Porada, opinia, sugestia

31 Maj 2011, 13:45

Witam
Jest to moj pierwszy post, ale jako obserwator spedzilem na tym forum troche czasu. Wiem, ze tamat klepany miliony razy, ale kazdy przypadek jest specyficzny i indywidualny, jak zdazylem na tym forum sie oczytac. Chyle czola przed, zwlaszcza jako totalny laik, doswiadceczeniem i wiedza uzytkoniwkow na tym forum i bede dozgonnie wdzieczny za pomoc. Sprawa dotyczy oczywiscie kupna auta, bo mam dzieciatko w drodze i jakes 4 kolka sie przydadza.

Fundisze: 7tys(ewentualnie moge dorzucic tysiaka wiecej) i jest to kwota czysto na pojazd.
Paliwo: benzyna+lpg, ewentualnie benzyna, aczkolwiek gaz zawze bedzie tanszy
Typ: sedan, minivan, hatchbanck(podluzny), prefeowane(ale nie wymagane) 4/5 drzwi
Marka: wzglednie nie ma znaczenia, byle koszta/dostepnosc eksploatacji/czesci byly w miare(ekonomiczne)
Rocznik: mysle, ze optymalne bylo by cos od 1998 wzwyz, ewentualnie 96/97 jesli dobry
Silnik: zaden ogier, ale w miare dynamiczny: 1.4, 1.6, nawet 2.0 ze spalaniem 10-11g/100km
Przebieg: fajnie by bylo zmiescic sie w 160, 170tys., ale jestem otwarty na wasze sugestie
Przeznaczenie: auto na 3(moze 4 lata), glwnie miasto do przewozu dziecka/zony(lekarz, zakupy, rodzina, czasem wypad za miasto), z pracy do pracy, mja kobieta chce sie nauczyc jezdzc wiec tlumaczyc nie musze.
Wymagania: miejsce(mam 190cm i 98kg i nie chce miec nog pod szyja, czy tez zgniatac kogos z tylu), klima(zebym sie z rodzina nie gotowal w miejsckich korkach), jak najmniej elektroniki(chcialbym sie nauczyc dlubac, proste naprawy, przy samochodzie bez laptopa)
Co zwrocilo moja uwage:
Reanult Megane I, silnik 1.6, +/1 110KM, 98r - wiele osob tu mialo dobre opinie o tym aucie, ponoc silniki dobrze znosza gaz, czesci sa w miare tanie wiec i eksploatacja, spalanie zamyka sie w 9-10g/100km miasto
Renault Scenic, silnik 2.0, +/- 115KM, 97-98r - wygpdny, rodzinny i calkiem dynamiczny, silniki 2.0 ponoc malo awaryjne, slyszalem opnie, ze wrecz niezniszczalne, bdb wspo,pracuja z gazem, spalanie na pz. 11g/100km miasto
Daewoo Lanos, silnik 16SX, +/-106KM, 98-2000r - niepozorny koreanczk, ponoc dosc wytrzymaly i dynamiczny, czesci tanie jak barszcz, dobrze gra na gazie, spalanie 8-9g/100km miasto., niskie przwebiegi. Problem jaki zauwazyklem, to ciezko dorwac 1.6SX, siedzenia i miejsce troche malwe, z klima prawie niespotykany i ludzie lubia sobie za niego krtzyczec wiecej niz rzeczywscuie jest wart
Daewoo Nubira, Nubira II, silnik 1.6, +/- 106KM, 98-2001r - duze, wygodna, maloawaryjna(jak lanos), silnik w miare dynamiczny dobrze wspolpracuje z gazem, spore wyposazenie(choc klima nie zawsze), spalenia 10-11g/100km miasto, czesci tanie
Kia Shuma, silnik 1.5, +/- 90KM, 98-2000r - sporo miejsca, dynamiczne, tanie czesci, silnik mazdy nawet dobrze na gazie gra, spalanie 8-9g/100km miasto (znajomy ma i bardzo sobie chwali)
Zastanawiam sie takze nad Kia Sephia, Hyundai Lantra, Hyundai Accent, rozwazam tez jakiegos fiata typu Brava, Marea, Siena.

Napewno jestem otwart na wszelakiej masci propozycje. Przynajze sie bez bicia, ze nie posiadam zadnej wiedzy samochodowej poza tym, ze wiem jak sprawdzic olej, dolac do chlodnicy, czy plynu do spryskiwaczy. Taki paradoks, bo mam wyjezdzone duzo kilometrow, od lat pracowalem i pracuje jako kierowca w PL i za granica, po rawej i lewej str. ale nigdy nie mialem wlasnego auta i zawsze jezdzilem/jezdze flotowymi gdzie nie ma czasu na zajmowanie sie autem i jak cos sie dzieje, to idzie na serwis, a bierze sie nastepne. Mozna wiec powiedziec, ze potzrebuje tez auto, o czym wyzej wspomnialem, na ktorym moglbym sie nauczyc tego i owego o mechanice, tak zeby nie latac z kazda pierdola do mechanika.
Przepraszam za ten elaborat i pozdrawiam.(za wszelakie bledy z gory przepraszam)
Maciek
MaciekR
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Krakow

31 Maj 2011, 13:57

Ze Sceniekiem czy Megane to jest roznie, duzo zalezy jak trafisz, ceny czesci takie srednie, nie za tanie, nie za drogie, ale oba Deawoo o ktorych wspomniales, to masz czesci bardzo tanie, awaryjnosc dosc niska, jak kupisz cos z w miare normanym przebiegiem, oraz bez zaliczonego duzego dzwona.

Rover 416 tez fajne autko na dobra sprawe, czesci w normalnych cenach, wiekszego problemu z naprawa nie bedzie(autko proste w budowie i od innych jakos sie zabardzo nie rozni mechanicznie), mimo ze ASO juz nie istnieje.

Fiata by bylo warto dodac, Punto czy Bravo, tez gaz znosza, czesci tanie, z awaryjnoscia tez nie ma tragedii.

Laguna I tez w benzynie nie jest zla opcja, o ile cos w maire zadbanego znajdziesz.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

31 Maj 2011, 14:23

Ze Sceniekiem czy Megane to jest roznie, duzo zalezy jak trafisz, ceny czesci takie srednie, nie za tanie, nie za drogie, ale oba Deawoo o ktorych wspomniales, to masz czesci bardzo tanie, awaryjnosc dosc niska, jak kupisz cos z w miare normanym przebiegiem, oraz bez zaliczonego duzego dzwona.

To byly zaslyszane opinie, jakie znalazlem przeszukajac net i od ludzi, bo sam sie po prostu nie znam. Ja w swojej karierze jezdzilem poczawszy od malczana poprzez mazda 626, 2.0, 130KM(1994) ktora tak polubilem, ze bym kupil, ale czesci drogie, Fiat Brava 1.6SX, Ford Escort 1.6 tez bardzo pulubilem i silnik niesmiertelny, Honda Accord 2.2TDi 140KM(2005), Toyota Celica VI 2.0 16V 170KM i to sa te, ktore sobie ulubilem, ale zaden nie byl na gazie, a pomijam juz tone innych malych vanow i duzych vanow. Osobiscie najbardziej mi spasil Ford Transit T350 TDCi, ale nite realia, nie te warunki i nie te potrzeby ;)

Rover 416 tez fajne autko na dobra sprawe, czesci w normalnych cenach, wiekszego problemu z naprawa nie bedzie(autko proste w budowie i od innych jakos sie zabardzo nie rozni mechanicznie), mimo ze ASO juz nie istnieje.

Jak siedzialem w UK znajomy Polak, mial Rovera $5, a pozniej 75 i wszystko fajnie, sporo wyposazenia i luksusu za male pieniadze, tylko jak przyszlo zmieniac zarowke w leflektorze to cale nadkole ciagal.

Fiata by bylo warto dodac, Punto czy Bravo, tez gaz znosza, czesci tanie, z awaryjnoscia tez nie ma tragedii.

Punto fajne, ale za male. Na pelnym przesuniciu fotela do tylu objam kolanami o kierownice, nie mam prawie luzu w stosunku nog do dolnej czesci kokpitu. Bravo nigdy nie jezdzilem

Zapomnialem jeszcze dodac, ze codzil mi po glowie Peugeot 406, bo tez slyszalem dosc sporo pozytywow. Tu nawet mam przyklad z mojgo miasta [link do oferty na Allegro wygasł]
MaciekR
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Krakow

31 Maj 2011, 14:24

Można rozpatrzyć Peugeota 406 1.8 115km 16v/2.0 136km 16v [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] części do Peugeota są w wielu przypadkach tańsze niż do Fiata, zawieszenie jest dosyć wytrzymałe, a Gaz jest dosyć dobrze tolerowany (oczywiście jak dobra sekwencja).
adammtv
Aktywny
 
Posty: 286
Miejscowość: Złoty Stok

31 Maj 2011, 14:53

No i w przypadku Peugeota problem korozji nie istnieje, o ile oczywiście jest bezwypadkowy.
Odpuściłbym Nubirę, do tej pory jeden wujek ma taką od nowości hatch 2.0 jeśli możesz kupić w podobnej cenie np. 2 lata starszą Lagunę to moim zdaniem nie ma się co zastanawiać bo te auta dzieli przepaść.
Rovery także, silniki serii K źle znoszą gaz i ponoć z powodu specyficznej budowy są kłopotliwe w serwisowaniu.
Fiaty jak najbardziej, można też zastanowić się nad Oplem Astrą II.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

31 Maj 2011, 15:08

Jasiek: za 8000zł Astry 2 nie polecaj. Na Astre II trzeba mieć około 10tys żeby nie kupić złomu. Nie wiem jak Laguna, ale Vectra B dość dobrze znosi gaz i za 7000zł można kupić całkiem wygodne auto z niezłym wyposażeniem. A części do opla nie takie drogie, jak nie jest zżarty przez rudą to warty zastanowienia.
pit85
Aktywny
 
Posty: 316
Miejscowość: bydgoszcz
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pasy Smart Kid Belt
    Szukam informacji na temat pasów smart kid belt, co o nich sądzicie? Czy w przypadku starszaków mogą się sprawdzić. Czy te pasy chronią przed nurkowaniem dziecka podczas wypadku?
    Toyota Harrier – krewniak crossoverów Lexusa
    Nazwa Harrier kojarzy się większości fanów techniki z angielskim samolotem szturmowym, zdolnym do pionowego startu i lądowania. Jest to jednak także nazwa zgrabnego crossovera Toyoty produkowanego na japoński rynek, ...

31 Maj 2011, 15:36

Czy ja wiem czy Lanos 1.6SX jest ciężki do znalezienia,ojciec ma takiego już bardzo długo a odnośnie cen to zdarzają sie drogie egzemplarze ale to zazwyczaj od starszych włascicieli którzy dbali o auto.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

31 Maj 2011, 15:47

Tyllko w lanosach jest 1 problem. Często instalacje mają po 10 lat, bo były fabrycznie montowane. W większości przypadków to chyba czas by założyć od nowa, a to kosztuje. Zwykle jak pytałem sprzedających o wiek instalacji to właśnie mówili że wieloletnie są.
pit85
Aktywny
 
Posty: 316
Miejscowość: bydgoszcz

31 Maj 2011, 15:54

Czy ja wiem czy Lanos 1.6SX jest ciężki do znalezienia,ojciec ma takiego już bardzo długo a odnośnie cen to zdarzają sie drogie egzemplarze ale to zazwyczaj od starszych włascicieli którzy dbali o auto.

Moze zle sie wyrazilem, ale tu bardziej chodzi o to, ze za autem calej Polski jezdzil nie bede, bo to nawet ciezkie i drogie w realizacji, chyba ze ma sie pewniaka. Akurat jest tak, ze kolwga z pracy tez poluje na takiego Lanosa i przekazujemy sobie info nawzajem. Teren poszukiwan jest tez dosc szeroki, bo ogladalo sie auta w Krakowie, Tarnowie, Bochni, Brzesku, Limanowej, Nowym Targu i innych mniejszych lub wiekszych wsiach/miescinach w promieniu 150km od Krk. W wiekszosci przypadkow kroluja 1.5 silniki, a co do zawyzonych cen, to nie weim jak Was/Ciebie, ale dla mnie jest irracjonalne jak ktos podnosi cene, bo wymienil niedawno czesci eksploatacyjne, ktore zuzywaja sie na bierzaco(klocki, akumulator) albo tlumaczenie, ze cena jest wyzsza bo wyposazyl auto w alusy, albo dorzuca dodatkowy komplet opon...

Swoja droga strasznie mnie kusi Renault 406. Jest calkiem spory, dobrze sie prezentuje, dynamiczny, tutaj koledzy pisza, ze dobrze gra na gazie i blacharka dosc odporna na rdze, dobre wyposazony,. O francuzach mowi sie wiele niedobrych rzeczy, ale u mnie znajomy ma P307 kombi w jakims smiesznie malym silniczku i zadowolony jezdzi po dzis dzien od ladnych paru lat. Sam mialem okazje smigac R19 1.8, ktore pozyczalem od szwagra. Niby taki kwadraciak, ni to ladne, ni brzydkie, ale calkiem przestronny, wygodny i mial odejscie jak byla taka potrzeba, rzdzy na nim nie uswiadczylem, nawet w miejscach lekko ubitych, a leciwy ale jary staruszek i pewno jezdzilby dalej, gdyby Sharan mu w bok nie wjechal.
MaciekR
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Krakow

31 Maj 2011, 16:08

W Krakowie ciężko o dobrego Lanosa,wiem bo u nas na forum pewna osoba z Krakowa własnie szuka Lanosa i jest ciężko.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

01 Cze 2011, 13:47

Jeszcze takie male pytanko. Czy lepiej szukac juz zagazowanego, czy kupic nieco taniej a zagazowac samemu? Jakbym hipotetycznie zakupil Peugeota 406, to instalacja sekwencyjna wyniosla by cos kolo 3-3,5 kafla, chyba ze sie myle, albo taka nie jest potrzebna. Wtedy musialbym szukac auata w kwocie 4-5tys, czy jest wiec sens?
MaciekR
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Krakow

01 Cze 2011, 15:20

Sekwencja BRC 2600zl, 2 lata gwarancji, brak limitu kilometrow.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

01 Cze 2011, 16:57

Przeskoczylem internet po ofertach, ale ten przykladowy P406 za 5tys to kipesko wyglada. Znalazlem taka oferte [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] wyglada dosc ciekawie. Zastanawia mnie jednak czy w tej cenie Meganke I z gazem nie znajde. Mam obawy, ze dobrze utrzymany P406 wtej cenie z gazem moze miec jakis ukryty feler.

Takie cos?
[link do oferty na Allegro wygasł]
MaciekR
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Krakow

01 Cze 2011, 17:22

Podobne wymagania osoba z rodziny ode mnie miała. No troszkę więcej na wydanie (do 12 000). Ogólnie szukaliśmy Astry z gazem, ewentualnie Vectry. Ciężko znaleźć. Wszystko co przyjeżdża do kraju było bez instalacji, a samemu wyrzucać 3tyś to przykro. Fakt, że Oplowskie silniki są praktycznie stworzone do gazu. Znaleźliśmy Vectrę z Polski z gazem, niby wszystko okej, umówiliśmy się na drugi dzień na jazdę. Przy drodze był jeszcze jeden komis, a tam Scenic. Jak klient wsiadł do Scenica, później przeszedł na tylne fotele powiedział tylko "Ja pier***ę", a ja wiedziałem czego będziemy szukać.

A teraz do konkretów. Scenic to bardzo, bardzo rodzinny samochód. Większość (jak nie wszystkie) ma klimę. Teraz silnik. Ciężko znaleźć zadbaną benzynę, ale za to jest ogrom diesli. Przed liftingiem były to silniki dTi (pompa rotacyjna), a później dCi (tu już zaawansowany układ wtryskowy). Nasz egzemplarz to model z 2001 roku z silnikiem 1.9 dCi. Nie lubiłem nigdy diesli, ale jak miałem przyjemność odwozić kuzyna 200km do jego rodzinnej miejscowości, przekonałem się, że i u mnie kolejny diesel będzie. Fakt jest głośno i inne takie, ale ja innego silnika do Vana sobie nie wyobrażam.

W Renault za 251 zł został wykonany przegląd przed kupnem. Do wymiany tylko amortyzator z tyłu, klapka wlewu paliwa i turbo do regeneracji. Tylna klapa wymieniona po stłuczce (wpis w systemie Renault) Sprzedawca komisu udzielił rabatu na w/w zabiegi i w ten sposób za stosunkowo niewielkie pieniądze wujaszek stał się posiadaczem rodzinnego Vana.

Co do tego, że chciałbyś czasem coś podłubać. No będziesz miał okazję :) Póki co odpukać w opisywanym przeze mnie egzemplarzu jeszcze nic się nie wydarzyło. No tylko regeneracja turbinki (700zł+gwarancja na rok czasu).

Jeśli nigdy nie siedziałeś w tym samochodzie, tylko widywałeś go na zdjęciach to polecam to wreszcie zrobić. Może kolejną osobę walory użytkowe przekonają :)


Schowki w każdym możliwym miejscu (w podłodze, pod fotelami), każdy fotel oddzielnie regulowany, wyjmowany. Jak masz w rodzinie 4 osoby, a 1 fotel zostawisz w garażu --> Dwa pozostałe fotele z tyłu zsuniesz do siebie, to rodzina nie będzie chciała wyjść z wozu :)

------

Jeszcze spalanie. 200 km trasy, spokojnie, średnio 90-100 km/h no czasami jakieś wyprzedzanie ---> Scenic pokazał na mieście średnie 5,5l ON, można było jeszcze mniej pewnie wycisnąć, ale pierwszy raz jechałem Dieslem.
Vilagie
Nowicjusz
 
Posty: 33
Miejscowość: Płock

01 Cze 2011, 18:47

O walorach Scenica slyszalem sporo, dlatego tez wymienile go posrod innych, ktore mnie zainteresowaly. Rzecz w tym, ze ja nie chce diesla, bo w kwocie ktora dysponuje, to albo go nie znajde, albo bedzie zajechany na smierc. Nadto ja auto nie bedzie uzytkowane na dalsze trasy, tylko w 90% miasto, krortkie dystanse i dieslowski silnik az zal tak tyrac, bo nie po to one byly stworzone, zeby je wylaczac/wlaczac co nascie minut, nascie kilometrow.
MaciekR
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Krakow