23 Wrz 2018, 19:24
Jeśli regularnie robisz trasy 300-400km to diesel się sprawdzi, ale też diesla w Polsce nie masz co szukać, bo te auta robią rocznie do 70 000km na Zachodzie a w przebiegi w Polsce to chyba sam wiesz, że nie ma co wierzyć.
Citroen ma akurat dobre silniki diesla, a usterki? - różnie, ostatnio kupiłem C5-tkę z 2.0 HDi i 134 000 km gdzie gość (co fakt, entuzjasta Citroena i straszny pedant) wymienił DPF, sprzęgło i dwumasę przy przebiegu 100 000km.
Znajomy w firmie ma takie samo auto, 300 000km przejechane i niczego nie ruszał.
Z dieslem jest o tyle ciężko, że przebieg nie wpływa wprost na kondycję auta, a sporym czynnikiem jest w tym przypadku sposób użytkowania, nowoczesne diesle nie lubią krótkich odcinków - czyli DPF, sprzęgło i dwumasa, wtedy są narażone na usterkowość.