Potrzebuje porady czy zmieniać samochód

28 Sty 2021, 20:55

Witajcie, tak jak w temacie, potrzebuje doradztwa takiego zwykłego ludzkiego i poprostu szczerego :wink:
Na chwilę obecną posiadam od 6 lat Mazdę 3 BK z 2004r. którą osobiście ściągnąłem z DE.
I gdyby nie ruda która systematycznie pożera to autko to by mnie tu nie było z takim tematem :oops:
Wstępny plan wygląda tak, że sprzedaje Mazdę i bez większego dokładania na które niestety na obecny czas nie mam, kupuję coś innego. Na celowniku jest BMW E39 i choć zawsze zmieniając auto celowałem w +/- 10 latka to ten model mnie zauroczył.
Problem w tym, że widząc ceny modeli Mazd którą posiadam to jest już niezbyt wygórowana a szczególnie na polskim rynku, gdzie 6 lat temu płacąc 19k za sprowadzone to u nas takie same bywały nawet za 8-9k, :roll:
Obecnie cena waha się między 9 a 13k i oczywiście takie po 4-5k też się znajdą.
Moja wersja choć to nie MPS to najwyższa TOP Sport w sedanie i jeśli nie zrobię w niej blacharki przed sprzedażą to przypuszczam, że wezmę za nią sporo poniżej dolnego pułapu obecnych cen rynkowych, jakieś 6-7k :cry:. A do zrobienia trochę jest, przede wszystkim do wymiany drzwi tył i przód po prawej stronie z racji niespodzianki która po latach wyszła i obecnie jest tam przeżarta rdzą blacha o grubości kartki. Wszystkie nadkola do poprawki, choć nie ma w nich tragedii (chyba) bo są narazie same purchle to najlepiej wstawić wg mnie reperaturki.
I teraz do rzeczy, o co wogole mi chodzi :) ?
Czy robić to co mam i znam w jakim jest stanie reszta (w 2018 kompletny remont zawieszenia, 2019 wymiana sprzęgła i wymiana łożysk w skrzyni, wymienione jeszcze trochę dupereli typu poduszki silnika) i tyle w sumie z większych napraw bo nic poważniejszego przez te lata się nie działo. Wiem, że jak wsiądę w ten samochód to w 99% dojadę do celu bez awarii setki kilometrów.
Druga opcja, sprzedaje w takim stanie, biorę 6-7k i szukam E39 z tym, że w takiej kasie chyba słabo na zadbany egzemplarz.
Trzecia opcja wkładam pewnie jakieś 1,5-2k w blacharke, sprzedaje za plus minus 9-10k i z taką kwota już bezpieczniej szukać E39.
Sam nie wiem co robić i czy nie wpadnę z deszczu pod rynnę. Z rudą się nie wygra nawet po jakiś naprawach szczególnie w Mazdach, choć zdaję sobie sprawę, że w 20 letnim BMW też rdza nie jest wcale rzadkością.
Będę wdzięczny również za parę słów na temat E39, mierzę w benzynę 2.2 lub 2.5
To by było chyba na tyle. Pozdrawiam :ok:
PiotrekEs
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 15 03 1988
Auto: Mazda 3 BK
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

28 Sty 2021, 21:12

PiotrekEs napisał(a):Trzecia opcja wkładam pewnie jakieś 1,5-2k w blacharke


I teraz nie wiem czy napisać ci ile to będzie naprawdę kosztować czy poczekać aż sam pojedziesz do blacharza po wycenę :mrgreen:

Ogólnie robić się nie opłaca. Blacharka to najdroższa rzecz do naprawy i raczej nie łudź się, że dostaniesz 6-7k za samochód z 2004 zardzewiały z każdej strony, dla klienta liczy się wygląd, szczególnie przy takiej kwocie auto powinno wyglądać na o wiele droższe niż jest w rzeczywistości :naughty: Więc w sumie sprzedawać też się nie opłaca bo nic dobrego za taką kwotę nie kupisz, chyba, że seicento.
Szczerze? Jeździć póki się da, jak są dziury to łatać we własnym zakresie pianką/szpachlą/spray'em, na koniec zezłomować. W międzyczasie odkładać na coś w dobrym stanie
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

28 Sty 2021, 21:37

Też jestem zdania, że przed sprzedażą nie warto inwestować. W cokolwiek, bo i tak nie odzyskasz tego przy sprzedaży. Nawet gdy zrobisz tą rdzę, to jedyne na co możesz liczyć, to wyceczki Januszy z miernikami lakieru, którzy będą z niezadowoleniem cmokać, że robiony (nie pytaj, taki jest w Polsce folklor samochodowy).

Wymiana Mazdy na e39 w najniższym pułapie cenowym będzie wycieczką spod rynny do bajora (i nie chodzi o Michała). Na wstępie, lekko licząc, wydasz równowartość zakupu na pakiet startowy.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14183
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

28 Sty 2021, 21:50

Takiej sugestii się obawiałem :P

Invi napisał(a):I teraz nie wiem czy napisać ci ile to będzie naprawdę kosztować czy poczekać aż sam pojedziesz do blacharza po wycenę

Fakt dawno nic nie robiłem z tych rzeczy :lol: może przesadziłem z tym 1.5-2k ale nie mów też, że wyjdzie z 4k :D tak na sucho licząc, reperaturki 380 na tył i na przód podobnie. Zrobienie ich z malowaniem nie mam, zielonego pojęcia i mogę odlecieć z kwotą... 300-400 za szt ? :mrgreen: drzwi w tym samym kolorze (wiem wiem, że będzie widoczna różnica) 150-300 zł/szt to nam daje +/- 3000k nooo ok przesadziłem z tym 2k, choć muszę wybrać się do blacharza z ciekawości jak wyceni.

Invi napisał(a):raczej nie łudź się, że dostaniesz 6-7k za samochód z 2004 zardzewiały z każdej strony, dla klienta liczy się wygląd, szczególnie przy takiej kwocie auto powinno wyglądać na o wiele droższe niż jest w rzeczywistości

No smutna prawda, nawet jeśli zalepiłbym całego poxipolem i bardzo ładnie pomalował to liczy się właśnie ten wygląd :roll: to strach się bać ile bym dostał za obecny stan 2-3k ? :cry: oprócz tych drzwi nie ma nie wiadomo jakiej tragedii, na mieście widuję już takie sztuki z dziurami na wylot w nadkolach :mrgreen: u mnie jako tako ale nie błyszczy jak.. wiadomo co.

Invi napisał(a):Szczerze? Jeździć póki się da, jak są dziury to łatać we własnym zakresie pianką/szpachlą/spray'em, na koniec zezłomować. W międzyczasie odkładać na coś w dobrym stanie


A tu człowiek chciałby jakiś powiew czegoś innego, "nowego" :naughty:

Swoją drogą E39 2.2, 2.5 benzyna, na jakie oferty warto przyłożyć większe skupienie ? Chodzi o zakres cen. Z obecnych ogłoszeń kształtuje się to na poziomie 4-7k pewnie za gruzy (choć te po 7k zdarzają się naprawdę ładne) dalej do 8-13k no i takie za 18-20k nawet, gdzie nie wątpię wcale, że właściciel dbał i sporo włożył w taki egzemplarz, lecz to już chyba mocno przesadzona kwota.
PiotrekEs
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 15 03 1988
Auto: Mazda 3 BK
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

28 Sty 2021, 21:57

mike napisał(a):Nawet gdy zrobisz tą rdzę, to jedyne na co możesz liczyć, to wyceczki Januszy z miernikami lakieru, którzy będą z niezadowoleniem cmokać, że robiony (nie pytaj, taki jest w Polsce folklor samochodowy).


Trudno się nie zgodzić.

mike napisał(a):Na wstępie, lekko licząc, wydasz równowartość zakupu na pakiet startowy.


Co masz na myśli mówiąc pakiet startowy ?

mike napisał(a):Wymiana Mazdy na e39 w najniższym pułapie cenowym będzie wycieczką spod rynny do bajora (i nie chodzi o Michała).


Mówisz ogólnie o zakupie tego modelu w tych czasach czy o trafieniu ulepa po najniższej cenie ?
PiotrekEs
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 15 03 1988
Auto: Mazda 3 BK
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

28 Sty 2021, 22:43

xxxxxxx
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jazda latem na zimówkach to zły pomysł
    Możesz nie być tego świadomy, ale pewnie w Twoim kręgu znajomych czy sąsiadów znajdzie się ktoś, kto jeździ na oponach zimowych. A może robisz to właśnie Ty? Czy warto tak ryzykować? Nie każda opona potrafi zapewnić ...

28 Sty 2021, 22:53

mike napisał(a):Na wstępie, lekko licząc, wydasz równowartość zakupu na pakiet startowy.
a coś pan tam tak drogiego naliczył? świece i olej?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16524
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

28 Sty 2021, 23:33

Kao proszę Cię przy tych "miłośnikach" marki... e39 za kwoty które tam padają :ok:
I już widzę następnego inwestora... przyjdzie wahacze wymienić ... proszę pana a na złomie ile kosztują?
A chłodnica da się skleić poxipolem...a te przewowodziki to można samemu dociąć z babci kalosza :D
Dla mnie jest to auto dla świadomego użytkownika dokładnie tak samo jak Alfa Romeo :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10745
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Sty 2021, 23:43

Ale ja nie o tym. Ogólny pakiet startowy w co tam możesz wepchnąć? I to jeszcze w takich pieniądzach?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16524
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

28 Sty 2021, 23:45

PiotrekEs napisał(a):Co masz na myśli mówiąc pakiet startowy ?
generalnie przez "pakiet startowy" uznaje się olej + filtry + rozrząd, natomiast przy kupnie starego BMW na pewno się na tym nie skończy i możesz tak naprawdę trafić na wymianę całego zawieszenia, hamulców, przeniesienia napędu (a na pewno opony, no bo hello, BMW, tył napęd), a i święte jeśli chodzi o blachę, e39 nie jest.
Możesz też trafić na "doinwestowaną" sztukę, ale po zakupie będziesz musiał odkręcać druciarstwo i patenty poprzednika.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14183
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

28 Sty 2021, 23:52

Rozrząd odpada zostaje olej i filtry ew świece, klocki. Resztę raczej możesz zweryfikować przed zakupem więc nie wliczalbym tego w pakiet startowy.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16524
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

29 Sty 2021, 00:19

Twój optymizm jest wzruszający :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14183
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

29 Sty 2021, 00:28

Ale co tu masz optymistycznego? Co nie potrafisz zobaczyć stanu opon czy zawieszenia? To jak porównać 2 te same auta? Jedno kupione za 10 a drugie za 3? W jednym gość wsadził przysłowiowy pakiet startowy a w tym takim gość musiał wymienić zawias, pół silnika, opony, żarówki i rozrząd i finalnie wydał kolejne 6 i co to też pakiet startowy?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16524
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

29 Sty 2021, 09:02

Panowie nie chce się wtrącać w dyskusję :D ale głównie chciałbym jakieś informacje na jakim pułapie cenowym bezpiecznie szukać E39. Co do pakietu startowego w większym czy podstawowym zakresie po zakupie, to spokojnie, na olej filtry czy hamulce będzie mnie jeszcze stać, toż to nie Ferrari że klocki będą kosztować po 5k. Nie chce się jakoś wymądrzać, bo sam tu przyszedłem po poradę ale też wydaje mi się jak kolega Kao wspomniał, że sporo rzeczy naprawdę można wyłapać przed zakupem, szczególnie podchodząc do niego na spokojnie. Stan blacharki, zawieszenie, praca silnika i napędu oraz ogólne utrzymanie wnętrza. Jakieś kwiatki napewno mogą się pojawić później, wkoncu to auto 20 letnie a nawet ponad, ale wątpię żeby nagle odleciał dyfer, wypadła skrzynia czy coś tym podobnego. Wiadomo że przewaga właścicieli BMW to specyficzna grupa użytkowników samochodów :mrgreen: i na drodze i zapewne w garażu fantazja nie zna granic, ale przecież nie kupię świadomie egzemplarzu a raczej gruzu za 3-4k po to żeby włożyć w niego dwa razy więcej.
Chciałbym też jakieś informacje jak to auto sprawuje się w obecnych czasach. Bo np po wypowiedzi kolegi Szybki

szybki napisał(a):Kao proszę Cię przy tych "miłośnikach" marki... e39 za kwoty które tam padają
I już widzę następnego inwestora... przyjdzie wahacze wymienić ... proszę pana a na złomie ile kosztują?
A chłodnica da się skleić poxipolem...a te przewowodziki to można samemu dociąć z babci kalosza
Dla mnie jest to auto dla świadomego użytkownika dokładnie tak samo jak Alfa Romeo

mam wrażenie, że nawet kupując E39 naprawdę sprawne, to będę wkładał w nie po 2k miesięcznie. Co do części to mam skłonność ich szukać w sklepie i zazwyczaj nie "marki" Maxgear czy Kraft lub inne wynalazki, ale coś ze średniej półki.
PiotrekEs
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 15 03 1988
Auto: Mazda 3 BK
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

29 Sty 2021, 10:40

PiotrekEs napisał(a):mam wrażenie, że nawet kupując E39 naprawdę sprawne, to będę wkładał w nie po 2k miesięcznie. Co do części to mam skłonność ich szukać w sklepie i zazwyczaj nie "marki" Maxgear czy Kraft lub inne wynalazki, ale coś ze średniej półki.


Kup nie ma problemu ... średnia półka i bmw lubie teteksty... :D
Następne będą takie: premium kosztuje, stare więc się sypie, to wina poprzedniego właściciela a wszystko okraszone ceną rynkową auta + docelowym klientem.
Kup zrób relacje na fs a ja się uraduje razem z Tobą :D
Jako użytkownik 20letniego auta :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10745
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe