Porady dla zielonej w motoryzacji dziewczyny

11 Sie 2010, 09:50

Ja nadal obstawiam za dieselkiem ew. malo palaca benzyna(tak do 1,2). znajomy ma do sprzedania colta cz3 z 2006 albo 2007 roku(nie pamietam :razz: ) chyba za 23 tysiace. co ciekawe auto serwisowane i z przebiegiem 50 tys. km. Silnik 1,1. nie wiem czy cos takiego Ci sie podoba
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ

11 Sie 2010, 10:52

Fabia?!No cóż,czemu nie,ja wybrałbym 1.9 SDI(64KM),silnik posiada opinię niezniszczalnego.Osobiście nie jestem zwolennikiem zakładania instalki LPG do malutkich silniczków a jeśli już najlepiej współpracują z LPG silniki 8 zaworowe ,w przypadku Fabii jest to silnik 1.4(bezproblemowa współpraca z instalką LPG).Ja celowałbym w silnik 1.9 SDI,na trasie 4l ON.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

11 Sie 2010, 11:22

Brałbym Megane, za ~20tys. możesz nawet znaleźć z komisu przysalonowego pewne samochody z lat 2002-2004(jeśli mowa o benzynie), fajny i bardzo atrakcyjny samochodzik którym jeździ się dużo lepiej niż Yarisem, Fabią czy Coltem.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Sie 2010, 11:36

jasiek a ktorymi z aut jezdziles zeby tak powiedziec? Nie wolno generalizowac ze wieksze auto=lepsze auto. moim zdaniem auta segmentu B staly sie teraz na tyle dobre ze sa optymalnym wyborem dla osob ktore jezdza same/2 lub nawet 3 osoby. Po co wozic powietrze? Kupuje sie auta na miare potrzeb. Podtrzymuje swoja opinie: 4-5 letni colt, 4-5 letnia IBIZA, 4 letnie Grande Punto czy jakikolwiek nowoczesny samochod tego segmentu bedzie lepszym wyborem niz starszy kompakt. Ale to moje zdanie i z nikim nie mam zamiaru sie klocic :razz:[center[/center]
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ

11 Sie 2010, 12:56

Jeździłem i Fabią i Ibizą 3gen i Grande Punto no i oczywiście Megane II, wątpię by Colt był znacznie od nich lepszy.
Zgadzam się z Tobą w całej rozciągłości, że segment B to dobry wybór przy tych oczekiwaniach ale nie da się ukryć, ze Megane jeździ się moim zdaniem lepiej, ma wygodniejsze zawieszenie, lepsze wykończenia a w wersji 3d lub 5d wcale nie jest jakąś krową, zresztą przez kształt tylnego siedziska i tak jest 4 osobowe no i paleta silnikowa jest atrakcyjniejsza . Ogólnie na mnie sprawia wrażenie "dojrzalszego" samochodu.
A za podobne pieniądze można dostać rok lub dwa lata starszy samochód.
Co kto woli, segment B też będzie dobrym wyborem :grin:
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Sie 2010, 14:04

Hmmmm dziekuje wszystkim za chęc poświecenia mi paru chwil i za to ze dzięki Wam bede patrzec juz w innym swietle na autka. Skoro ten gaz nie jest zbyt ok to pomysł z silnikiem SDI jest calkiem dobry. Wiec w gre wchodzi Ibiza Polo i Fabia. A że jeszcze sie zapytam Megan II to z jakim silnikiem i jakie mniej wiecej byloby jego spalanie?? i co sadzicie o Corlli E12 ??? drozsza ale ostatnio zaproponowano mi wyjazd do Francji po może próg nieco się podniesie:D:D
tysia717
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Rzeszów
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...

11 Sie 2010, 15:43

Moim poprzednim samochodem była właśnie Corolla E12, 1.4 diesel 90 koni, kombi. Hatchback nie różni się w zasadzie niczym oprócz mniejszego bagażnika, w kombi był dosyć duży i ustawny, nie wiem jak w Hatchbacku.

Samo wykonanie, prowadzenie, komfort itp uważam za zadowalające - oczywiście pamiętając że to jest kompakt jak Golf czy Megane, a nie sportowy wóz albo limuzyna - nie wyróżnia się niczym na plus ani na minus wśród kompaktowej konkurencji. 1.4 D4D uważam za udaną jednostkę - cichutki, mało palił, żwawo się zbierał po 1800 obrotach (mi co prawda pękł cały blok silnika przy przebiegu 77tys. km, ale podejrzewam że to sprawa indywidualna i mój pech, bo ogólnie jednostka ta zbiera bardzo dobre opinie).

Nie wiem jak w benzynce, ale u mnie głośniej robiło się dopiero powyżej 100-120 km/h, do 140-150 było w porządku, wyżej już trochę głośno. Widoczność przy manewrach bardzo dobra, poradzisz sobie nawet bez czujników parkowania, może jedynie lusterka boczne mogłyby być trochę większe. Dodatkowym atutem jest spora liczba schowków, uchwytów na napoje itp, łatwa obsługa zarówno w kabinie jak i pod maską (np. do płynu od spryskiwaczy masz specjalny wyciągany lejek dzięki czemu trudniej go rozlać). Całkiem przyzwoity zestaw audio, niestety nie czytał mp3 i nie było sterowania radiem w kole kierownicy, może wyższe wersje wyposażenia to mają, musisz się zorientować. Fotele wygodne, z tyłu miejsca mało nie jest ale że jest go dużo powiedzieć nie można. Wymiana żarówek masakryczna, szczególnie w zimę gdy ci ręce grabieją. Skrzynia biegów i ich zmiana w porządku, ale znam lepsze. Bardzo dobre zabezpieczenie przed rdzą, przez prawie pół roku, w tym zimę gdzie sypano solą Toyotka jeździła z głęboką rysą wzdłuż całego boku i ani grama rdzy.

Na podsumowanie powiem że przez 4 lata (3 lata ojciec i rok ja) nic poważne się w samochodzie nie popsuło (jakieś pierdoły typu żarówka podświetlająca panel nawiewu i skrzypiący pedał sprzęgła który wystarczyło potraktować smarem), byłbym z niej zadowolony gdyby nie wpadka z silnikiem, ale każdej marce może się zdarzyć jakaś wada na linii montażowej. Uważam że lepsza będzie Corolla od Ibizy i Fabii, Meganką II nie jechałem, a Grande Punto tylko raz przez moment więc ciężko mi powiedzieć.

Uff, trochę się rozpisałem, jakbyś coś jeszcze chciała wiedzieć o Corolli to pytaj :)
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka

11 Sie 2010, 16:13

ACSznycel dziękuje za ocene i chetnie skorzystam z propozycji:D
wiec:
Jak ze spalaniem??? duza różnica pewnie w porównaniu do ibizy czy fabi z silnikiem SDI bo te jak przeczytałam na forum palą średnio 4l??? a i w spalaniu jak duza jest różnica przy silniku 1.4 a 2.0 bo właśnie w ofercie sprzedaży jest więcej z silnikiem 2.0 i własnie na temat małych silników disla słyszałam że jeźda po mieście nie jest zbyt konfortowa ze wzgledu na hałas. a co powiesz na to żeby zakupić benzyniaka i przerobić na LPG. Wiem wszyscy odradzaja tu ten gaz ale jak czytałam na innych forach a nadodatek znajomi rodzina tez coraz częsciej uciekaja do tego wariantu.może to nie jest tak źle podobnie zależy od umiejętności i checi montera czy zlecone mu zadanie zrobi solidnie... a niestety ropa idzie wciąż do góry kto wie czy nie bedzie na równo z benzyna a gaz ostatnio w moich okolicach spadl. Wiadomo spalanie różni sie cyferkami ale ceny też mają duży wpływ.

[ Dodano: 11 Sierpień 2010, 16:24 ]
na dodatek smieszna historia kolega brata jezdzi audi A6 rocznik 2000 z daleka całkiem fajnie prezentujace sie autko fakt nie jestem do końca dla mnie ale... przyjrzałam się mu z bliska bo zawsze jak stał u mnie to co tam niech stoi zbyt mnie on nie interesował. Ku mojemu zaskoczeniu sama rdza. Wszedzie na nadkolach pod drzwiami na dachu doslownie wszedzie i co jest grane AUDI A6 WIELKA MARKA Z MOCNA KAROSERIĄ. Choćbym chciała kupic npA3 do mojej ceny to w wieku bedzie on zbliżony i co rok nim pojeżdze i bedzie tak samo wygladał!!!! nie ma co już raczej lepiej kupić mniej "znana" markę za podobne pieniadze ale młodziutką przynajmniej tym pojeżdżę...
tysia717
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Rzeszów

11 Sie 2010, 17:19

Tysia,AUDI było bite,dlatego rudy amator okupuje to auto! :grin: TOYOTA COROLLA,lepszego samochodu nie ma,ale?!Nie wiem czy skusiłbym się na Diesla(wtryskiwacz kosztuje 2300 zł,jeden)Porządna naprawa turbosprężarki w ASO to koszt ok.9-10 tyś zł.Tylko 1.4D4D 90KM oraz 2.0D4D 90 i 110 KM nie mają koła 2-masowego ,koszt wymiany tego ustrojstwa kilka tysięcy zł.Wniosek?!Zaoszczędzisz na paliwie ,popłyniesz w serwisie.Silnik 1.6 benzynka 110 konna,pali 5.7/6/8.4 w mieście.Ceny z 2001 ok 17 tyś zł.Oczywiście zagazować można ale trzeba włożyć dodatkowo minimum 3000 zł.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

11 Sie 2010, 17:27

Ja jeździłem kiedyś autami na gaz, i jak najbardziej można na tym jeździć tyle tylko że nie wszystkie auta "lubią" gaz, Powiem Ci tak : Gaz jest do jak najprostszego silnika najlepiej na wtrysku 1-punktowym oraz 8-zaworowym (16V gorzej znoszą LPG) silniku, czyli powiedzmy jakieś starsze VW typu Golf 3, czy Audi 80 czy bardzo dobrze znoszące Gaz silniki Opla tylko że te 8-zaworowe (a np w silnikach ECOTEC opla Gaz to była porażka)
W nowszych autach też da się zamontować GAz ale...istnieje większe ryzyko wystąpienia usterki bo nowsze aua wiadomo naszpikowane są dużą ilością elektroniki, czujnikow itp, więc sama instalacja też musi być sekwencyjna i to też nie byle jaka, ale tak jak mówię jeżeli coś Ci padnie w aucie przez złą instalkę LPG to skutki mogą być opłakane i bardzo kosztowne.

We francuskich autach typu renault czy peugeot dochodzi dodatkowy koszt wymiany kolektora który jest plastikowy a musi być aluminiowy.

W niektórych autach (ale to już rzadkość) zastosowano tzw. wtrysk mechaniczny (np w mercedesach) no i tak naprawdę nie da się tam zastosować instalacji LPG

CO do AUDI to AUDI ma blachę ocynkowaną i to obustronnie, jeżeli auto nie było powypadkowe to nie ma mowy o rdzy.

Ja mam A4 i na lakierze nie ma grama rdzy.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

11 Sie 2010, 20:41

Dlatego ja skłonny jestem przychylać się do pomysłu kupna autka z silnikiem SDI,Skoda,Seat,VW-gen ze wskazaniem na Fabię(koszty serwisu,części itd).Silnik 1.4 TDI jest 3 cylindrowy,ODPADA :!:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

12 Sie 2010, 09:31

tysia717, z tymi małymi silnikami diesla i ich głośnością to nie do końca prawda. Generalnie im mniejszy silnik, tym cichszy. Ale dochodzi taka sprawa jak wyciszenie kabiny - na ogół mniejsze silniki są montowane w mniejszych autkach klasy B albo A, które nie są zbyt dobrze wyciszone. 1.4 D4D był jednym z najcichszych diesli z którymi miałem styczność (po rozgrzaniu, bo na zimno każdy jest głośny).

Spalanie w trasie około 5 litrów (przy czym nie zamulałem 90km/h, gdybyś jeździć jak emeryt pewnie by wyszło poniżej 5), w mieście po Warszawie - a więc korki, dużo świateł itp - 6.5-7 litrów zależnie od nogi (też raczej dynamicznie, ale bez przesady, nie mam w zwyczaju ostro cisnąć żadnego wozu). 2.0 D4D 90KM nie powinien się specjalnie różnić pod tym względem, może tam z pół litra więcej.

Z ciekawostek - facet który odkupił moją Toyotę szukał diesla, jeździł dieslami zarówno 1.4 jak i 2.0 i powiedział że osiągi takie same w wersji 90 konnej (nie czuć różnicy), przy czym 2.0 wydawał mu się być troszkę głośniejszy (ale w dalszym ciągu i tak dość cichy)

Nie mam pojęcia jakie jest spalanie w silnikach benzynowych, andrewb25 dobrze mówi - im bardziej nowoczesna konstrukcja tym gorzej znosi gaz, a VVTI w Corolli jest z tego co wiem dosyć zaawansowany technologicznie. Z drugiej strony - im bardziej zaawansowany silnik, tym mniej pali w odniesieniu do takiego o zbliżonych osiągach, ale starej konstrukcji.
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka

12 Sie 2010, 14:31

Dziękuje Wam wszystkim za dokladne wytłumaczenia. Faworyci narazie to Ibiza i Fabia ze względu na silnik SDI ale nie wykluczam młodziutkich aut które własnie nie beda jeszcze aż tak zjężdzone przez co w benzynie nie beda bardzo duzo palić. Narazie kupno samochodu odkladam na ok 2 miesiace dzis wlaśnie jade po bilet do Francji a za tydzień wyjezdżam. Jak dojdzie do zakupu auta pochwale sie co znalazlam:D Pozdrowienia dla wszystkich mi bardzo pomocnych;)

[ Dodano: 12 Listopad 2010, 14:11 ]
Witam wszystkich. Właśnie wróciłam do Polski i nadal rozglądam sie za jakimś autkiem. Ostatnio wpadła mi w oko Astra III silnik 1.3 lub 1.7 cdti. Słyszałam że jest to oszczędny silnik ale zaraz cos w nim pada, ciągle szwankuje. Orientuje się ktos w tym temacie??? prosze o odp. z góry dziękuje, pozdrawiam;)
ps na temet fabi dowiedziałam sie ze tylnia klapa szybko rdzewieje. To Prawda???
tysia717
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Rzeszów