Instalacje LPG tak jak silniki, które zasilają, stają się coraz bardziej skomplikowane. Przedstawiamy zasady działania układów od I do V generacji. Porównujemy je i radzimy, w jakich samochodach je zastosować, by przeróbka na gaz była opłacalna.
LPG już od kilkunastu lat jest w Polsce popularną i znacznie tańszą alternatywą dla benzyny. Silniki z biegiem lat stawały się coraz bardziej zaawansowane: od zasilania gaźnikowego, przez wtrysk jednopunktowy, wielopunktowy, aż po, najbardziej nowoczesny, wtrysk bezpośredni. Nic dziwnego, że ewoluowały też instalacje gazowe. Przyjrzyjmy się, jak to wyglądało na przestrzeni lat.
Mamy już instalacje gazowe VI generacji i są one przeznaczone do silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa. W tej instalacji stosuje się wtryskiwacze gazu, które trzeba zamontować dokładnie tak samo, jak wtryskiwacze benzyny – wewnątrz cylindrów. Chodzi o to żeby wtrysk gazu następował do komory spalania dokładnie tak samo jak to jest w przypadku benzyny ze wspomnianym bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Skrzynia automatyczna 7DCT w pojazdach marki Kia oraz Hyundai Skrzynia 7DCT posiada dwa sprzęgła, aktywowane elektrycznym siłownikiem oraz dwa zestawy wałków dla biegów parzystych i nieparzystych, które umożliwiają sekwencyjne załączanie kolejnych siedmiu przełożeń ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.