Samochód dla rodziny 2+2 do 30 tys.

23 Maj 2020, 12:44

Przymierzam się do zmiany samochodu, bo obecnie posiadane VW Polo przy dziecku jest już zdecydowanie za małe. A że jestem totalnym laikiem w temacie samochodów, to postanowiłem zapytać tutaj.
Moje krótkie wymagania:
- budżet do 30 tys.
- bagażnik pojemny na tyle, żeby zmieścić tam wózek dziecięcy i jakieś szpargały
- odpowiedni dla rodziny 2+2 (docelowo, bo nie chcę za 1-2 lata zmieniać samochodu ponownie), więc dwa foteliki dziecięce muszą się z tyłu zmieścić, a jakby jeszcze między nimi mógł ktoś usiąść to już ideał (chociaż to byłby tylko plus, nie musi tak być)
- raczej benzyna - jeżdżę mało, bo obecnym samochodem przez 1.5 roku zrobiłem ledwo 7 tysięcy przebiegu, do tego jest to jazda pół na pół po mieście na zakupy (1-2 razy w tygodniu) i przynajmniej 20-30 km trasy za miasto (weekend). Z tego co się orientuje to raczej diesel nie jest dla mnie.

Nie mam żadnej preferowanej marki ani modelu. Zastanawia mnie tylko czy muszę iść w jakiegoś vana (w stylu VW Touran, Ford S-max czy Renault Scenic) czy może jakieś kombi? A jak kombi, to czy te z segmentu C (jak np. Golf Variant czy Megane Grandtour) będą wystarczające, czy jednak są ciasne i lepiej iść w coś z segmentu D? Piszę o segmencie C, bo pewnie te samochody będą trochę tańsze, przez co można by dorwać coś młodszego.
I czy faktycznie diesel jest nie dla mnie i dobrze myślę że lepsza będzie benzyna?
I jakie roczniki są osiągalne za taką cenę?
Crux
Obserwowany
 
Posty: 2

23 Maj 2020, 13:23

Lepszy będzie benzyniak.
Nie rocznik a stan.
Chyba celowałbym w kombi segmentu c, van pokroju s-max'a to już kawał auta. Jeśli chcesz żeby ktoś mógł siedzieć pomiędzy fotelikami z tyłu to ciężki temat, potrzebowałbym mega szerokiego auta, w s-max za wygodnie nie jest w ten sposób
Zerknij sobie na astrę j 1.6/1.4T
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

23 Maj 2020, 17:22

2 foteliki z tyłu + osoba po środku to zmieści się tylko w jakimś minivanie na amerykański rynek.
Nawet w S-maxie może być ciasnawo.
Najrozsądniej byłoby wybrać Toyotę (Corollę) Verso (udane benzyniaki).
Kombi segmentu C mogą być ciasne z tyłu (ale jeśli miałyby tam być tylko 2 foteliki to będą ok).
Możesz popatrzeć na Opla Astrę J, Renault Megane, Forda Focusa MK3.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

23 Maj 2020, 23:19

Jeśli chodzi o 2 foteliki + osoba pomiędzy nimi, to w autach typu kompaktowe kombi, można od biedy spojrzeć na Peugeota 308 T7 SW. Dlaczego od biedy? Bo tak jak koledzy wyżej wspomnieli, może być problem z pomieszczeniem się w takiej konfiguracji w aucie normalnych rozmiarów. No i benzyniaki w tym aucie są średnie (od biedy można polecić 1.6 120KM i od razu po zakupie wymienić łańcuch rozrządu, który jest główną wadą tego silnika).
Swoją drogą S Max jest fajny :ok: ale na co dzień do latania po mieście może być faktycznie kiepskim wyborem.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

24 Maj 2020, 23:58

Byłem oglądać Astrę J i Megane Grandtour, ale w oczy wpadł mi Citroen C4 Pucasso i jego wielkość mnie i żonę przekonała że jednak chcemy vana.
Co myślicie o C4 Picasso z silnikiem 1.6 vti? Czytam że są problemy z rozrządem, ale na ile to realny problem a na ile tylko straszenie? A jak nie C4, to jaki van w tej cenie (max 25-30 tys, lepiej bliżej tej niższej kwoty) jest warty uwagi? Może Renault Scenic? Już bez patrzenia na osobę między fotelikami.

I pytanko o diesla, czy faktycznie dla mnie się nie nadaje? Jaka jest granica jest warto go wziąć pod uwagę? Bo teraz robię raz (góra 2) w tygodniu 2-3 km po mieście i co weekend po 20-30 km w jedną stronę, a jeśli coś się zmieni to dojdzie więcej tras za miasto raczej niż jazd po mieście. O to pytam w kontekście ofert, z tego co widzę to vanów w dieslu jest zwyczajnie dużo więcej
Crux
Obserwowany
 
Posty: 2

25 Maj 2020, 08:10

Crux napisał(a):Co myślicie o C4 Picasso z silnikiem 1.6 vti?


Masz pewnie na myśli 1 generację z końca produkcji, bo na drugą za mało kasy. Trochę mały ten 1.6 w stosunku do budy. Szukaj 1.8 125KM lub 2.0 140KM (ten ostatni najlepszy).
Jest jeszcze odmiana - Grand Picasso. To już taka "locha" i nawet nie będzie większego problemu ze zmieszczeniem 3 osoby między fotelikami (pod warunkiem, że nie ma "zawyżonych", rubensowskich kształtów). Posiadałem owy i przyznam, że jest wygodny - wysokie fotele, dużo schowków, bardzo pojemny kufer (ogólnie sporo przestrzeni), przejrzysty kokpit, wysoka szyba przednia (plus przy postoju na światłach). Kwestia wykonania to już gorszy temat - plastik fantastik. Prowadzenie średnie - przez wysoką budę miota nim w trasie przy silnym wietrze. Z tyłu belka skrętna, jest też wersja z zawieszeniem pneumatycznym na tylnej osi ale tu uwaga na drogi serwis (jest dość nietrwałe).

Crux napisał(a):I pytanko o diesla, czy faktycznie dla mnie się nie nadaje? Jaka jest granica jest warto go wziąć pod uwagę? Bo teraz robię raz (góra 2) w tygodniu 2-3 km po mieście i co weekend po 20-30 km w jedną stronę


W Twoim przypadku nie warto. Oszczędności z paliwa nawet nie wyrównają kosztów eksploatacji. Bierz benzynę, a kiedy nadejdą zmiany zawsze możesz się doposażyć w LPG.
aple4
Początkujący
 
Posty: 162
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Prawo jazdy: 03 01 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bezpieczna jazda po zmroku
    Jesienią dni stają się coraz krótsze, dlatego kierowcy częściej prowadzą auto już po zmroku. Jazda w takich warunkach jest o wiele trudniejsza niż przy świetle dziennym, zwłaszcza w miejscach nieoświetlonych latarniami ...