Porównanie: Accord VI Coupe 2.0 - Audi A4B6 1.8T - Volvo V50 1.6 b

05 Mar 2017, 10:22

Proszę o info na temat kosztów użytkowania (awarie, eksploatacja), takie trochę dziwne zestawienie:

Accord VI Coupe 2.0 147KM
Audi A4 B6 1.8T 150-163KM
Volvo V50 1.6 Duratec 100KM

Wszystko zasilane LPG.
Przebieg roczny koło 8-9 tyś, głównie miasto.

To co prawda auta z różnych segmentów ale takie mi się podobają akurat.
Jako że nie mogę się zdecydować które wybrać, może ktoś coś napisze o kosztach utrzymania tych egzemplarzy, może to zadecyduje o zakupie.
Nie szukam auta określonej klasy tylko takiego które mi odpowiada.

W Hondzie duże spalanie i obawiam się o dostępność części używanych, ale auto mało awaryjne, cena samochodu niższa, ok. 12 tyś zł, bardzo mały wybór, rocznikowo wypada najgorzej z całej trójki, ładna linia nadwozia.

Audi chyba najdroższe w naprawach ale lubię komfort jazdy w samochodach tej marki, spalanie podobne jak w Hondzie duże, spory wybór, cena 17 tyś
Kosztowne usterki, cewki, wahacze, nie wiem jak turbo i dwumas, chyba się wolniej zużywa niż w dieslach.

Volvo V50 100KM (2005) - chyba najrozsądniejszy wybór jeśli chodzi o koszty,
spalanie 2-3 litry LPG mniej niż Honda i Audi, niby silnik nie szczególnie pod gaz, ale mało robię kilometrów, poza tym sporo ludzi jeździ na LPG i sobie chwali, auto z 2005 r.
Do miasta wydaje się być idealny, cena 15-17 tyś.

Przebieg aut przy zakupie ok. 200-250 tyś km, Volvo może trochę młodsze, więc pewnie mniej najechane.
tsonga
Nowicjusz
 
Posty: 31
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Nie mam

05 Mar 2017, 10:49

Teoretycznie najtaniej wyjdzie Volvo, później Honda, a na końcu Audi A4.

Ale są to auta używane i nigdy nie wiadomo na co się trafi, tym bardziej jeśli się upierasz przy jednej wersji nadwoziowej i/lub silnikowej. Takich V50 z 1.6 jest bardzo mało w ogłoszeniach.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

05 Mar 2017, 10:56

Honda tylko 2.0 manual, większe silniki odpadają ze względu na spalanie.
Volvo 1.6 bo 1.8 ma problem z poborem oleju

Diesle odpadają ze względu na koszty napraw.
Ostatnio edytowany przez tsonga, 05 Mar 2017, 10:58, edytowano w sumie 1 raz
tsonga
Nowicjusz
 
Posty: 31
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Nie mam

05 Mar 2017, 10:58

1.8 ma problem z poborem oleju


Od kiedy? Ten sam silnik w focusie też bierze olej?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

05 Mar 2017, 11:01

Zapewne od wtedy jak mu się zużyją pierścienie, sporo jest na ten temat w necie,
odradzają ten silnik ze względu na tą usterkę, remont pewnie ze 4 tyś zł.
Nie wiem czy w Focusie również, pewnie tak.
tsonga
Nowicjusz
 
Posty: 31
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Nie mam

05 Mar 2017, 11:03

Pierwsze słyszę by 1.8 w Focusie brało olej :|
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus LS - ponad 2500 bieżących udoskonaleń
    Od premiery w roku 2006, dotychczasowa generacja LS przeszła ponad 2500 bieżących udoskonaleń, zaś najnowszy LS dodaje do tego kolejne 3000 zmian, a wśród nowych elementów oraz innowacji technicznych znalazły ...

05 Mar 2017, 11:11

Możliwe, jednak jest to dość znany problem, jeśli zacznie się wiercić temat.
http://forum-mechanika.pl/threads/ford- ... 1-8.23056/

Nie chodzi o zwiększony pobór oleju typowy dla niektórych aut, tylko jakiś problem z pierścieniami występujący przy większych przebiegach.
Ratuje niestety tylko remont silnika.
tsonga
Nowicjusz
 
Posty: 31
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Nie mam

05 Mar 2017, 11:18

Jeśli to ten sam silnik co w Mondeo mk3 (a raczej tak) to ma on problem z poborem oleju (kiepskie pierścienie, które z czasem się zapiekają). Wielu użytkowników się na to skarży.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

05 Mar 2017, 11:21

Hm, no skoro tak. Ale 4k wymiana pierścieni nie kosztuje, tylko generalny remont raczej :P
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

05 Mar 2017, 11:26

Możliwe, ale takie koszty ktoś podawał przy tej usterce bo trzeba coś tam razem z pierścieniami wymienić, jakieś dodatkowe części.
Może przesadził ale na pewno naprawa idzie w tysiące zł, 2 czy 3 i tak bym nie chciał benzyniaka z takim bolixem.
tsonga
Nowicjusz
 
Posty: 31
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Nie mam

05 Mar 2017, 11:26

Całkiem możliwe z tym olejem, większość aut będzie z tym silnikiem 1.8 ma już najeżdżone 200 tys. km, więc takie problemy mogą się pojawiać. Ja i tak polecałbym 2.0, które spali z 1-1,5 l więcej niż 1.6 i 1.8.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

05 Mar 2017, 11:30

Niby tak, ale... Myślisz że 1.8T znajdziesz nie zajechane? Regeneracja turbo + intercooler + np. cieknąca odma czy EGR i też swój koszt wygeneruje.

Każde auto będzie generować koszty, a czy 2 czy 3 tyś wyjdzie za naprawę to duża różnica? Jeśli tak, to nie auta dla Ciebie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

05 Mar 2017, 11:34

Generalnie jest to jakaś żenująca usterka, jak w WSCe trójce 20 lat temu, a nie w porządnym aucie marki Volvo.
Dlatego mam lekką niepewność co do zakupu jakiegokolwiek auta z silnikiem Duratec.
tsonga
Nowicjusz
 
Posty: 31
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Nie mam

05 Mar 2017, 11:39

Zdaję sobie sprawę z potencjalnych kosztów napraw, szczególnie w Audi,
dlatego szukam alternatywy, auto rzeczywiście może przekroczyć mój budżet.
Co nie znaczy też, że zaraz wszystko się zepsuje.
tsonga
Nowicjusz
 
Posty: 31
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Nie mam

05 Mar 2017, 11:44

tsonga napisał(a):Generalnie jest to jakaś żenująca usterka, jak w WSCe trójce 20 lat temu, a nie w porządnym aucie marki Volvo.


Heh... TFSI chleją więcej oleju od tego Volvo :D
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007