Corsab napisał(a):poczytalem na necie ze to nie jest najlepszy olej(chodzi o temperatury, o niszczenie slinka podczas mrozow itp)
Corsab napisał(a):czytałem także że jest on czesto lany aby zamaskować pożeranie oleju przez samochod.
Źle zrozumiałeś co czytałeś, albo czytałeś wyrywkami, nie całe tematy.
Wszystko się zgadza, tyle tylko, że nie do końca chodzi o to, o czym ty myślisz.Olej 15W40 jest gęsty. W zimie powoduje cięższy rozruch silnika, bo jak coś jest gęste, to potrzeba więcej siły żeby to coś wymieszać. Tak jest z tym olejem. Dodatkowo jak jest zimny, to dłużej rozprowadza się po silniku i silnik jest smarowany słabiej. Oprócz tego olej ten wlewa się do silnika, w którym są wycieki, bo olej ten jest tańszy i skoro jest gęściejszy to mniej go wycieka. Wlewa się też go do silników, które olej palą, a trzeba zaczekać z jakiegoś powodu z remontem silnika. Po co lać olej droższy, skoro można lać tańszy.
I jak ma się to, co napisałeś do twojego samochodu? Miałeś z tym samochodem z powodu tego oleju jakieś problemy?
Zawsze piszę, że marka oleju nie ma żadnego znaczenia. Każdy olej musi przejść pewne badania, bez kórych nie wejdzie na rynek. A jak nie spełnia pewnych norm, to nie jest na rynek dopuszczony.
Corsab napisał(a):a mieszkamy gdzie mieszkamy gdzie w zime sa dosc niskie temperatury
W takich warunkach, gdzie zimy są mroźne, najlepszy byłby olej 0W lub 5W. Ale te nie można lać do każdego silnika. Ty jeździsz na 15W i na tym musisz pozostać. Możesz zaryzykować wlanie oleju 10W, ale wtedy po jakimś czasie może się rozszczelnić silnik. Wewnątrz. Kupując następny samochód, celuj w takie, gdzie olej jest 0W lub 5W. Wiem, że to wydaje się być głupawe, ale ma sens.
Ewentualnie trzymać autko w ciepłym garażu na noc.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...