Problem z chłodzeniem

08 Lis 2011, 08:43

Mitsubishi L200 wersja Dakar, turbodiesel 2,5 litrowy, skrzynia manualna 5 biegowa, 2007. Samochód firmowy.

Jechałem autostradą starając się utrzymywać w miarę stałą prędkość 140-150 km/h co na 5. biegu odpowiada około 3000-3100 obr/min. Temperatura powietrza tego dnia wynosiła ok. 7 stopni. Zobaczyłem, ze wskazówka temperatury silnika wchodzi na czerwone pole. Czym prędzej włączyłem ogrzewanie, wrzuciłem luz, zwolniłem do około 90 km/h i utrzymując taką prędkośc obniżyłem temperaturę o jedną kreskę. Każde zwiększenie obrotów skutkowało wskazówką na czerwonym polu. Zjechałem na najbliższym zjeździe i zobaczyłem, że pod maską jest rozlany płyn chłodniczy. Przewody ani zbiornik wyrównawczy nie miały nieszczelnosci. Po ostygnięciu silnika zobaczyłem, że płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym jest prawidłowa ilość. Dotoczyłem się więc powoli do najbliższego mechanika (jakieś 5 km), temperatura szybko wskoczyła w pobliże czerwonego pola. Mechanik stwierdził, że nie ma obiegu płynu chłodniczego, więc padła pompa wodna, a płyn chłodniczy wywaliło ciśnienie spod korka zbiornika wyrównawczego. Odradził dalszą jazdę, wezwałem lawetę.
Firmowy mechanik, który tydzień wcześniej wymieniał w tym samochodzie rozrząd, koło zamachowe i sprzęgło, ponoć cały dzień testował ten samochód na osiedlu jeżdżąc na dwójce przy 4k obrotów i nic się nie grzało. Stwierdził, ze wszystko jest w porządku, pompa wodna jest sprawna, a przegrzanie nastąpiło z mojej winy, bo za szybko jechałem. Zamiast holować, trzeba było poczekać aż silnik ostygnie i jechać dalej (przypomnę: Po ostygnięciu silnika zobaczyłem, że płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym jest prawidłowa ilość. Dotoczyłem się więc powoli do najbliższego mechanika (jakieś 5 km), temperatura szybko wskoczyła w pobliże czerwonego pola). I teraz mam jeździć 90 km/h.

Pytanie:
czy dla 167 konnego, 2,5 litrowego silnika z turbodoładowaniem 3100 obr/min to za dużo?
Może mechanik cos spartolił podczas ostatniej naprawy?
O co tu chodzi?
autosan
Obserwowany
 
Posty: 1

08 Lis 2011, 15:53

A wentylator się nie załączył ??
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

08 Lis 2011, 19:21

Nie mialo ci sie z motorem prawa nic stac, przez to ze jechales 150km/h, Alhambra 1,9 TDI 130KM moge jechec z predkoscia 150-170km/h autostrada na odcinku 200km i sie nic nie dzieje, a to autko idzie max 180km/h z wielkim bolem. ;p

Walna ci przewod, spadl poziom plynu chlodniczego i tyle, usun nieszczelnsoc, uzupelnij plyn i bedzie dobrze, no chyba ze faktycznie obiegu wody nie bylo, a plynu znikoma ilosc wyciekla(ale plynu w zbiorniczku mozesz miec duzo, a uklad mogl sie zapowietrzyc dodatkowo). Sprawdz tez czy wentylator sie zalacza prawidlowo, przy 90-95 stopniach sie powinien zalaczac. No i czy pompa wody dziala.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

08 Lis 2011, 21:30

moze byc tak ze byl zapowietrzony silnik (nieodpowietrzony po wymianie np pompy wody) ,albo pompa padla wirnik sie ująbał :P
albo termostat sie zawiesil :P


powodzenia:)
HARIBO
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 229
Miejscowość: dublin -kraków
Auto: Ibiza
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Moto Session 2016
    Lubelskie Święto Motoryzacji to obowiązkowa pozycja w kalendarzu imprez w 2016 r. Już w weekend 7-8 maja zapraszamy na Moto Session. W tym roku na zwiedzających czekać będą wystawy nie tylko samochodów, ale także motocykli, ...