Problem z A4 B5 błąd 515 hall dużo pali

19 Sie 2012, 17:52

Witam
Mam problem w moim a4 b5 1.6 może ktos z użytkowników zechce mi pomocJ
1.VAG oczywiście na odpalonym silniku bład:
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 3B0 907 557 B
Component: 1,6l R4/2V SIMOS HS D03
Coding: 04001
Shop #: WSC 06335
1 Fault Found:
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
03-00 - No Signal
Readiness: N/A

Dodam tutaj iż wyczytalem na forum ze przy tym bledzie przy 4500 obr powinien mi odlaczyc zaplon bo niby wtedy auto jest w trybie „awaryjnym” no ale u mnie kreci do woli...

Objawy:
-troche meczy się podczas rozruchu( 1 max 2 sekundy za dlugo kreci)
-duzo pali szczególnie w cyklu miejskim nawet do 14 litrow...
-czasami szczególnie przy malej ilosci paliwa piszczy pompa
-po puszczeniu gazu obroty lekko wzrastaja lub pozostaja chwilke na tym samym poziomie no ale to zapewne przepustnica
-czasami kiedy wciskam do dechy pedal gazu lekko szarpie autem jakby nie miał dostatecznej dawki paliwa i przy tym auto jest mulowate szczególnie na 3 biegu
-czasami kiedy wlącze klime auto totalnie traci moc do tego stopnia ze się boje ruszac w niebezpiecznych miejscach no ale to chyba nie ma związku


pozdrawiam
maras399
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: a4 b5

21 Sie 2012, 04:49

Masz uszkodzony czujnik Halla.
Poczytaj jaka jest jego rola w układzie zapłonowym.
- będzie trochę dłużej kręcił ponieważ pompa włącza się dopiero przy rozruchu silnika a nie w momencie kiedy zapalą się kontrolki na liczniku.
- moja audi 1,8 paliła 13l taki typ silnika - są one paliwożerne.
- pompa może być już do wymiany i nie czekał bym z tym za długo
- z tymi obrotami to też u mnie tak było.
- to może być związane z uszkodzonym czujnikiem - ale nie koniecznie - może dostawać jakieś lewe powietrze i też będzie się mulił.
- u mnie też jak włączałem klime to ledwo ruszałem - zero mocy - wyczytałem, że są to pierwsze objawu zacierającego się łożyska w sprężarce.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

21 Sie 2012, 17:41

wielkie dzieki za rzeczowa odpowiedz
czy jest to trudna wymiana? da sie samemu zrobic czytalem ze aprat zaplonowy trzeba rozebrac ale nie moge znalezc tego senownie opisanego nawet w ksiazce "sam naprawiam"
chce zakupic taki zamiennik [link do oferty na Allegro wygasł]
podobno wymienia sie go najlepiej razem czujnik walka rozrzadu oraz polozenia walu?
czy ten błąd moze miec wplyw na spalanie auta? planuje wyjazd w niedlugim czasie i sie zastanawiam czy sie brac za to czy poczekac
pozdrawiam
maras399
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: a4 b5
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Niebezpieczny brud na samochodzie
    W okresie zimowym, z powodu topniejącego śniegu, na drogach często zbiera się błoto i sól, co skutkuje koniecznością częstych wizyt kierowców na myjni. Niestety nie wszyscy zdają sobie sprawę z ryzyka jakie ...