Problem - Turbiną? błąd "regulacja ciśnienia doładowania"

15 Lip 2016, 18:07

WItam Wszystkich,

Mam problem ze Skodą 1,9TDI, 105koni. Auto szarpie, przy obrotach około 2700, czasami występuje zgrzytanie, czasami wywala błąd "regulacja ciśnienia doładowania"

Turbo było robione, bo cały czas wywalało błąd kiedy zmieniała się geometria.

Czy ktoś miał podobny problem.
KonradB
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: SKoda
Silnik: 1,9 tdi

22 Lip 2016, 11:22

Moim zdaniem jeżeli masz turbinę po regeneracji (zakładam że dobrze zrobiona) to do sprawdzenia jest zaworek N75 który może to również powodować. Generalnie najlepiej było by wziąć kogoś z VAGiem i sprawdzić logi w teście dynamicznym. Inaczej to trochę szukanie w ciemno.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

25 Lip 2016, 08:19

Dzięki za odpowiedź. Podczas testu dynamicznego ciśnienie spadało z 1800 do 1300 (chyba dobre jednostki podaje :)) wtedy było szarpanie.
KonradB
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: SKoda
Silnik: 1,9 tdi

25 Lip 2016, 17:10

KonradB napisał(a):Podczas testu dynamicznego ciśnienie spadało z 1800 do 1300 (chyba dobre jednostki podaje ) wtedy było szarpanie
Jednostki są w mbar. Ciśnienie spadło raptownie? Może przycina się w pewnej pozycji. Jak chcesz się pobawić to możesz pokusić się o wyczyszczenie tego zaworka, generalnie jest nierozbieralny, ale można to zrobić.

Próbowałeś odpiąć wtyczkę od tego zaworka N75? Dostałeś wtedy błąd?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

25 Lip 2016, 20:20

Tak, cisnienie spadło gwałtownie. NIe, zaworek nie był odpinany.

A czy takie objawy mogą być wynikiem tego, że jest problem z filtrem cząstek stałych. Jest wywalony, tzn komp go nie widzi, ale fizycznie jeszcze siedzi.

Nie napisałem wcześniej,że jest mapa wgrana. Auto ma 125koni.
KonradB
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: SKoda
Silnik: 1,9 tdi

25 Lip 2016, 20:41

Witamy. Rzeczywiście tak jak w poprzednich odpowiedziach warto sprawdzić zawór sterujący turbiną ale także zweryfikować poprawność wskazań czujnika ciśnienia doładowania a na końcu ew. samą sprężarkę np. podłączając pompkę podciśnieniową i obserwując czy kierownica spalin przesuwa się płynnie.
AutoConrad
Aktywny
 
Posty: 290
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
    Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...

25 Lip 2016, 21:49

miałem podobny problem w Krakowie, na pewno pomogą ;)
piegus
Początkujący
 
Posty: 98
Auto: fiat

26 Lip 2016, 06:34

Niestety do Krakowa mam 300km. Będe wdzięczny za wszelkie rady.
KonradB
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: SKoda
Silnik: 1,9 tdi