Poprawienie charakterystyki brzmienia V6-tki

02 Kwi 2018, 14:33

Cześć, posiadam Lexusa IS250 mkII(dla nie znających marki 2.5l V6).

Chciałbym poprawić charakterystykę wydechu. Nie chce brnąć w sportowe tłumiki/całe układy wydechowe itp ponieważ auto w trasie nie może męczyć. Wstępnie myślę o zamontowaniu przepustnicy elektronicznej, coś takiego byłoby idealnym rozwiązaniem w moim wypadku, w trasie seryjne, wtedy kiedy chce bardziej rasowo. Czytałem, że taka przepustnica nigdy nie będzie 100% szczelna oraz słabym rozwiązaniem jest wydobywanie się spalin bezpośrednio pod auto. Macie pomysły na jakieś inne rozwiązania?
Piuke
Początkujący
 
Posty: 77
Prawo jazdy: 01 09 2012
Auto: Nie mam

02 Kwi 2018, 17:10

Można by pójść najprostrzą drogą i wymienić sam końcowy na duży pusty lec to też trzeba przemyśleć i nie kupić najtańszego chinola lub bardziej zaszaleć i polecieć od początku większą średnicą przerabiając też kolektor i usuwając drugi kat z tym że taka operację najlepiej zlecić firmie ktora się zna na tym bo układ wydechowy to nie jest kawałek rurki puszczonej byle jak, cały układ jest starannie obliczony i po nieudanej modyfikacji może Ci spaść wartość Nm. Dużym plusem takiej firmy jest że auto jest hamowane przed i po modach
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16698
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Kwi 2018, 17:53

Na dzień dzisiejszy, całość to zbyt duże koszta, sama końcówka da basowy pomruk? Jeśli tak to w co celować? Nie chce mocno ingerować w głośność podczas jazdy. Auto głównie na trasy, chciałbym dodać pomruku, taki mały detalik.
Piuke
Początkujący
 
Posty: 77
Prawo jazdy: 01 09 2012
Auto: Nie mam

02 Kwi 2018, 19:35

No pewnie że końcowy dużo zmieni ale czy nie będzie za głośno tego nikt Ci nie zapewni bo każdy tłumik i każdym silnikiem inaczej się zachowuje ale napewno lepsze to niż jakieś przepustnice.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16698
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

16 Kwi 2018, 17:17

Piuke musisz jechać do warsztatu koniecznie dobrego i sprawdzić ofertę. Pamiętaj że wydech musi być dobrze zgrany z motorownią bo non stop będzie Ci wywalać czeka ... w przypadku wtrysku d4s podobno temat wymaga bardzo dokładnej roboty.
Możesz zrobić też cat back-a czyli tylną część wydechu będzie taniej i bezpieczniej. Słuchałem is250 z takim wydechem i jest gitarowo :ok:
Co do przepustnic też jest fajny patent ale musi być to dbrze wykonane. Kolega ma w dwóch autach i jest więcej niż git.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10998
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...