Późne przełączanie gazu

27 Lut 2018, 09:46

Witam,

w mojej Hondzie HR-V 1.6 124KM, 2005, półtora roku temu została zamontowana instalacja gazowa Zenit Bluebox. Samochodem jeżdżę od 3 miesięcy więc nie wiem jak wcześniej się sprawował. Wydaje mi się, że dość późno przełącza się na gaz. Jak stoi na mrozie ok -10 stopni to muszę przejechać 3-4km. Przeważnie garażuję samochód ale nawet po wyjechaniu z garażu muszę przejechać około 1000-1500m. Co dziwniejsze, przełączanie gazu nie jest zależne od temp. silnika pokazywanej na desce rozdzielczej. Jak wyjeżdżam z garażu to przełącza na gaz w okolicach wskazówki ciut powyżej C, a jak stoi na dworze i przemarźnie to wskazówka musi osiągać połowę wskaźnika (równo pomiędzy C i H). Czy wszystko jest w porządku? Dodam, że samochód ma problemy z odpalaniem na zimnie - bez dodania gazu nie chce zapalić - kręci w kółko. Przepustnice czyściłem, świecie wymieniałem - nic nie pomogło. Jak zaczęły się problemy z odpalaniem to zauważyłem brak płynu chłodzącego w zbiorniczku. Czy to może być czujnik temperatury płynu chłodzącego i wpływa zarówno na problem przy odpalaniu jak i przy późnym przełączaniu gazu?

z góry dzięki za pomoc :)
Wojdusz
Nowicjusz

Prawo jazdy: 27 11 2010
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Honda HR-V
Silnik: 1.6 124KM
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

27 Lut 2018, 12:36

Płyn w zbiorniczku musi być na zimnym silniku między min a max. Jak płynu nie ma w zbiorniczku to trzeba go uzupełnić. Gazownik prawdopodobnie po założeniu instalacji nie uzupełnił płynu. I to zapewne jest przyczyną twoich problemów. Nalej płynu do zbiorniczka i zobaczysz czy się poprawi.
Oczywiście nie można wykluczyć nieszczelności w układzie lub innego przecieku. Po nalaniu płynu musisz oczywiście obserwować czy poziom płynu się utrzymuje.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ