Późne przełączanie gazu

27 Lut 2018, 09:46

Witam,

w mojej Hondzie HR-V 1.6 124KM, 2005, półtora roku temu została zamontowana instalacja gazowa Zenit Bluebox. Samochodem jeżdżę od 3 miesięcy więc nie wiem jak wcześniej się sprawował. Wydaje mi się, że dość późno przełącza się na gaz. Jak stoi na mrozie ok -10 stopni to muszę przejechać 3-4km. Przeważnie garażuję samochód ale nawet po wyjechaniu z garażu muszę przejechać około 1000-1500m. Co dziwniejsze, przełączanie gazu nie jest zależne od temp. silnika pokazywanej na desce rozdzielczej. Jak wyjeżdżam z garażu to przełącza na gaz w okolicach wskazówki ciut powyżej C, a jak stoi na dworze i przemarźnie to wskazówka musi osiągać połowę wskaźnika (równo pomiędzy C i H). Czy wszystko jest w porządku? Dodam, że samochód ma problemy z odpalaniem na zimnie - bez dodania gazu nie chce zapalić - kręci w kółko. Przepustnice czyściłem, świecie wymieniałem - nic nie pomogło. Jak zaczęły się problemy z odpalaniem to zauważyłem brak płynu chłodzącego w zbiorniczku. Czy to może być czujnik temperatury płynu chłodzącego i wpływa zarówno na problem przy odpalaniu jak i przy późnym przełączaniu gazu?

z góry dzięki za pomoc :)
Wojdusz
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 27 11 2010
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Honda HR-V
Silnik: 1.6 124KM
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

27 Lut 2018, 12:36

Płyn w zbiorniczku musi być na zimnym silniku między min a max. Jak płynu nie ma w zbiorniczku to trzeba go uzupełnić. Gazownik prawdopodobnie po założeniu instalacji nie uzupełnił płynu. I to zapewne jest przyczyną twoich problemów. Nalej płynu do zbiorniczka i zobaczysz czy się poprawi.
Oczywiście nie można wykluczyć nieszczelności w układzie lub innego przecieku. Po nalaniu płynu musisz oczywiście obserwować czy poziom płynu się utrzymuje.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Lut 2018, 13:08

Płyn od razu uzupełniłem, a było to około miesiąca temu i nic niestety się nie poprawiło.
Wojdusz
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 27 11 2010
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Honda HR-V
Silnik: 1.6 124KM
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

27 Lut 2018, 13:35

Trzeba by się dowiedzieć na jakiej temperaturze silnika jest ustawione przełączanie na gaz. Minimum to 30 stopni Celsjusza. Teraz przy tych temperaturach zanim się silnik rozgrzeję to i minie trochę czasu zanim się rozgrzeje i przełączy, ale racja, może być i taka sprawa, ze wariuje czujnik temperatury i podaje błędne dane do komputera.
gber44
 

27 Lut 2018, 14:34

Było ustawione na 35 stopni, ale po nowym roku zmienił mi gazownik na 25 stopni, bo własnie późno sie gaz załączał. Ta zmiana niestety na wiele sie nie zdała
Wojdusz
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 27 11 2010
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Honda HR-V
Silnik: 1.6 124KM
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

27 Lut 2018, 17:04

Czujnik temperatury zmieniony/sprawdzony?
gber44
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Koenigsegg Regera hybrid – 2,8 sek., 1500 KM
    Kto da więcej za sportową hybrydę? W tej kategorii, hybrydowe coupe ze Szwecji jest absolutnym zwycięzcą i najmocniejszym seryjnie produkowanym autem z napędem spalinowo-elektrycznym na świecie. Napędza go benzynowy silnik ...
    Sposoby na zmniejszenie kosztów ubezpieczenia samochodu
    Niestety koszty ubezpieczenia samochodu wciąż rosną. Zindywidualizowany sposób liczenia składki oraz zwiększające się sumy wypłaconych odszkodowań dają się we znaki właścicielom samochodów, nawet tym bezszkodowym. ...

28 Lut 2018, 09:30

Nie jest wymieniony, dlatego o niego pytałem czy może być przyczyną owych usterek. Chcę go wymienić, lecz nie jestem pewny czy dobrze go zlokalizowałem. Zaznaczony element znajduje się na grubym przewodzie ( w sumie chyba jedynym), który odchodzi od zbiorniczka płynu chłodzącego. Miejsce tego elementu to tuż za silnikiem. Czy to jest owy czujnik? :roll:

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Wyczytałem również, że w instalacji LPG znajduje się czujnik temp. płynu chłodzącego reduktora. Czy nim też wypadałoby się zainteresować? Przez brak płynu chłodzącego oba mogły ulec uszkodzeniu? W sumie na benzynie też ma problemy to chyba raczej w kierunku tego podstawowego czujnika wypadało by się kierować, czyż nie?

Na stronie internetowej znalazłem dwa podobne do siebie. Różnią się gwintem i jeden ma miejsce na złącze. Który z nich wybrać?

https://www.iparts.pl/czesc/czujnik-temperatury-plynu-chlodzacego-facet-73052,0-159-73052-793290.html

https://www.iparts.pl/czesc/czujnik-temperatury-plynu-chlodzacego-facet-73198,0-159-73198-793359.html
Wojdusz
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 27 11 2010
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Honda HR-V
Silnik: 1.6 124KM
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005