Poszukiwania auta [30-40 tys.]

01 Lis 2018, 15:39

Witam wszystkich!

Planuję zakup auta na wiosnę 2019. W związku z tym piszę do szerszego grona obeznanych bardziej praktycznie i liczę na Wasze rady, propozycje i spostrzeżenia :)

Priorytety, którymi się kieruję przy wyborze auta są:
- moc/moment - taki, aby auto przyspieszało w okolicach <7s.
- skrzynia automatyczna (ważne, aby nie była awaryjna)
- klimatyzacja automatyczna 2-strefowa
- skórzana tapicerka, elektrycznie sterowane i podgrzewane przednie fotele
- tempomat (zwykły w zupełności ok)
- czujniki parkowania tylne
- fajnie by było, gdyby były również lusterka boczne i wsteczne fotochromatyczne oraz system ostrzegawczy martwego punktu.

przebiegi roczne okolice 25000 km, 85% drogi krajowe, dziennie 70km do pracy w obie strony.

Czytając po internecie, szukając już bardziej ogólnych opinii i testów spośród aut, które mi się podobają i jakieś tam silniki proponują interesują mnie:

BMW E60 - M54B30 (231km) lub N53B30 (258km)
Ford Mondeo mk IV - 2.5T ewentualnie 2.2 tdci 200km + program
BMW E90 - 2.5 218km lub N53B30
Citroen C5 III - tutaj niestety tylko diesel jest konkretny 2.2 204km + program. Nie wiem jak z dieslem 3.0, ale prawie ich nie ma na rynku.
Volvo S80 II - chciałbym 2.5T, ale nie sądzę, że zmieszczę się w przedziale cenowym.


Raczej odpada Laguna III, bo nie do końca jej wygląd mi przemawia, a ewentualny ostatni wypust polifta ciężko dostać.
Od razu dla fanów Lexusa - GS nie planuję kupić, bo również na rynku ich jak na lekarstwo i budżet trzeba by mieć +40k.

Zależy mi na aucie, aby było przede wszystkim komfortowe, dobrze wyciszone (Mondeo jedynie odstaje w tej kwestii) zapewniało bdb osiągi, żeby serwis nie szedł w tysiącach (tak wiem, BMW ale może jest jakieś rozwiązanie na to).
I dodatkowe pytanie jeśli już chodzi o serwis / utrzymanie, jaką kwotę przy tych modelach byłyby bezpieczne mieć odłożone, aby mieć w razie W na naprawy itd. przez najbliższy okres po zakupie powiedzmy do pół roku? Zakładając, że nie trafię na szrota i na dzień zakupu auto będzie sprawne.
Autem planuję jeździć minimum 3 lata.

To chyba tyle :twisted:

Pozdrawiam,
M
mariuszm82
Nowicjusz
 
Posty: 4

01 Lis 2018, 18:23

mariuszm82 napisał(a):BMW E60 - M54B30 (231km) lub N53B30 (258km)

Spełnia 100 procentowo twoje wymagania lecz musisz wiedzieć że jak trafisz na egzemplarz psujny to tanio nie jest, ważne w e60tce aby serwis skrzyni był robiony co ok 80 tysi bo BMW ogólnie twierdzi że oleju w ich skrzyniach się nie zmienia a później krzyk jakie to BMW skrzynie ciulowe robią bo się posypała a BMW celowo nie zaleca wymiany oleju aby obniżyć trwałość.
mariuszm82 napisał(a):Ford Mondeo mk IV - 2.5T ewentualnie 2.2 tdci 200km + program

to chyba wyjdzie najtańsze auto z zestawienia, jak dla mnie bardzo fajne auto, jest wygodne i dobrze wyciszone uwazam że też spełni Twoje ocekiwania.
mariuszm82 napisał(a):BMW E90 - 2.5 218km lub N53B30

Bardziej polecam e60
mariuszm82 napisał(a):Citroen C5 III - tutaj niestety tylko diesel jest konkretny 2.2 204km + program

Nie wypowiem się bo nie ukrywam że nie jestem zwolennikiem francuzów, za dużo tego przez łapy się przewija. Mogę napisać tyle że FAP sypie się po ok 150 tys, wymiana ok 4 tysiące, szybko zużywa się zawieszenie przednie, hydro wymaga przeglądów cały czas pod kątem wycieków bo naprawy tego zawiasu to kosmiczne pieniądze.
mariuszm82 napisał(a):Volvo S80 II - chciałbym 2.5T

poprawne auto ale też nie licz na tanie naprawy. Silnikowo jest ok, trwała jednostka
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16698
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

01 Lis 2018, 20:24

Kao napisał(a):BMW ogólnie twierdzi że oleju w ich skrzyniach się nie zmienia a później krzyk jakie to BMW skrzynie ciulowe robią bo się posypała a BMW celowo nie zaleca wymiany oleju aby obniżyć trwałość
kilka m-cy temu rozmawiałem z gościem, użytkownikiem kilku kolejnych aut z automatem (w tym e46), który zarówno u siebie jak i znajomych przerabiał wersje z wymianą oraz bez, i jeśli wierzyć jego słowom... te, w których oleju nie zmieniano sprawowały się lepiej :o kilkukrotnie wypytywałem co i jak robił i gdzie, ale zawsze coś było nie halo. Zbytnio mu nie uwierzyłem
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14201
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

01 Lis 2018, 20:26

To nic dziwnego. Ojciec miał Punto z 1.2 CVT, postanowił zmienić olej. Kilka tysięcy po wymianie tryb awaryjny, laweta i przekładka skrzyni na manual :ok:

Jeśli ruszamy olej to tylko z wymianą dynamiczną i płukaniem. No chyba że ktoś ma pojęcie, zdejmie misę czy filtry i widzi że olej czyściutki (co w przypadku BMW co ma najechane 300 kkm lub więcej jest nierealne).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

01 Lis 2018, 20:35

Dość często zdarzają się sytuacje że po zmianie oleju wychodzą nieprawidłowości w skrzyni i to w każdej marce, dlaczego? nie wiem, ekspertem nie jestem
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16698
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

01 Lis 2018, 20:38

W sumie nie tylko ze skrzynią, mój mechanik mówił że po wymianie płynu wspomagania w Oplu po kilku dniach wysiadła pompa. Czasem nie warto ruszać, bądź tu mądry...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...

01 Lis 2018, 20:49

Dziękuję za odpowiedzi!

A czy w przypadku oddania auta na serwis przed zakupowy do ASO BMW będę mógł być pewny stanu auta jeśli chodzi np. o skrzynię itd.? Czy nadal trzeba się liczyć, że szczegółowe oględziny nie zdadzą egzaminu i będzie kwestia kilku - kilkunastu tygodni, aż coś się wysypie?
mariuszm82
Nowicjusz
 
Posty: 4

01 Lis 2018, 20:52

Nikt nie jest w stanie przewidzieć co stanie się z 10-letnim autem z przebiegiem 200k+
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

01 Lis 2018, 20:54

Do bmw bym nie jechał, lepiej ogarnąć kogoś kumatego kto potrafi powiedzmy wszystko w miarę sprawdzić, zresztą w skrzynie nikt nie wejdzie, nawet ASO. Szukaj auta sprawdzonego serwisowo, gdzie udokumentowano wszystkie naprawy
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16698
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

01 Lis 2018, 23:14

Mariuszm akurat skrzynką w e60 bym się nie przejmował bardziej bym zwrócił uwagę na ogół czyli branie oleju, elektromechanikę i kwestie zawieszeniowe. Do tego nie zapominaj że udeżasz w bardzo specyficzną część motoryzacji i szanse na to że ktoś przed tobą serwisował bmw zgodnie z tym co powinno być robione są dosyć marne. Jeżeli masz wątpliwości jedź do warsztatu specjalizującego się w bmw popytaj o koszty części + robota i co myślą o zamiennikach które są dla wielu wyznacznikiem ogólnych cen. Wtedy zestaw to z wartością auta i ile jesteś w stanie zapłacić za to co one oferują. I byłoby półbiedy jak np.decydowałbyś się na 3,0 manual to miałbyś duże szanse ta dosyć mały spadek wartości oczywiście jak na bmw ale przy automacie można się srogo przejechać jak zestawisz serwis i utratę wartości. Ogólnie biorąc Twoje pozostałe typy bmw jest najlepsze ale koszty mogą Cię :lol: szczególnie jak nigdy nie użyłeś europejskiego premium.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10998
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Lis 2018, 09:14

mariuszm82 napisał(a):dobrze wyciszone (Mondeo jedynie odstaje w tej kwestii)


Tu można się zdziwić - miałem służbowe Mondeo IV 2.0 i uważam, że to świetnie wyciszony samochód (przy prędkościach autostradowych można rozmawiać szeptem), a przy tym bardzo trwały - dalej jeździ u mnie w firmie i nic się z nim nie dzieje.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

02 Lis 2018, 09:58

Łysy tylko ogólnie w bmw nie ma co liczyć na super wyciszenie .
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10998
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Lis 2018, 11:05

szybki napisał(a):Łysy tylko ogólnie w bmw nie ma co liczyć na super wyciszenie


Szczególnie w serii 3 wyciszenie mocno kuleje - to temat tabu w BMW.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

02 Lis 2018, 11:06

Seria 3 ma być głośna, ryczeć i rwać laseczki, tego nikt nie kupuje dla ciszy :D Każdy kto ceni komfort od razu celuje serię 5, na trójkę nawet nie spojrzy.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

02 Lis 2018, 15:23

Tak też myślałem z E90. Prawdopodobnie szybko by mi się znudził.
Czyli można powiedzieć, że na polu bitwy pozostało E60 i Mondeo IV (ależ porównanie :mrgreen: )

Podbiję pytanie o koszty - jaką kwotę +/- warto by mieć przy w/w autach tak w razie W odłożone, aby się nie zaskoczyć jakimiś naprawami, które moga się pojawić podczas eksploatacji?
Nie mówimy o rzeczach, które się zużywają jak np. klocki, tarcze, wahacze itp.
Czy jesli chodzi o różne wymiany części w bmw po których trzeba je podpinać pod kompa i zaadaptować, to wystarczy samemu później w INPie sobie zmienić, czy to wyższa szkoła jazdy?

Jeśli ktoś ma jeszcze inne propozycje aut to chętnie poczytam.

Przy założeniu, że auto kupiłbym za max 40 tys. to zostałoby mi 5k w razie W na naprawy. I analogicznie im bliżej kwoty 30 tys. będzie zakup tym więcej zostanie na zapas.
mariuszm82
Nowicjusz
 
Posty: 4