Problem z ciśnieniem w cylindrach

11 Mar 2017, 16:06

Dzień dobry pierwszy raz skusiłem się napisać temat na forum przeważnie wyszukuję ale tym razem nie znalazłem. Mianowicie zrobiłem dziś pomiar ciśnienia w cylindrach oto wyniki:
-1 cylinder 3,8 Bara
-2 cylinder 8 Barów
-3 cylinder 16 Barów
-4 cylinder 16 Barów
Po próbie olejowej wyszły następujące wyniki:
-1 cylinder 5 Barów
-2 cylinder 11 Barów
-3 cylinder 20 Barów
-4 cylinder 20 Barów

Więc nie będę się pytał ile to będzie kosztowało itd. po prostu chcę to naprawić i teraz pytanie czy pierścionki poleciały czy zawory bądź gniazda zaworowe chyba , że uszczelka pod głowicą pomiędzy cylindrami dmucha. Objawy które mnie zaniepokoiły to ciężkie odpalanie poranne oraz dymienie przy odkręceniu korka wlewu oleju , olej też łyka jak bocian żabę . Brak odczuwalnego spadku mocy. Ciekawostką może być to , że jakieś 30 tyś. km temu jeździłem na przestawionym rozrządzie o 3 ząbki w lewo na wałku ssącym. No i całe te 30 tyś. km zrobiłem na spalaniu stukowym.
Peskaf
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 15 11 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.8 16v 125KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

12 Mar 2017, 15:01

Jaki to silnik?

Po pomiarach rozumiem że to benzyna czy masz LPG?. Pierwsze dwa cylindry pokazują że przwdopodobnie zawory albo gniazda zaworów nadpalone. Tu trzeba by też sprawdzić luzy zaworowe.

Olej może łykać przez pierścienie na pierwszych dwóch cylindrach.

Czy płynu chłodniczego również ubywa? Zrób jeszcze test na CO2 w układzie chłodzenia. Test kosztuje nie dużo, a będziesz wiedział czy to UPG.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

12 Mar 2017, 15:10

Z18xe nigdy nie było LPG . Dzięki za podpowiedź zrobię test jak tylko dowiem się który warsztat posiada takowe urządzenie. Tak czy siak mam umówionego człowieka , który mi zregeneruje głowice , dołem się też zajmę, wszystko co mogę rozkręcić i poskładać do kupy zrobię we własnym zakresie tak, że można zaszaleć z wymianą konkretną tego i owego nie płacąc dodatkowych pieniędzy w warsztacie a będę wiedział na czym stoję z silnikiem. Masz jakiś pomysł na proste urządzenie do wciśnięcia pierścieni ?
Peskaf
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 15 11 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.8 16v 125KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

12 Mar 2017, 17:11

Peskaf napisał(a):Dzięki za podpowiedź zrobię test jak tylko dowiem się który warsztat posiada takowe urządzenie.
Kup sobie np. za allegro [link do oferty na Allegro wygasł]

Peskaf napisał(a):Masz jakiś pomysł na proste urządzenie do wciśnięcia pierścieni ?
Tak, poszukaj sobie opaski do wciskania pierścieni. Musisz tylko znać średnicę tłoka żeby odpowiednio dobrać taką opaskę.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

12 Mar 2017, 19:12

Właśnie zamówiłem tą rurke , jak przyjdzie to sobie to sprawdzę. Opłaca się ten cały zestaw kupować do pierścieni [link do oferty na Allegro wygasł] . Czy tylko sama opaska [link do oferty na Allegro wygasł] . Średnica 80 mm tłoka więc się mieści w przedziale .Na święta jadę na działkę aż do majówki więc będzie czas na rozebranie wszystkiego.
Peskaf
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 15 11 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.8 16v 125KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

12 Mar 2017, 23:43

Opaska zaciskowa plus szczypce (przydadzą się do demontarzu pierścieni żeby ich nie uszkodzić) wystarczy i wyjdzie taniej niż zestaw :)
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

12 Mar 2017, 23:52

No to bardzo dobrze , a mam jeszcze takie małe pytanie znasz może momenty dokręceń śrub np. panewek czy śrub głowicy, do kolektora dolotowego i wydechowego ? albo jakiś poradnik kiedyś znalazłem takie coś na forum astra-g.pl jak wymieniałem rozrząd to potrzebowałem moment dokręceń i tam znalazłem ale to było wieki temu.
Peskaf
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 15 11 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.8 16v 125KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

13 Mar 2017, 00:08

Peskaf napisał(a):znasz może momenty dokręceń śrub np. panewek czy śrub głowicy, do kolektora dolotowego i wydechowego ?
Tego akurat nie znam, ale jak gdzieś znajdziesz to możesz wrzucić tu do tematu bo to na pewno się przyda też innym w przyszłości :)
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

13 Mar 2017, 00:12

Jasne będę szukał napewno, więc się podziele tu z potrzebującymi jak najchetniej.
Peskaf
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 15 11 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.8 16v 125KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

16 Mar 2017, 08:14

Wczoraj doszedl mi tester , wszystko jest ok . Zaczeło coś klepać w silniku , dzwiek w okolic kolektora wydechowego wiec mysle ze szpilka sie ukrecila i przedmuch klekocze
Peskaf
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 15 11 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.8 16v 125KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002