Praca instalacji gazowej vs praca instalacji benzynowej

01 Lip 2009, 10:01

Nie znam się na instalacjach gazowych, czy może mi ktoś wytłumaczyć, co się dzieje kiedy instalacja IV gen. przełącza na gaz. Chodzi o to, że podejrzewam, że razem z gazem do komory spalania przedostaje się paliwo, jak wyliczyłem na przestrzeni ok 5 tys. km zniknęło ok 33 litry paliwa daje to ok 0,6 L/100km. to chyba trochę za dużo jak na potrzeby rozruchu i rozgrzania silnika. Zaznaczam, że głównie jeżdżę na długich odcinkach pow. 100 km. Czy ktoś umiałby powiedzieć co ile musi dolewać określoną ilość paliwa i ile to jest norma zużycia benzyny przy jeżdżeniu na gazie? Nie chodzi mi tu jakieś superdokładne wartości ale o rząd wartości, np 0,1L/100 bo wydaje mi się że więcej na rozruch chyba nie potrzeba.
karlone
Zaawansowany

Miejscowość: Śląsk

01 Lip 2009, 22:23

Takiej normy nie ma. Każdy samochód potrzebuje innej ilości paliwa na rozruch i inaczej się nagrzewa. Podczas uruchomienia auta do silnika trafia takie małe wiaderko benzyny i jeśli auto jest często uruchamiane to wychodzi jej bardzo dużo. Do tego należy doliczyć proces rozgrzewania się samochodu i czasu jaki jest potrzebny do przełączania na paliwo gazowe.
Migaz
Zaawansowany

Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

02 Lip 2009, 07:59

komputer pokazuje mi spalanie na biegu jałowym ok 2L na godzinę, a rozruch trwa kilka minut. Nie jeżdżę na krótkich odcinkach, więc tych rozruchów za dużo nie ma. Podejrzewam że jakimś cudem paliwo jednak się przedostaje do komory. Moje pytanie jest następujące, czy pompa paliwa cały czas utrzymuje ciśnienie w układzie, nawet jak gaz jest włączony? Czy instalacja gazowa ma jakikolwiek wpływ na stan wtryskiwaczy benzynowych?
karlone
Zaawansowany

02 Lip 2009, 21:04

1. Jaką masz instalację?? t.j jakij firmy?