Lexus IS pierwszej generacji dostępny był początkowo jedynie jako sedan z dwulitrowym silnikiem. W 2001 roku do oferty wprowadzono wersję kombi o nazwie SportCross oraz wersję IS 300 z legendarnym silnikiem 2JZ.
Modernizacje: - 2001r. – na liście wyposażenia pojawiły się m.in. reflektory ksenonowe, nawigacja z 7-mio calowym ekranem (poprzednio 5 cali) czy wysoki podłokietnik. Z zewnątrz zmianie uległ grill maski (3 żeberka zamiast 4-ch). - 2004r. – przednie reflektory i tylne lampy zostały wyposażone w przyciemnione elementy.
Na liście wyposażenia standardowo znajdowały się m.in. wszystkie szyby elektryczne, automatyczna klimatyzacja, felgi aluminiowe, radioodtwarzacz CD czy elektrycznie składane lusterka. Warto wspomnieć o pakietach SPORT mechanicznym i wizualnym. W skład pierwszego wchodził mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu („szpera”), grubsze stabilizatory oraz obniżone zawieszenie o 15mm. Pakiet wizualny składał się z przyciemnionych szyb, aluminiowych nakładek na progi i pedały oraz grafitowego wykończenia wnętrza.
Układ napędowy
Gama silników – najpopularniejsze wersje:
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Na rynku europejskim oferowano tylko dwa silniki benzynowe. Ponadto wersja IS 200 z nadwoziem kombi występowała jedynie z skrzynią manualną, a IS 300 niezależnie od wersji nadwoziowej z skrzynią automatyczną. W przypadku IS 200 istniała możliwość wyposażenia w kompresor podwyższający moc do ponad 180KM. Do silników nie ma zastrzeżeń pod kątem trwałości - bez problemu przyjmują zasilanie gazem. Na niektórych rynkach oferowano silnik 2,0 R4 200KM (Altezza RS 200) i napęd na cztery koła (standardowo tylny).
Skrzynie biegów: - manualna 6 biegów – przekładnie cierpią na hałasujące łożyska oraz zużycie synchronizatorów. - automatyczna 4 biegów – stosowana w IS 200 sedan. Trwała ale podwyższa spalanie i pogarsza osiągi. - automatyczna 5 biegów – stosowana w IS 300. Możliwość ręcznej zmiany przełożeń przy pomocy przycisków na kierownicy.
Usterki
Zapiekanie się tłoczków hamulcowych Blokowanie tłoczków hamulcowych powoduje stałe ocieranie klocków o tarczę hamulcową czego skutkiem jest nagrzewanie się całego koła. Ignorowanie tej usterki może spowodować skrzywienie tarczy hamulcowej lub całej piasty. Zestawy naprawcze zacisków dostępne są od 40-50zł.
Zacinająca się zmieniarka CD Mechanizm zmieniarki ulega uszkodzeniu, a na wyświetlaczu pojawia się błąd ERROR3. Najpewniejszym i najpopularniejszym rozwiązaniem jest montaż cyfrowej zmieniarki USB/SD za ok. 250zł. Naprawa fabrycznej zmieniarki ok. 150zł.
Hałasujące łożyska, zużycie synchronizatorów manualnej skrzyni biegów Manualne skrzynie biegów są niskiej trwałości i często po 150tys. km ich łożyska zaczynały hałasować. Poza lekko słyszalnym szumem nie ma negatywnych objawów pracy przekładni, stąd naprawa często jest nieopłacalna – nie można wymieniać pojedynczych łożysk. W przypadku synchronizatorów uszkodzeniu ulegają najczęściej pierwszego, drugiego i trzeciego biegu. Używana przekładnia od ok. 400-600zł.
Niesprawne cewki zapłonowe w 2,0 W IS 200 zastosowano cewki zapłonowe na każdy cylinder. Szczególnie przy zasilaniu LPG uszkodzeniu może ulec któraś z nich. Zamienniki od 120zł ale w tej cenie lepszym rozwiązaniem jest montaż używanej za ok. 100zł. Oryginał w ASO marki Denso 610zł.
Wybicie dolnych sworzni wahacza Po ok 200tys. km najczęściej poddają się dolne sworznie wahacza. Objawem tej usterki jest skrzypienie przy ruchach kierownicą. Nie wolno ignorować tych objawów, ponieważ grozi to odpadnięciem koła w trakcie jazdy. Markowe zamienniki dostępne od 120zł jednak często poddają się przy niewielkich przebiegach. Warto kupić oryginalny sworzeń w ASO za ok. 280zł, który wytrzyma o wiele dłużej.
Stuki w zawieszeniu Tak jak sworznie po 200tys. i wielu latach eksploatacji zaczynają się poddawać tuleje wahaczy. Zamiast tulei metalowo-gumowych często montowane są tuleje poliuretanowe (od ok. 50zł za sztukę). Komplet na przód to niecałe 400zł, na tył 700zł, a tuleje mocowania maglownicy 150zł. Przy montażu zgodnie ze sztuką oferują znacznie większą żywotność niż tradycyjne zamienniki. Czasem stuki spowodowane są przez klocki hamulcowe.
Zużycie wirnika pompy oleju W niektórych egzemplarzach na wałku wirnika pompy oleju pojawia się rowek przez co zmniejsza się ciśnienie oleju w układzie. Objawem tego jest utrzymująca się kontrola ciśnienia oleju przez ok. 3-4sek. po rozruchu na zimno. Część z uszczelniaczami to ok. 400zł.
Tu zwróć uwagę
Kondycja koła dwumasowego - koszt ze sprzęgłem to prawie 3000zł. Warto przyjrzeć się typowym objawom jego zużycia. Korozja - pomimo ocynkowanego nadwozia pojawia się najczęściej na rantach tylnych nadkoli, w których zbiera się błoto oraz końcach progów z powodu niedrożnych odpływów. W wersji SportCross utlenia się tylna aluminiowa klapa. Egzemplarze z LPG - wielu użytkowników oszczędza nie tylko na paliwie ale też na regulacji luzów zaworowych pojawiających się na szklankach popychaczy. Opony – większość IS-ów posiada seryjne 17-calowe koła. Często jest to największy wydatek po zakupie, ponieważ komplet markowego ogumienia to ponad 1000zł za komplet.
Zalety: - precyzyjne prowadzenie - wydajne hamulce (od 100 do 0 km/h w 36m) - bardzo niska awaryjność - niski spadek wartości, a w przypadku IS 300 praktycznie brak spadku wartości - wysoka jakość montażu - wysoka jakość fabrycznego nagłośnienia - bogate wyposażenie większości wersji - nietuzinkowość - wycieszenie - dźwięk silnika - prosta konstrukcja - ceny niektórych części w ASO nie odbiegają od zamienników
Wady: - niska praktyczność nadwozia (brak składanej kanapy w sedanie i mały bagażnik w kombi) - niewielka przestronność wnętrza - wysokie spalanie jak na osiągi wersji IS 200 - powolny automat w IS 200 - niska wydajność świateł mijania (tradycyjne) - niektóre części dostępne tylko w ASO - wysoka cena zakupu w porównaniu do konkurencji
Ostatnio edytowany przez dzida, 08 Lip 2017, 10:19, edytowano w sumie 1 raz
Ilość występujących silników - dwa. Ilość polecanych silników - dwa.
A tak na serio, jak zacząłem przeglądać fora E46 to sami fani BMW gdzieś nieśmiało przyznają, że E46 jest super, jest ładne, jest fajne, ale IS jest zdecydowanie o wiele trwalszy, co nieco mnie do E46 zniechęciło.
Następne opisze e46 ale to zajmie mi z miesiąc (zajmuje się tym w bardzo wolnych chwilach) tak jak A4 B6. Będzie można porównać. Licze po cichu, że mi ktoś w tym pomoże
Dzida, było tak od razu. Na mnie rzecz jasna zawsze możesz nie liczyć bo mi się nie chcę Poza tym uznaję, że warto, aby takie auto opisała osoba, która nim jeździła. Jak będę miał czas i chęci to może skrobnę coś o Accordzie bazując na twoim szablonie.
dzida napisał(a):. Na niektórych rynkach oferowano silnik 2,0 R4 Turbo (Altezza RS 200) i napęd na cztery koła (standardowo tylny).
Musisz to poprawić to był silnik 3sge beams czyli blok silnika ze zwykłego 3s-ge np: celica VI 2,0 i głowica yamacha ale bez turbo. Ogólnie silnik owiany mgiełką tajemniczości bo występował tylko na rynkach RHD. Co nie zmienia fucktu że miał 2,0 pojemności i 200km... 20lat temu
Jak bezpiecznie podróżować z psem? W ramach kolejnego materiału z cyklu Piątek ze Szkołą Auto, instruktorzy doradzają, jak bezpiecznie podróżować z psem. Radosław Jaskulski, instruktor Szkoły Auto SKODA mówi: "Wyjeżdżając z psem na majówkę ...
Instalacje LPG i ich generacje Czytając ten artykuł dowiesz się jakie są obecnie stosowane generacje instalacji LPG oraz jakie rodzaje zbiorników na gaz można montować w samochodach. Zaczynamy do Gazowych Układów Zasilania (GUZ) pierwszej ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.