Problem z akumulatorem

27 Lis 2018, 12:57

Witam,
Mam problem z akumulatorem. Rozładowuje się i nie wiem co jest tego przyczyną.
Akumulator: Bosch S50 07 74 Ah 750 A
Samochód: Seat Cordoba 1.9 SDI 98'

Akumulator ma ponad 2 lata. Przez ten czas działał normalnie. Od 2 miesięcy się rozładowuje. Podładowałem go prostownikiem osiągnął wartość ponad 13V po odłączeniu spadło do 12,56V.
Wsadziłem do samochodu i na razie jeździ. Kontroluje go codziennie miernikiem elektrycznymi dziś miał wartość 12,46V (jeździłem autem trochę po mieście)

Alternator w samochodzie z włączonymi światłami, radiem wartość 14,05V
Przy włączeniu wszystkiego ogrzewanie , dmuchawa, światłą drogowe ma wartość 13,8V
Więc z tego co czytałem ładuje i działa normalnie.
Samochód na postoju pobiera prąd w wysokości 0,05V więc chyba norma.

Jeżdżę krótkie trasy typu (2x 2,5km) tak to auto stoi w garażu podziemnym. Czy to może być problem że alternator nie jest w stanie podładować aku w tyle km?
Akumulator niby sprawny był sprawdzany 2x testerem itd gość ocenił sprawność na poziomie 85%.

Nie mam możliwości podładowania aku bez wyciągania z auta niestety. A nie zamierzam go raz w tygodniu targać do mieszkania żeby go podładować. Macie jakiś pomysł co zrobić? Co jest nie tak?
Może robić raz w tygodniu jakąś dłuższa trasę? (Ile km potrzeba zeby się naładował?)

Ale nie miałem przez te 2 lata żadnego problemu a jeździłem takie same trasy.
remkac96
Nowicjusz
 
Posty: 16
Auto: Nie mam

27 Lis 2018, 14:34

remkac96 napisał(a):Jeżdżę krótkie trasy typu (2x 2,5km) tak to auto stoi w garażu podziemnym. Czy to może być problem że alternator nie jest w stanie podładować aku w tyle km?


Tak, tym bardziej w dieslu porą jesienno-zimową. Przecież 2,5 km to ani temperatury nie nabierze, ani prądu. Gdzieś był chyba test po ilu kilometrach alternator jest w stanie doładować akumulator. Ty masz także 74 Ah, co jest sporym akumulatorem ale zalecanym do tego auta. Jedynie prąd rozruchowy jest nieco przy mocny, ale nie wiem czy ma to wpływ na rozładowywanie.

No i 2 lata to jednak "normalna" pora na powolne odejście AKU, takie dziś rzeczy robią.

Podsumowując, spróbuj jeździć więcej albo doładowywać aku co tydzień-dwa. Dopóki nie pada z dnia na dzień to jest sprawny.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

27 Lis 2018, 14:50

Tak właśnie myślałem. Ze aku już powoli nie domaga i dlatego też nie wytrzymuje takich tras. Auto ma jeszcze pochodzić ze 2 lata. Nie chcę się pchać w aku za 400zł Co myślicie o kupnie większego aku, np. firmy kozak 80Ah 780A są tanie ze 2 lata wytrzyma?
remkac96
Nowicjusz
 
Posty: 16
Auto: Nie mam

27 Lis 2018, 15:14

Kup od razu 200 Ah albo podłącz dwa, wtedy rok wytrzyma...

Większego akumulatora tym bardziej nie doładujesz.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

27 Lis 2018, 15:21

To wiem ale czy to nie jest tak że większy aku więcej ma energi i szybciej ja pobiera z alternatora.
remkac96
Nowicjusz
 
Posty: 16
Auto: Nie mam

27 Lis 2018, 15:30

Tak, większy aku ma więcej energii i potrzebuje więcej mocy i więcej czasu by się doładować.

Zobrazuję to widzę że nie dociera... Masz szklankę 250 ml oraz butelkę 1000 ml, którą szybciej napełnisz wlewając wodę po jednej łyżeczce?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zlot fanów Toyoty Celica 2020
    Pod koniec lutego Celica Club Poland świętował 17. urodziny na Autodromie Pomorze w okolicach Tczewa. Impreza przyciągnęła miłośników Toyoty Celiki z całej Polski oraz z różnych stron Europy. W spotkaniu wzięło ...
    Jak warsztaty w Polsce zamawiają części?
    Mimo, iż rośnie liczba warsztatów z dostępem do szerokopasmowego Internetu oraz tych wyposażających swoich pracowników w urządzenia mobilne, wykorzystanie globalnej sieci do celów biznesowych jest niewielkie. ...

27 Lis 2018, 15:41

Najmniejszy aku jaki polecają do tego auta to 70Ah 640A. Kupując mniejszy coś zmieni będzie w stanie wtedy się szybciej doładować?
remkac96
Nowicjusz
 
Posty: 16
Auto: Nie mam

27 Lis 2018, 15:57

Wszystko zależy od wyposażenia, u mnie polecali czterdzieści parę, ale ja mam grzane fotele, grzanie szyby z przodu, pełną elektrykę itp, więc automatycznie trzeba brać większy.

Nie wiem jak u Ciebie, ale ogólnie bierze się taki który spełni minimum, podejrzewam że tam nie masz nic więcej 70 Ah moim zdaniem wystarczy. No i prąd taki jaki jest zalecany, im mniejszy tym gorzej auto odpala, tutaj akurat lepiej więcej (u mnie między 460 a 540 była ogromna różnica).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

27 Lis 2018, 17:57

Tak tylko ja mam diesel więc przy rozruchu potrzebuje więcej energii niż benzyna.
Dziś zrobiłem z 16km zobaczymy jaki stan pokaże mi akumulator rano.
remkac96
Nowicjusz
 
Posty: 16
Auto: Nie mam

27 Lis 2018, 19:25

remkac96 napisał(a):Jeżdżę krótkie trasy typu (2x 2,5km) tak to auto stoi w garażu podziemnym. Czy to może być problem że alternator nie jest w stanie podładować aku w tyle km?

Też myślę że to główny problem, akumulatora nie ma co zmieniać. Lepiej kupić ładowarkę podtrzymującą.
Ja mam tę z Juli
https://www.jula.pl/catalog/motoryzacja ... ra-608105/
i się sprawdza.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3788
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

27 Lis 2018, 22:20

Tak tylko niestety nie mam gniazdka w garażu podziemnym. I muszę targac aku do mieszkania. Dzięki.
remkac96
Nowicjusz
 
Posty: 16
Auto: Nie mam

28 Lis 2018, 11:03

Dziś sprawdziłem i było na aku 12,41V więc nic się nie doładowuje. Ładowanie niby mam więc tak jakby aku nie chciał przyjmować prądu lub robił to bardzo topornie.
remkac96
Nowicjusz
 
Posty: 16
Auto: Nie mam

28 Lis 2018, 12:03

Nie ma tragedii, tym bardziej że był niedoładowany i zdechł przecież. Ja bym go podłączył na weekend w domu na 2-3 dni non stop małym prostownikiem i tyle.

12,4V to nie jest tragiczna wartość, bo 12,5V-12,8V jest zalecane. Gdyby spadło poniżej 12V to byłoby kiepsko. Alternator daje u Ciebie dobre napięcie, ale pamiętaj że to spory aku i po jednej trasie 16 km (co to za trasa... ja do sklepu potrafię zrobić 50 km z nudów) nigdy się nie doładuje. Nie ma takiej opcji! To nie mała benzynka 1.0.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

29 Lis 2018, 17:43

Aku zdech nie możliwe żeby w ciągu 1 dnia z 12,41V rozładował się do 12V i już nie kręci rozrusznikiem. Także coś z nim jest nie tak.
Teraz pytanie kupować Kozaka z allegro za 200zł (żeby pojeździł ze 2 lata) czy kupić znowu jakiegoś Boscha czy inne coś za 350zł??
remkac96
Nowicjusz
 
Posty: 16
Auto: Nie mam

29 Lis 2018, 17:51

remkac96 napisał(a):Teraz pytanie kupować Kozaka
Odpuść sobie tą markę i kup jakiś normalny akumulator typu Varta, Bosch, Yuasa. W necie jest pełno przereklamowanych opinii na temat Kozaka jak być porozmawiał z kimś kto go faktycznie używał pewnie byś nie kupił tej marki.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!