Poszukiwania auta w przedziale 30000-40000 PLN

07 Maj 2020, 13:51

tmk90 napisał(a):To ostatnia rzecz jaka bym kupil i to z czyjas doplata, nawet jakbym mial trafic ten jedyny w swoim rodzaju silnik z unikatowym kodem, oznaczeniem, rocznikiem i itp. ;D

Ahh te uprzedzenia internetowe :) no chyba ze miales taki i silnik padl to masz prawo do takiej opinii
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1478
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

07 Maj 2020, 20:11

Raziel11, nie miałem ale zbyt dużo słyszałem od znajomych oraz mechanika na temat tych silników. Jestem raczej z tych, co wolą dmuchać na zimne i nie kusić losu :)

szybki, Wrocław.

Czy kwota powiedzmy 6-8 tys. rocznie byłaby wystarczająca na serwis aut, które są w kręgu moich zainteresowań? Oczywiście chodzi mi o +/- koszty roczne powiedzmy w skali 4-5 lat użytkowania auta. I wiadomo, że zakładamy, że dane auto nie wysypie się w ciągu pół roku, że trzeba będzie władować pół wartości auta.
Chodzi mi o wymianę części eksploatacyjnych oraz ewentualne awarie, czy wymiany podzespołów, które trzeba zrobić na start.

Dla podsumowania auta oraz silniki, które mnie ciekawią:
Mondeo IV 2.5T, 2.2TDCI (lub 2.0, 2.3 EB jeśli jest opcja instalacji gazu)
Volvo S80 II (2.5T, 3.2, 3.0T6, 4.4 - koszty?)
Jaguar XF (2.0Ti, diesel - jaki?)
Mercedes W204 (C280, C350, C250CDI, C350CDI)
BMW E60 (N52B30, czy jakiś diesel - a jak z poliftowymi dieslami?)

Dodatkowo prosiłbym jeszcze o wypowiedź na temat A6C6 3.2 FSI oraz W211 jakaś fajna benzyna.
To już raczej wszystko, nic więcej raczej mi sie nie podoba :mrgreen:
tmk90
Nowicjusz
 
Posty: 35
Miejscowość: Wrocław
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Rover 75
Silnik: 2.5 V6
Paliwo: Benzyna + LPG
Rok produkcji: 2001

07 Maj 2020, 20:28

tmk90 napisał(a):, Wrocław.


To szkoda bo bym Cie zaprosił do siebie i mógłbyś przejechać się fajnym V8 który od strony finansowej wypada bardzo korzystnie.

Ale jak chcesz to na PW podeślę Ci namiary firmy spod Wrocławia w której moi koledzy zaopatrują się w auta.
O tyle jest z nimi fajnie że możesz podjechać, zobaczyć, przejechać się i dostaniesz rzetelne info przez tel.bez ściemy.
Pogadasz tez trochę o motoryzacji tym bardziej że jeden z Panów jest mocnym zajawkowiczem.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10820
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Maj 2020, 21:03

tmk90 napisał(a):Raziel11, nie miałem ale zbyt dużo słyszałem od znajomych oraz mechanika na temat tych silników. Jestem raczej z tych, co wolą dmuchać na zimne i nie kusić losu

czyli których? bo produkowane sa juz 15 lat i wyszlo tyle generacji i odmian, pojemnosci ze wrzucania do jednego worka kazdego silnika z literkami TSI to glupota

ja mam juz drugie auto z 2.0TSI, poprzednim jezdzilem rok, i tym juz tez rok minal, zadnej usterki, zadnej awarii, bardzo dobre osiagi w relacji do spalania, zawsze z bonusem od fabryki, zamiast 265km i 350nm wyszlo 277km i 380nm, nie tak jak u innych producentow ze potrafi brakowac 50km w stosunku do deklaracji producenta, czesci tanie jak barszcz
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1478
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

07 Maj 2020, 21:10

No więc jaki silnik jest polecany w Audi A4B8 ?:D
Jak wcześniej wspomniałem oczekuję teraz osiągów lepszych niż mój poczciwy R75 2.5V6 oraz żeby ewentualne koszty serwisu nie przekraczały 6-8 tys, zł rocznie
tmk90
Nowicjusz
 
Posty: 35
Miejscowość: Wrocław
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Rover 75
Silnik: 2.5 V6
Paliwo: Benzyna + LPG
Rok produkcji: 2001

07 Maj 2020, 21:32

"polecany" to może być diesel na cr
z benzyniaków najmniej najgorszy będzie 2.0tfsi/225
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Trzymaj się swojego pasa!
    Jazda po wyznaczonym pasie ruchu to podstawa bezpiecznego pokonywania zakrętów. Wyjeżdżanie kierowcy poza jego pas grozi zderzeniem czołowym. Wiele osób zapomina również, że mają obowiązek trzymać się ...

07 Maj 2020, 21:44

Przed 2011r 3.2FSI (bez gazu) i 2.0TDI
od 2011r dodatkowo wszystkie benzyny sa okej

miedzy 2007 a 2011 to byl wlasnie ten okres gdzie spiepszyli udane 2.0TSI EA113 modernizujac je i nazywajac EA888, by pozniej z powrotem wrocic do sprawdzonych konstrukcji pierscieni i napedu rozrzadu w generacji EA888 3 i EA888 3B

od tego sa pewne wyjatki bo sportowe odmiany aut z grupy VAG mialy silniki EA113 montowane az do 2012r
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1478
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

08 Maj 2020, 10:27

Dzięki za info. A4 też jednak odpada, bo przekracza budżet jeśli chciałbym myśleć o czymś mocniejszym.
tmk90
Nowicjusz
 
Posty: 35
Miejscowość: Wrocław
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Rover 75
Silnik: 2.5 V6
Paliwo: Benzyna + LPG
Rok produkcji: 2001

08 Maj 2020, 10:38

Raziel11 napisał(a):od 2011r dodatkowo wszystkie benzyny sa okej


Polemizowałbym, dlatego bo:

Raziel11 napisał(a):pozniej z powrotem wrocic do sprawdzonych konstrukcji pierscieni i napedu rozrzadu w generacji EA888 3 i EA888 3B


Nie każdy polift w a4 ma silnik 3 generacji. Tu już wchodzi w grę niestety to co tygryski lubią najbardziej, czyli literki.

A tak w ogóle to do czego to piszesz? Znajdziesz autorowi mocne poliftowe a4 pod lpg do 40 tys? Czekam na propozycję.

tmk90 napisał(a):Dla podsumowania auta oraz silniki, które mnie ciekawią:
Mondeo IV 2.5T, 2.2TDCI (lub 2.0, 2.3 EB jeśli jest opcja instalacji gazu)
Volvo S80 II (2.5T, 3.2, 3.0T6, 4.4 - koszty?)
Jaguar XF (2.0Ti, diesel - jaki?)
Mercedes W204 (C280, C350, C250CDI, C350CDI)
BMW E60 (N52B30, czy jakiś diesel - a jak z poliftowymi dieslami?)


Z mondeo to 2.5T jest najlepszym wyborem
Volvo s80 2.5t i 30 t6 jak najbardziej
Od e60 raczej trzymaj się z daleka
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 193

25 Maj 2020, 15:25

Odświeżam troszkę temat jeszcze.
Czy w przypadku E60 jest jakaś poprawa jeśli chodzi o diesle poliftowe?
tmk90
Nowicjusz
 
Posty: 35
Miejscowość: Wrocław
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Rover 75
Silnik: 2.5 V6
Paliwo: Benzyna + LPG
Rok produkcji: 2001