawnie? Bo zdarza się że nawet nowe termostaty działają wadliwie :wink:

Wytrzyj to masło pod korkiem i tam gdzie widać, obserwuj ile czasu minie zanim znowu się pojawi. Sprawdziłeś już chyba wszystko co mogłeś i zostaje obserwacja.

Żona na trasie może też jeździć na niższych prędkościach obrotowych (mniejsze prędkości przelotowe na wysokim biegu) silnika i biorąc wszystkie dane może wyjść że to zjawisko nie jest niczym złym w tym przypadku.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9986
Zdjęcia: 35