[A4 b5 1.6] Problem z braniem oleju silnikowego

11 Mar 2017, 20:04

Witam

Mam problem z silnikiem w audi a4 b5 1.6 AHL.
Silnik bierze olej, świeca jest zalana w oleju. Po ok 10km odłącza się 1 cylinder i pracuje tylko na 3.

Mechanik zaproponował wymianę świec, a w ostateczności uszczelniaczy zaworowych.
Ciśnienie 13barów na wszystkich cylindrach, więc ok. Poprzedni pomiar pokazał 7-8barów, tyle że był uszkodzony termostat, czujnik temperatury cieczy chłodzącej, czyli test na zimnym silniku oraz na zamkniętej przepustnicy(bez dodawania gazu).
Czy ciśnienie mogło aż tak wzrosnąć? Czy można wykluczyć pierścienie?
Co najlepiej zrobić w tej sytuacji?

Mechanik chciał wymienić uszczelniacze bez zdejmowania głowicy. Mógł przez to tyle palić? W zimę ok 18l w mieście, ale z uszkodzonym termostatem i czynnikiem temp.

Czytałem że da się sprawdzić czy wina leży po stronie uszczelniacza czy może pierścieni po wydechu. Da się w ten sposób sprawdzić?
U mnie wygląda to tak:
http://www.dailymotion.com/video/x5eim5e
Poza tym na bagnecie nie miałem oleju, był cały suchy, ale ostatnio go zmieniałem bo był ułamany. Dolałem 1l, wieczorem sprawdzę ponownie.
Kolega wspominał o pierścieniach, rysach na cylindrach, pękniętej głowicy.
Poza tym wydech jest cały w oleju, czarny.
Co sądzicie o tym? Co najlepiej zrobić?

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

danio96
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 08 08 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Nie mam

12 Mar 2017, 16:30

danio96 napisał(a):Mechanik zaproponował wymianę świec, a w ostateczności uszczelniaczy zaworowych.
A co pomoże w tym przypadku wymiana świec? Nowa będzia zalana i sytuacja się powtórzy.

danio96 napisał(a):Ciśnienie 13barów na wszystkich cylindrach, więc ok. Poprzedni pomiar pokazał 7-8barów, tyle że był uszkodzony termostat, czujnik temperatury cieczy chłodzącej, czyli test na zimnym silniku
A skąd wiesz jaka była wtedy temperatura silnika, to że jest uszkoszony termostat nie oznacza że silnik jest zimny tylko niedogrzany i może mieć temperaturę około 60-70 stopni.

danio96 napisał(a):Mógł przez to tyle palić? W zimę ok 18l w mieście, ale z uszkodzonym termostatem i czynnikiem temp.
Tak.

danio96 napisał(a):Czytałem że da się sprawdzić czy wina leży po stronie uszczelniacza czy może pierścieni po wydechu. Da się w ten sposób sprawdzić?
Jeżeli masz ciśnienie około 13 bar na wszystkich cylindrach to tu raczej jest ok i trzeba się przyjrzeć uszczelnaczom zaworów i uszczelce pod pokrywą zaworów.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

12 Mar 2017, 20:22

Kacper napisał(a):A co pomoże w tym przypadku wymiana świec? Nowa będzia zalana i sytuacja się powtórzy.

Też tak uważam. A tak z ciekawości, jeśli zmieniłbym świece i znowu zostałaby zalane olejem, byłyby trzeba znowu je wymieniać czy wystarczyłoby wyczyścić?
Kacper napisał(a):A skąd wiesz jaka była wtedy temperatura silnika, to że jest uszkoszony termostat nie oznacza że silnik jest zimny tylko niedogrzany i może mieć temperaturę około 60-70 stopni.


Silnik max rozgrzewał się do 70 stopni, nawet po dłuższej jeździe, a w środku było zimno, szczególnie w zimę. Poza tym sprawdzałem na klimatroniku,
Kacper napisał(a):Tak.

Ale aż tyle? Z 8l więcej? Jeśli tak to super, teraz powinien palić mniej :) A przez te uszczelniacze także może pochłaniać paliwo?
Kacper napisał(a):Jeżeli masz ciśnienie około 13 bar na wszystkich cylindrach to tu raczej jest ok i trzeba się przyjrzeć uszczelnaczom zaworów i uszczelce pod pokrywą zaworów.

Świece zalane są tylko od dolnej strony, więc raczej to nie wina pokrywy zaworów. Ale to nie droga naprawa, więc można i ją wymienić.
Jeśli padłyby pierścienie, autko dymiłoby cały czas, a u mnie tak jest tylko gdy dodaję gazu, tak jak na filmiku.
danio96
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 08 08 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Nie mam

16 Mar 2017, 09:45

Dzisiaj odebrałem auto kolejny raz od mechanika. Wymienione zostały uszczelniacze oraz świece zapłonowe NGK. Poza tym okazało się, że 3 szklanki się rozpadły, ale najlepiej wymienić je wszystkie, czyli 8szt.
Przy okazji została wymieniona uszczelka pokrywy zaworów.
Mechanik poinformował mnie także, że przy demontażu został uszkodzony czujnik położenia wału. Został wymieniony na jego koszt.
Po tej naprawie silnik inaczej chodzi, czuć poprawę :)
Ciśnienie pompy paliwa wynosi 3,5 bara.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

danio96
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 08 08 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Największe mgły występują w październiku i listopadzie
    Zgodnie z danymi Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej w Polsce notuje się rocznie średnio 54 dni z mgłą, a najwięcej takich dni występuje najczęściej w październiku i listopadzie. Stacjami synoptycznymi, na których ...