Primera P11 2.0 140 KM 2000r. - Bierze bardzo dużo oleju

11 Mar 2010, 18:48

Witam!
Silnik brał około 3l oleju na 6000 km. Mechanik wymienił uszczelniacze zaworów. Teraz, po naprawie wziął już 1,5 l na 500 km! Ciśnienie na manometrze jest bardzo dobre. Analiza spalin też prawidłowa. Nie ma widocznych wycieków. Co może być przyczyną?
Jakob
Nowicjusz
 
Posty: 16
Miejscowość: Radomsko
  • 11 Mar 2010, 20:29

    witaj to że ciśnienie sprężania jest własciwe nie oznacza zużycia lub pękniecia pierścieni zgarniających,przy tak dużym poborze to może być tylko wina pierscieni lub wyciek.pozdrawiam
    kogik
    kogik
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Miejscowość: włoszczowa

    11 Mar 2010, 20:56

    Sprawdź odme silnika - zobacz tez czy przepustnica nie jest od oleju.
    Dziwne jest to ,że pomiar spalin wychodzi pozytywnie - ja bym tu postawił na wyciek - może spod czujnika cisnienia oleju.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    11 Mar 2010, 20:58

    No tak, ale auto nie kopci, test spalin wykazał parametry idealne.

    [ Dodano: Pią Mar 12, 2010 07:08 ]
    @Piotr, w którym miejscu jest ten czujnik oleju? I czemu należy go zbadać? W aucie nie ma widocznych wycieków...

    Kurcze dziwi mnie ( w ogóle każdego z kim rozmawiam ), że nie ma wycieków, uszczelniacze są wymienione, auto nie kopci ( pomiar spalin idealny ), a oleju bierze od cholery. Co z tym olejem się dzieje?
    Jakob
    Nowicjusz
     
    Posty: 16
    Miejscowość: Radomsko
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Hybryda oczami dziecka
      Hybrydy są dziecinnie proste w budowie i w obsłudze – tak orzekli mali eksperci po dniu spędzonym z hybrydowym Aurisem. Toyota zaprosiła ośmioro małych miłośników motoryzacji do udziału w projekcie "Hybryda oczami ...