Poszukuje mechanika od silnkow Daihatsu Feroza ( warszawa)

17 Lis 2009, 10:15

Witam wszystkich, jestem nowy na forum więc witam wszystkich jeszcze raz.
Jestem (jeszcze szczęśliwym) posiadaczem Daihatsu Feroza i mam problem
poszukuje jakiegoś dobrego mechanika ( porady), który zna się na silnikach od Daihatsu Feroza.
Problem polega na ty - mianowicie jak jest zimny to ciężko odpala, trzeba kręcić długo 4- 5 razy zanim odpali ( no i samo kręcenie jest takie wolne)
Mam nowy akumulator, rozrusznik był rozbierany i sprawdzany ( podobno jest jakis wolnobrotowy ma w sobie jakąś przekładnię ale jak jest ciepły to kręci lżej- odczuwalnie lżej niz jak jest zimny)
Jak raz odpali to już cały czas pali dobrze ale jak będzie zimny to znowu to samo.

silnik nie bierze oleju i nie kopci, przyspieszenie ma dobre i zużycie paliwa jest tez w normie
przejechane ma albo 140 tyś albo 240 tyś - tego nie wiadomo bo licznik ma krótki.
Silnik zalany jest olejem mineralnym 15W-40 w instrukcji doczytałem ze ma być 10W-40
czy mam zmienić nie wiem.

Doradźcie co mogę jeszcze sprawdzić, chciałbym zeby palił na zimno za1-2 razem. ( czasami jest tak że za 1wszym razem silnik na chwile załapie ale później muszę kręcić tak jakby brakowało paliwa .. :(

Nie znam się ale mam wrażenie jakby przy zimnym silniku paliwa nie dostawał do wtryskiwaczy.

Wymienię mu jeszcze filtr paliwa na wszelki wypadek możne ma jakieś ciśnienie za niskie ( nie wiem ), ale jak przekręcam kluczyk to słychać jak włącza się pompa, no i jak mówiłem po 1rwszym odpaleniu pali juz dobrze czyli w układizie jest odpowiednie ciśnienie ( tak mi się zdaje)
Myślałem ze ma nieszczelny układ paliwowy ale wycieków nie widać

Zima idzie wiec boję się ze mi któregoś dnia nie odpali - a parkuje na powietrzu dla tego błagam ludeczkowie milo POMOCY !!! i PORADY !!!
Odys
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Milanówek

17 Lis 2009, 16:27

sprawdź ładowanie możliwe że aku jest wiecznie nie doładowany i pomimo nowości nie ma siły tym kręcić, a jak go podładuje (jest ciepły to kręci normalnie) jaki masz prąd rozruchowy w akumulatorze, może jest za niski,

aczkolwiek rzecz którą bym sprawdził pierwszą to cewka zapłonowa ;) może dawać takie objawy ;)

co do oleju to teoretycznie możesz zmienić na 10W40 ale tylko wymieniając wszystko łącznie z filtrami :)
a przebiegiem się nie przejmuj nie ma terenówek poniżej 300 tysi przebiegu :mrgreen: co wcale nie jest zle ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

18 Lis 2009, 12:17

Dzieki za odpowiedz, sprawdze ładowanie aczkolwiek ładowanie pokazuje prawidłowe.

To raczej wyglada tak jakby paliwa nie dostawal przy zimnym silniku, bo jak raz zalapie ( tzn uruchomi sie) to jak wylacze i uruchamiam za 5 min to pali od pierwszego.

Akumulator mam nowy 45ah 350 mA , nie bylo wiekszego ( tzn byl ale nie miesi mi sie na szerokość w samochodzie :) )


Jak sprawdzic cewke zaplonowa, czy mozna podmienic jakakolwiek, np motocyklowa lub od malucha czy musi byc dedykowana do tego samochodu ?

olej oleje i zostawie taki jaki jest, sprawdzilem czy mi nie bierze oleju i okazlao sie ze jednak bierze jakies 250-300 ml / 1000Km - czy to duzo , czy silnik do remontu juz szykowac ?
Odys
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Milanówek

14 Mar 2012, 22:34

witam, znam ten silnik na wylot :)) na pw mozemy pogadac [email widoczny po zalogowaniu] pozdrawiam.
martini07
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 05 01 2001
Auto: BMW E39
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Powrót z wakacji bez pośpiechu
    Nadszedł czas powrotu z urlopów. Jak zadbać o to, żeby bezpiecznie dotrzeć do domu? Przede wszystkim ważny jest brak pośpiechu i dostosowanie prędkości do warunków panujących na drodze. Najwięcej osób ...