Pragmatyzm za 22 tysiące

14 Maj 2017, 19:59

Poszukuję samochodu do 22 tysięcy. Wymagania :
- Kombi, sedan, coś pojemnego
- Wyposażenie : mp3, klimatyzacja
- Małe spalanie :

O spalaniu napisano już chyba wszystko. Ja potrzebuję ekonomicznej jazdy - mieszkam w Holandii i dojeżdżam do pracy 2 x 30 km dziennie przez 5-6 dni w tygodniu.
Dodatkowo raz na 2 miesiące zjeżdżam do Polski, więc dodatkowo robię 2 tys km.
Priorytetem jest dla mnie bezawaryjność i niskie spalanie, ponieważ firma zwraca mi koszty dojazdu.

Nauczony jazdy dieslami szukałbym właśnie takiego rozwiązania, ale nie chcę mieć problemów z dwumasą, dpf itd., bo jak mi auto nawali to do pracy nie dojadę, a trzy odmowy ( nawet nie z mojej winy ) to zwolnienie. Sama benzyna nie interesuje mnie, więc albo diesel ( bez tych rzeczy, lub po wymianie tych rzeczy ), albo LPG.

Nie wiem czy nie będę zmuszony płacić podatku drogowego w Holandii, więc pojemności też mają dla mnie znaczenie.

Z samochodów jakie znalazłem w grę wchodzi albo :
Ford Focus kombi z motorem 1.6 bo pali niewiele
Skoda Fabia z motorem 1.6 - j.w
Renault Megane w kombi z motorem 1.5

Dostępność części spora, jak czytam opinie to mają bardzo dobre. Teraz jeszcze kwestia tego który wybrać i dlaczego, lub - jaki wybrać zamiast tego?
Realnie w ciągu roku zrobię około 25 tysięcy kilometrów.
PeEm
Nowicjusz
 
Posty: 32
Prawo jazdy: 07 09 1986
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 407
Silnik: 2.0 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

15 Maj 2017, 06:17

To może inaczej - kupić benzynę i samemu zagazować? Pytanie tylko czy to się opłaca robić, czy lepiej kupić już zagazowany ?
PeEm
Nowicjusz
 
Posty: 32
Prawo jazdy: 07 09 1986
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 407
Silnik: 2.0 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

15 Maj 2017, 06:22

Przy tym budżecie lepiej gazować samemu, przynajmniej "wiesz co masz".
Fabię odpuść, nigdy nie zapłaciłbym za to własnymi pieniędzmi.
Jeśli megane 1.5dci to też odpuść.
Focus w sumie ok ale szukałbym mocniejszego silnika.

Astra h, vectra c/signum, volvo s40 (technicznie focus)
BTW to uparłbym się i szukał accorda 2.0
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

15 Maj 2017, 06:26

Tak jak pisałem - zależy mi też na pojemności by podatek drogowy był mniejszy. Mocniejsze auto to wyższa pojemność. Accord w ogóle w grę nie wchodzi.
Ewentualnie jakiś hatchback w wersji kombi.
PeEm
Nowicjusz
 
Posty: 32
Prawo jazdy: 07 09 1986
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 407
Silnik: 2.0 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

15 Maj 2017, 20:17

Focus dobre auto ale 1.6 to męczarnia, jechać tym trasę 2000km się nie widzi, celuj w 2.0.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16732
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

16 Maj 2017, 06:42

Z całym szacunkiem - napisałem kryteria, a upierasz się przy 2.0. Za 1.6 podatek mam 250 na kwartał, za 2.0 400. Delikatna różnica. Mogę się te 9 h przemęczyć, ale na miejscu jeździć oszczędnie.
A jak wygląda temat Volvo V50, albo ewentualnie A4 lub A3 w Sportbacku ?
PeEm
Nowicjusz
 
Posty: 32
Prawo jazdy: 07 09 1986
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 407
Silnik: 2.0 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jazda na pamięć i kierowca jak na autopilocie
    Mówi się, że praktyka czyni mistrza. W przypadku codziennej jazdy tymi samymi drogami to powiedzenie nie zawsze się sprawdza. Jazda jak na autopilocie, dekoncentracja, zmniejszona świadomość, a nawet niedostrzeganie ...

16 Maj 2017, 06:46

Ja Ci tylko podpowiedzialem co bedzie rozsadniejsze. Osobiscie mam gdzies jaka pojemnosc wybierzesz, prosiles o porady to je dostajesz
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16732
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

16 Maj 2017, 10:25

PeEm napisał(a): jak wygląda temat Volvo V50
w dużej mierze to Focus
PeEm napisał(a):ewentualnie A4 lub A3 w Sportbacku
mówisz "nie" 2.0 w Fordzie, a w a4 jaki bierzesz pod uwagę geniuszu? 1.6 PB, który nie jedzie i nie jest oszczędny? :naughty:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

16 Maj 2017, 10:25

mike napisał(a):mówisz "nie" 2.0 w Fordzie, a w a4 jaki bierzesz pod uwagę geniuszu? 1.6 PB, który nie jedzie i nie jest oszczędny?


Dla niego się liczy podatek a nie spalanie, które przewyższy róznicę tego podatku :D
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

16 Maj 2017, 10:31

Ja tam nie wiem jak jest z tym podatkiem, ale wg mnie nie będzie gigantycznej różnicy między 2.0 (Ford, Volvo), a 1.8t/1.9 TDI w Audi :unsure:
Pewnie i tak są jakieś widełki pojemności od - do i dana kwota :wink:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

16 Maj 2017, 10:35

PeEm napisał(a):Za 1.6 podatek mam 250 na kwartał, za 2.0 400


Nie podał kwoty, ale nawet jak euro czy funty to różnica jest śmieszna. A komfort nie do porównania jazdy.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

16 Maj 2017, 10:40

Panowie, trochę jednak przesadzacie. Jeździliście kiedykolwiek takim autem z silnikiem 1.6 MPI 102? I uderzam teraz do Ciebie Mike. 1.6 MPI wg Was pali dużo/więcej niż inne silniki - jakie niby? No szanujmy się, ale nie pali. Jest to najekonomiczniejszy silnik jaki chyba może być. Owszem, jest to muł mulasty - aczkolwiek jeśli komuś zależy tylko na OC i spalaniu to niech sobie to wybierze. To jest ta sama jednostka którą jeździłem w Octavii I, masa samochodów Octavii i A4 b6 oraz A3 P8 jest podobna, dlatego z ręką na sercu mówię Wam - 7 - 7,5 litrów LPG w cyklu mieszanym to raczej ekstremalnie niski wynik, którego 1.8T nie pobije. Czasem natomiast dawało radę zejść nawet do 6.5l na 100 km.

Galakty, to jest jego sprawa, więc chyba na siłę nie uszczęśliwiaj nikogo. Dla niego liczą się pieniądze i oszczędności, ciężko tak to zrozumieć?
iLuminary
Początkujący
 
Posty: 73
Auto: Signum 1.8 122hp
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

16 Maj 2017, 10:46

iLuminary napisał(a):Panowie, trochę jednak przesadzacie. Jeździliście kiedykolwiek takim autem z silnikiem 1.6 MPI 102? I uderzam teraz do Ciebie Mike
pijesz do złej osoby, ponieważ miałem "przyjemność powozić takimi wspaniałościami z tym silnikiem jak:
VW Bora/Golf
Audi a4 b5 (nie jakiś trup, a regularnie serwisowane auto)

Miałem również okazję prowadzić a3 8l 1.8 125 KM kolegi, a w zasadzie jego rodziców, i w porównaniu do Golfa 1.6 było to niebo a ziemia :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

16 Maj 2017, 10:47

iLuminary napisał(a):1.6 MPI wg Was pali dużo/więcej niż inne silniki - jakie niby? No szanujmy się, ale nie pali. Jest to najekonomiczniejszy silnik jaki chyba może być.


Oooo panie, teraz mnie uruchomiłeś. Pod mieszkaniem stoi taki 1.6 MPI, ani to mocy nie ma ani ekonomii... Po mieście 10 litrów bierze, bo to trzeba kręcić. Przecież to stare 8V, dobre pod LPG i to wszystko, więcej plusów nie ma.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

16 Maj 2017, 10:54

Panowie, Mike, zgadzam się że dynamika w tym aucie nie istnieje, natomiast ekonomia to co innego. Galakty, no widzisz a my mamy w rodzinie Octavie I HB 1.6 mpi z LPG, jeździłem nią 4 lata poza małym wyjątkiem jakim był Lanos i spalanie LPG nigdy, ale to nigdy nie przekroczyło 8 l na 100 km. W "rękach" taty wynosiło jeszcze mniej bo jakieś 6-7l, ja natomiast nie jeżdżę tak Eco jak on więc średnio spalanie u mnie wynosiło 7,5l.
I jeszcze jedna sprawa o której zapominasz, jak ktoś nie potrzebuje to nie będzie kręcił wysoko auta. Jeśli biegi zmieniales przy 4tys obrotów to się nie dziwię że paliło to 10 l

EDIT: Dodam tylko, że doskonale rozumiem niepolecanie tego silnika, ja wyjątkowo długo się męczyłem z czymś takim i teraz nawet kosztem OC czy paliwa brałbym coś mocniejszego. Natomiast, każdy niech jeździ tym co chce, 1,6 MPI to niezniszczalna konstrukcja idealna pod LPG i bardzo tania w utrzymaniu, jeśli ktoś pogodzi się z brakiem mocy to można brać. Dodatkowo, auta z tym silnikiem są raczej tańsze na allegro/otomoto/olx
iLuminary
Początkujący
 
Posty: 73
Auto: Signum 1.8 122hp
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005