Problem po wymianie uszczelki pod głowicą

12 Sie 2009, 14:15

Witam
Proszę o podpowiedzi co mogło pójść nie tak.
Chodzi o silnik 2.0 Opel Vectra A 1991r.
Została uszkodzona uszczelka pod głowicą, Płyn chłodzący wymieszało z olejem w silniku, przejechane zoastało po tym zdażeniu jeszcze kilkanaście kilometrów oczywiście ciągle dolewając wode - wskazówka od temperatury od czasu do czassu dochodziła do czerwonego pola 110 stopni ale silnik pracował płynnie bez gaśnięcia drgań czy różnych odgłosów.
Wymieniłem uszczelke pod głowicą, wyczyściłem silnik, przy ustawionych kołach przy rozżądzie na znakach skręciłem silnik kluczem dynamometrycznym tak jak w książce, wszystko niby tak jak powinno być.

Teraz silnik jest tragiczny, mocno dgra, gaśnie, faluje mocno na obrotach.
Co mogło zostać nie tak zrobione?
Prosze o podpowiedzi
TomMaster
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Przeworsk
  • 12 Sie 2009, 16:27

    Rozumiem że ten olej wymieszany z płynem został zmieniony. Jak się świeciła kontrolka od temperatury to nie powinieneś jechać takim autem, wtedy jest ryzyko przegrzania. Jeśli wskazówka tylko dochodziła do zakazanego pola, a lampka się jeszcze nie świeciła to powinno być ok. Sprawdź jeszcze ustawienie rozrządu czy czasem nie przeskoczył o ząbek.
    karlone
    Zaawansowany
     
    Posty: 675
    Miejscowość: Śląsk

    12 Sie 2009, 17:10

    karlone napisał(a):Rozumiem że ten olej wymieszany z płynem został zmieniony. Jak się świeciła kontrolka od temperatury to nie powinieneś jechać takim autem, wtedy jest ryzyko przegrzania. Jeśli wskazówka tylko dochodziła do zakazanego pola, a lampka się jeszcze nie świeciła to powinno być ok. Sprawdź jeszcze ustawienie rozrządu czy czasem nie przeskoczył o ząbek.


    Olej oczywiście wymieniony, silnik wyczyszczony.
    Kontrolka nie świeciła choć wskazówka była na czerwonym polu - jeśli by sie przegrzał to co sprawdzać, jakie by były objawy - może drżenie silnika?

    Rozrząd jest na znakach ale zauważyłem że koło górne lekko chodzi na boki czy znaczyło by to wygięty wałek rozrządu?
    TomMaster
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Miejscowość: Przeworsk

    12 Sie 2009, 22:22

    Sprawdź ciśnienie na cylindrach oraz czy popychacze hydrauliczne się dopasowały.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    13 Sie 2009, 00:07

    Kto ustawial rozrzad i jak, moze jest zle ustawiony i fazy rozrzadu sa zmienione i stad te drgania.
    W Krwi benzyna, zamiast Serca turbina
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    15 Sie 2009, 11:42

    Wszystko juz działa.
    Ktoś mi doradził żeby go odpalic i pozostawic jakis czas i tak po około 30 minutach wszystko doszło do normy, a co było nie wiem.

    Teraz mam kolejny problem nie jeździ na gazie, po przełaczeniu tak sie zachowuje jakby nie było gazu ( jest pół butli :) ).
    Być może że jest to związane z jazfdą na gazie bez płynu chłodniczego ??
    gdzieś kiedys usłyszałem o jakiejś membranie która zamarza idt - nie znam sie na tym.
    Może jakieś porady??
    Z góry dzięki.
    TomMaster
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Miejscowość: Przeworsk
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Summer Cars Party 2013 za nami! / relacja
      W tym roku w drugi weekend września odbyła się VII ecycja największej motoryzacyjnej imprezy Summer Cars Party. Tym razem pierwszy raz w historii SCP mieliśmy dwa dni na odwiedzanie imprezy na lotnisku "Muchowiec" w Katowicach. ...

    15 Sie 2009, 22:21

    To pewnie odlaczales wczesniej akumulator, i jak sie odlaczy to pozniej sie zostawia samochod na biegu jalowym do zalaczenia sie wentylatora, z tym gazem to pewnie chodzi ci o parownik, dobrze slyszales ze jak nie ma plynu chlodniczego to zamarza.
    W Krwi benzyna, zamiast Serca turbina
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    16 Sie 2009, 12:20

    Gdy plyn zmiesza sie z olejem najlepiej nie jezdzic w takim stanie
    pozdrawiam,
    Rafalmoto
    Rafalmoto
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 22
    Miejscowość: Łasin/Irlandia

    16 Sie 2009, 14:49

    Musisz sprawdzić parownik,a w szczególności membranę - prawdopodobnie będzie do wymiany.Przy okazji wyczyść parownik.Nie zapomnij o zakręceniu zaworu na butli.Jak będziesz odkręcał przewody gazowe przy parowniku,rób to w rękawicach - w układzie może być jeszcze gaz,który może odmrozić ci dłonie).
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    20 Sie 2009, 15:33

    Jednak zepsuty reduktor.
    Zakupiłem uzywany na szrocie za 30zł i dziala - mój jak bedzie potrzebny do regeneracji
    Dzięki za podpowiedzi.
    TomMaster
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Miejscowość: Przeworsk