Problem przegrzewania się silnika - Avensis 2.0 benzyna T25 2003r

24 Sty 2023, 13:40

W lato raczej staram się ograniczać klimatyzację do minimum, ponieważ mam 2 małych dzieci i zbyt dużo klimy = katar.

Co do szlamu w układzie - miałem podobny problem na samym początku jak kupiłem auto. Uciekał mi płyn (auto się nie przegrzewało) i jeden mechanik od razu mówił, że UPG na sto procent do wymiany. Pojechałem do serwisu toyoty i stwierdzili, że płyn jest tak brudny, że stracił swoje właściwości. Wyczyścili układ i do tej pory było wszystko ok. Miało to miejsce 7 lat temu.

Ogólnie mam to auto ponad 7 lat i nigdy nie ruszałem nic w układzie chłodzenia. Jednocześnie czytałem, że w przypadku pompy slyszalbym jej głośne działanie po otwarciu maski, a tak się nie dzieje.

Osobiście coraz bardziej skłaniam się w stronę dziurawej nagrzewnicy. Poniżej zdjęcie jak wygląda auto w środku podczas dużej wilgotności na zewnątrz plus zasyfiona deska rozdzielcza

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Edit. Oczywiście ta woda jest od środka. Plus w duże mrozy potrafi mi zamrozić szybę od środka bardziej niż na zewnątrz
adinho
Nowicjusz
 
Posty: 44
Prawo jazdy: 10 06 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: audi 80 b3 89r
Silnik: 2.0 +LPG

24 Sty 2023, 14:45

adinho napisał(a): czytałem, że w przypadku pompy slyszalbym jej głośne działanie po otwarciu maski, a tak się nie dzieje.
A kto powiedział że jak słabo pompuje to musi być ją słychać ? Patrz przykład poniżej , taki ekstremalny

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Z mojego podwórka . Matiz , się grzał , ogrzewania nie było . Tam gdzie strzałka ma być wirnik . Tutaj go już nie ma wcale . Plastikowy był i się rozleciał ze starości.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4836
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

24 Sty 2023, 16:45

wskazywałoby to na problem z pompą płynu - ma małą wydajność i ciepły płyn nie przelatuje do nagrzewnicy, tylko krąży sobie po silniku. Niewykluczone, że nawet sie zagotuje. Jak płyn jest gorący, to ucieka do zbiorniczka jak pisał bonifacy i być może ucieka na drogę. Dlatego go potem brakuje. Tylko żeby aż 1,5 litra?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

24 Sty 2023, 17:01

W sezonie wiosna - jesień płyn w zbiorniczku był na samym dnie, ale auto się nie grzało. Wtedy też praktycznie nic nie dolewałem, bo ile nie dolałem to i tak znikało, a temperatura silnika była ok. No i tak jak wcześniej wspominałem, ja zawsze plyn dolewałem do zbiornika wyrównawczego, ostatni raz bezpośrednio do chłodnicy był wlewany pod koniec poprzedniej zimy przy naprawie. 1.5 litra ubytku przez prawie rok czasu to chyba nie będzie dużo? Co prawda nie robiłem tym autem dużych dystansów, raczej koło 5k km łącznie i to głównie po mieście.

O ile problem z nagrzewnicą może być zależny od pory roku, to czy na problem z pompą może mieć ona wpływ?
adinho
Nowicjusz
 
Posty: 44
Prawo jazdy: 10 06 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: audi 80 b3 89r
Silnik: 2.0 +LPG

24 Sty 2023, 17:48

adinho napisał(a): ja zawsze plyn dolewałem do zbiornika wyrównawczego
Ile ? W sumie .
adinho napisał(a): 1.5 litra ubytku przez prawie rok czasu to chyba nie będzie dużo?
To dolicz to o co pytałem wyżej .
adinho napisał(a):O ile problem z nagrzewnicą może być zależny od pory roku
Gdy jest zimno to włączasz ciepło . Gdy jest ciepło to nie i nawet nie wiesz że jest problem . To tak trudno wywnioskować ? Tak samo trudno wywnioskować że jak nagrzewnica nie grzeje w środku to masz wilgoć okrutną co widzisz na szybie wewnątrz ? . Jeszcze trochę zbędnego główkowania i czytania co by było gdyby było , a pleśń zagości na dobre. Dzieci wozisz a klimy nie włączasz bo katarek. Trzeba działać Panie .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4836
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

24 Sty 2023, 18:28

Od wiosny dolałem 1 litrową butelkę oraz pół butelki 5 litrowej, czyli łącznie 3.5 litra wlane do zbiornika wyrównawczego. Poza tym 1.5l wlane wczoraj do chłodnicy.

Od jesieni nikt nie jeździ tym autem regularnie, służy jako zastępcze kiedy ja i żona musimy jechać w różne strony w tym samym czasie

Chcę działać, ale próbuje wywnioskować co może być powodem, bo wymienić pół auta i wydać na to tyle ile ono jest warte raczej nie jest zbyt dobrym pomysłem. Zwłaszcza gdyby skończyło się na UPG. Dlatego też dopytuje, czy pompa wody może mieć wpływ zakładając sezonowość problemu.
adinho
Nowicjusz
 
Posty: 44
Prawo jazdy: 10 06 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: audi 80 b3 89r
Silnik: 2.0 +LPG
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
    Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...
    Zatrzymać się i zwolnic to nie to samo!
    Często można zaobserwować sytuacje, gdy kierowcy zamiast całkowicie zatrzymać pojazd - np. przed znakiem stop czy przy zielonej strzałce do skrętu w prawo – jedynie redukują prędkość. Grozi to kolizją, policja może ...

24 Sty 2023, 18:46

adinho napisał(a): czy pompa wody może mieć wpływ zakładając sezonowość problemu
To jest zdalna pomoc przez internet . Pomoc na podstawie opisu problemu a nie poprzez fizyczny kontakt z autem przez odpowiadające tu osoby. W zasadzie wszystkie opcje zostały omówione. Na Twoje powyższe pytanie odpowiedż już padła.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4836
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

24 Sty 2023, 18:53

Na UPG jest prosty i tani sposób - kupujesz tester i sprawdzasz.
Olej w silniku jest brązowy czy kawa z mlekiem ( aczkolwiek po dolaniu takiej ilości płynu silnik już dawno by wyzionął swojego motoryzacyjnego ducha :) Z rury wydechowej masz biały dym?
Na początek dla spokojności swojego ducha zrób test UPG.
No chyba, że masz układ nieszczelny i to co dolewasz, to podczas jazdy co gdzieś wycieka. Pooglądaj dokładnie wszystkie węże, w szczególności przy cybantach, czy nie ma gdzieś białowo-zielonkowatego nalotu. Pamiętaj, że płyn z układu na zimnym silniku może nie uciekać, a nieszczelność będzie widać dopiero po uruchomieniu i nagrzewaniu silnika.
Ale z ta pompą to chyba dobry kierunek przy tych objawach.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Mar 2023, 21:50

Witam,
Mały update

Test UPG wyszedł pozytywny - zabarwienie na żółto jakieś 5 minut po odpaleniu auta

Wcześniej wymieniłem pompę wody, termostat i korek od chłodnicy oraz układ przeszedł płukanie. 1 dzień było ok, potem znów to samo.
Wlałem też odczynnik uv do obiegu chłodniczego aby sprawdzić wycieki. Jedyne gdzie znalazłem to z korka od chłodnicy i to nie za wiele.

Co do UPG - poza uciekaniem płynu nie ma innych objawów. Olej cały czas w normie, mimo że plyn ucieka w hurtowych ilościach (dolałem już litr odkąd odebrałem tydzień temu z wymiany pompy i termostatu). Brak plam pod autem.

Mam już dość tego auta. Może ktoś chce kupić?
adinho
Nowicjusz
 
Posty: 44
Prawo jazdy: 10 06 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: audi 80 b3 89r
Silnik: 2.0 +LPG

02 Mar 2023, 01:11

Temperaturę silnika sprawdzaj poprzez OBDII i jakąś apkę bo teraz mi się przypomniało że miałem jednego Avensisa T25 i na wskaźniku u był wiecznie niedogrzany wskazówka zawsze poniżej poziomu. Jak się okazało w aplikacji wartości temperatury były w prawidłowym zakresie. Skończyło się na rozebraniu licznika i przestawieniu wskazówki :wink: po takiej operacji wszystko było dobrze.

U Ciebie ewidentnie w środku jest za wilgotno, problemy masz wtedy kiedy ogrzewanie jest w użyciu czyli w chłodniejsze dni i w zimie. To wszystko wskazuje na problemy gdzieś z nagrzewnicą.

Wracając do klimy napisałeś że klikatyzacja = katarek u dzieci, a to jest nie prawda. Całe życie jeżdżę na klimie i z dziećmi nie było problemów. Masz jeszcze klimatronik więc łatwiej to ogarnąć. Zasada jest taka że kimy używamy cały rok ale przy upałach nie chłodzimy za mocno, jak masz na dworzu 30 stopni to nie ustawiasz klimy na 18-20 ale na przynajmniej 22-23 stopnie. No i do tego okresowe przeglądy i dezynfekcja parownika przynajmniej raz w roku z wymianą filtra.

Wracając do testu CO2 który zrobiłeś to przy takiej ilości ubywającego płynu jak by się przedostawał do komory spalania to na pewno za samochodem obserwował byś biały dym albo widać by było po oleju w silniku.

Teraz jeszcze tak myślę czy próbowałeś sprawdzić jak zachowuje się układ chłodzenia silnika z ogrzewaniem wnętrza przy otwartym korku chłodnicy. Odpalasz na zimnym silniku z odkręconym korkiem i obserwujesz co się będzie działo z temperatura i ogrzewaniem. Trzeba kontrolować poziom płynu przy otwartym korku w chłodnicy i przy okazji zwrócić uwagę czy nie widać wydostających się bąbli.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10009
Zdjęcia: 35

02 Mar 2023, 09:40

Właśnie najbardziej mnie nurtuje co się dzieje z tym płynem. Wszędzie gdzie pojadę to od razu mówią UPG, ale nie widzę żadnych innych objawów żeby to była uszczelka. Szkoda mi trochę wydawać teraz 1/2 wartości auta na naprawę czegoś co niekoniecznie jest przyczyną. Żal mi też sprzedać auto za kwotę adekwatnie niższą jeżeli to nie jest uszczelka.

Co do grzania to po zalaniu nowego płyny do pełna po wymianie termostatu i pompy, nagrzewnica chodziła bardzo dobrze przez pierwsze 2 dni. Potem znów brak ciepłego powietrza i grzanie się silnika - śmiem twierdzić że z powodu niedostatecznej ilości płynu w układzie, a niekoniecznie z powodu problemu z nagrzewnicą. No i jak auto tyle czasu stało bądź jeździło na krótkich dystansach 3-5km bez grzania to w sumie normalne, że pojawia się wilgoć.

Liczyłem, że test UV da mi jakieś sensowne wyniki, ale jedyne co zauważyłem to malutkie wyrzuty spod korka chłodnicy oraz troszkę odczynnika (od spodu, dopiero po dotknięciu) na rurze idącej of chłodnicy do małego obiegu. - może macie jakieś sugestie gdzie jeszcze mogę zajrzeć latarka?

Dziś spróbuję go trochę potrzymac z otwartym korkiem od chłodnicy.
adinho
Nowicjusz
 
Posty: 44
Prawo jazdy: 10 06 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: audi 80 b3 89r
Silnik: 2.0 +LPG

02 Mar 2023, 09:55

adinho napisał(a):Co do grzania to po zalaniu nowego płyny do pełna po wymianie termostatu i pompy, nagrzewnica chodziła bardzo dobrze przez pierwsze 2 dni.
A korek od chłodnicy wymieniałeś może w nim jest problem zawór nie działa i wywala płyn na zewnątrz przy wyższym ciśnieniu podczas jazdy i stopniowo się zapowietrza? Przy pierwszej jeździe jest jeszcze ok ale z każdą następną coraz gorzej.

Uszkodzony zawór w korku chłodnicy może powodować m.in. niekontrolowane wzrosty temperatury pracy silnika lub nawet jego przegrzewanie się.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10009
Zdjęcia: 35

02 Mar 2023, 10:15

Korek nowy założyłem wczoraj przed testem UV. Po tym jak trochę pojeździłem to widać było, że przez ten nowy korek uciekają śladowe ilości płynu
adinho
Nowicjusz
 
Posty: 44
Prawo jazdy: 10 06 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: audi 80 b3 89r
Silnik: 2.0 +LPG