Porównanie silników benzynowych wolnossących z silnikami z doładowanie

20 Sie 2015, 08:00

Czy ktoś z szanownych kolegów może wskazać źródło gdzie mógłbym poczytać obiektywnne informacje na temat silników jak w temacie. Interesują mnie nie tyle szczegóły techniczne co róznice w eksploatacji, wytrzymałość silników np do 300 000km. Jestem kierowcą "spokojnym" ale dużo jeżdżę ok 25k rocznie (codzienne dojazdy do pracy). Potrzebuję wybrać auto na 10 lat (nowe) - mam swoje typy i nie o konkretnej marce chciałbym porozmawiać (o tym dyskutujemy w innym temacie) lecz o silnikach. W zasadzie z tego co się naczytałem dla moich potrzeb byłby silnik wolnossący (ze tak powiem tradycyjny) najlepszym wyborem ale jednocześnie widzę, że prawie wszyscy producenci idą w silniki z doładowaniem i o małej pojemności, i zastanawiam się czy warto się upierać przy silnikach wolnossących? Np Citroen, Skoda, Peugeot mają tylko silniki z doładowaniem. Co o tym sądzicie?
Wojtek
przywoj
Nowicjusz
 
Posty: 48
Prawo jazdy: 06 11 1987
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Renault Megane Limited
Silnik: 1.6 16V 110KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

20 Sie 2015, 09:33

Może na początek deie ważne sprawy. Czemu wszyscy stosują turbo? Bo normy emisji spalin są coraz trudniejsze do spełnienia, gdyby nie to nadal przeważałyby pewnie jednostki wolnossące.
Po drugie ciężko powiedzieć czy te jednostki, które są montowane dziś w autach będą awaryjne (może TSI w końcu poprawili, albo 1.6 THP w PSA).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

20 Sie 2015, 09:39

Ossy napisał(a):Może na początek deie ważne sprawy. Czemu wszyscy stosują turbo? Bo normy emisji spalin są coraz trudniejsze do spełnienia, gdyby nie to nadal przeważałyby pewnie jednostki wolnossące.

no ale przynajmniej na papierze te firmy które stosują jednostki wolnossące tez spełniają te normy Euro 5 czy Euro 6.
Gdzie bym nie czytał to ciągle jest poruszany problem awaryjności i kosztownych napraw silników benzynowych z doładowaniem i wszelkimi turbosprężarkami. I nie wiem czy są to informacje obiektywne czy należy obecnie je zaliczyć do mitów, a może po prostu trzeba inaczej dbać o takie silniki?
Wojtek
przywoj
Nowicjusz
 
Posty: 48
Prawo jazdy: 06 11 1987
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Renault Megane Limited
Silnik: 1.6 16V 110KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

20 Sie 2015, 20:51

Najprostsza zasada jest taka, że jak zależy Ci na trwałości to bierz tradycyjne wolnossące jednostki, a jeżeli ważniejsze są osiągi to bierz TSI, THP, T-Jety, EcoBoosty i inne tego typu silniki. Podstawową zasadą w tych autach jest zmiana oleju co 15k a nie tak jak nakazuje producent co 30-35k.
maniek1986
Aktywny
 
Posty: 386
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 28 11 2004
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: VW Golf 6, SEAT Leon 3 FR
Silnik: 1.4, 1.4 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

20 Sie 2015, 20:54

jak turbodoładowane to takie z wtryskiem pośrednim, a nie bezpośrednim np. 1,4T/120KM i 150KM Fiata, 1,4/140KM Opla albo 1,8T/150, 163, 180KM Audi/VW
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

20 Sie 2015, 20:59

Autor szuka auta miejskiego do max 50k więc te silniki raczej odpadają
maniek1986
Aktywny
 
Posty: 386
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 28 11 2004
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: VW Golf 6, SEAT Leon 3 FR
Silnik: 1.4, 1.4 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Szkło i stal – nowe alternatywy
    Branża motoryzacyjna nieustannie się zmienia. Kwestie związane z elektryfikacją układów napędowych, autonomiczną jazdą czy cyfryzacją produkcji stanowią z jednej strony poważne wyzwanie dla producentów, z drugiej ...
    Samochody koncepcyjne BMW Design
    Samochody koncepcyjne to doskonałe pole do popisu dla projektantów. Od elektrycznych układów napędowych, przez drzwi otwierane do góry, po nowatorskie materiały nadwozia – koncepty zawsze wybiegają ...

20 Sie 2015, 21:12

nie no dałem przykłady
były też np. 1,2/115KM w Renault z wtryskiem pośrednim
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

20 Sie 2015, 22:00

maniek1986 napisał(a):Autor szuka auta miejskiego do max 50k więc te silniki raczej odpadają
Ja widzę że autor dużo jeździ i budżet nie jest podany więc po co siejesz ferment?
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

20 Sie 2015, 22:13

Koniu autor pisze, że w tym temacie zastanawia się nad silnikiem a w innym nad konkretnymi modelami, więc prześledziłem tamten temat i się do tego odniosłem. Czytanie ze zrozumieniem się kłania ;)
maniek1986
Aktywny
 
Posty: 386
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 28 11 2004
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: VW Golf 6, SEAT Leon 3 FR
Silnik: 1.4, 1.4 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

20 Sie 2015, 22:18

W takim razie zwracam honor. Czytałem 3 razy ten temat w poszukiwaniu budżetu i informacji o jeździ miejskiej i gdzieś mi umknęło o innym temacie.. :/
Teraz to ja już kojarzę autora nawet :wink: :ok:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

27 Sie 2015, 13:07

Generalnie ten temat założyłem po to aby poszerzyć wiedzę nad wadami i zaletami silników obecnie preferowanych w samochodach w porównaniu z tradycyjnymi rozwiązaniami jakich się do tej pory trzymałem i jak wynika z mojej ostatniej decyzji dalej będę trzymał (Megane z silnikiem 1.6 16V 110KM).
Myślę że można temat dalej pociągnąć nie na zasadzie "moje lepsze bo moje" tylko konkretne fakty, fachowe artykuły itp. to się może po prostu przydać.
Wojtek
przywoj
Nowicjusz
 
Posty: 48
Prawo jazdy: 06 11 1987
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Renault Megane Limited
Silnik: 1.6 16V 110KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015