Problem z cisnieniem w ukladzie chlodzacym

14 Lis 2014, 23:30

Problem dotyczy glownie ubywajcego plynu chlodzacego. Zauwazylem kiedys ze plyn cieknie z jednego weza. Dokrecilem opaske zaciskowa i przestal. Jakis czas pozniej plyn zaczal cieknac z drugiego weza i zrobilem tak jak za pierwszym razem czyli dokrecilem opaske i przestal. Jeszcze pozniej zaczelo cieknac z dwoch mniejszych wezykow i tutaj sytuacja sie rowniez powtorzyla czyli po dokreceniu opasek przestalo ubywac tylko ze teraz zaczelo cieknac z chlodnicy. Mam wrazenie ze jakbym wymienil chlodnice czy jakos ja uszczelnil to znowu zaczelo by puszczac w innym miejscu. Nie wiem czy cisnienie w ukladzie jest za duze i plyn szuka ujscia gdzie sie da ? Czy chodzi o cos innego ? Moze ktos cos doradzi. Problem wystepuje juz bardzo dlugi czas i jakos tak sie do tego przyzwyczailem i do tej pory nigdy nie probowalem sie zorientowac co to moze byc. Samochod to astra 1994 1.6 benzyna i gaz.
Pytaniee
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: auto

16 Lis 2014, 22:49

1. Jaka jest temp.?
2. Czy włącza się wentylator?
Może być uszkodzona uszczelka lub głowica i kompresja idzie do układu chłodzenia.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

17 Lis 2014, 23:34

Wentylator sie wlacza a temperatura okolo 95 stopni jak zawsze. Problem z tymi wyciekami ciagnie sie juz ze 2 lata wiec nie wiem co to moze byc.
Pytaniee
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: auto

26 Gru 2014, 15:32

Kup sobie tester na obecność spalin w układzie chłodzenia,odobnie jak te stare baloniki(test na alkohol)zmieiają barwę pod wpływem wydobywających się spalin,najprawdopodobniej uszczelka pod głowicą lub głowica.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

27 Gru 2014, 16:20

PhantomASA1 - Jakby spaliny szły w układ chłodzenia to w zbiorniczku powinno dać się to zauważyć - bąbelki podczas pracy silnika? No i zapach też chyba? co o tym myślisz? No i jakby UPG to byłby problem z uruchamianiem zimnego silnika ( płyn w cylindrach ). I kopcenie na biało, aczkolwiek teraz, jak jest zimno, to cieżko stwierdzić.
A co powiedziałbyś o korku na zbiorniczku wyrównawczym?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Gru 2014, 16:38

Bąbelki to nic pewnego,one mogą być nawet w sprawym układzie(praca pompy) Mój brat niedawno kupił T5 z przebiegiem poniżej 200 tyś km,przebieg udokumentowany,auto jak nowe,nigdy nie bity.Zastanawiałem się gdzie tkwi haczyk,silnik chodził idealnie,żadnego dymku ,nic,palił od tzw.sztycha.Pierwsza trasa dalsza i zonk,musiał dolewać płynu chłodniczego b zwyczajnie wyrzucało przez zawór w zbioriku wyrównawczym,przyjechał do domu z trasy.Nie było bąbelków na wolnych obrotach,silnik nie puszczał dymu żadnego,płynu na wolnych nie wyrzucało,zgłupiałem.Pojechał znowu,tylko gdzieś bliżej i to samo,po porządnym rozgrzaniu silnika i podczas szybszej jazdy fruuuuu płyn na zewnątrz z zaworu.Uszczelka lub głowica jak nic,przy spokojnej jeździe nic się nie działo.Okazało się,że uszczelka pod głowicą do wymiany.Gdyby nie ta wada auta w takim stanie by nie kupił.Bądź tu mądry,objawy mogą być przeróżniste,oczywiście proponowałem mu ten tester na spaliny,chociaż ze zbiorniczka dymem nie pachniało,on by wykazał,nos nie jest tak sprawny.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    VERVA Street Racing - Top Gear Live / relacja
    VERVA Street Racing wraz z polskim debiutem jednego z najpopularniejszych spektakli motoryzacyjnych na świecie Top Gear Live zelektryzowała niemal 60 tys. zgromadzonych na Stadionie Narodowym w Warszawie. Brytyjski show jeszcze ...

27 Gru 2014, 16:46

PhantomASA1 napisał(a):Bądź tu mądry,objawy mogą być przeróżniste

Masz rację - układ chłodzenia niby prosta sprawa, a potrafi napsuć krwi :(
A z testerem tak czy inaczej bezsprzecznie dobra propozycja. Kosztuje coś około 30 zł jak dobrze pamiętam. Ale każdy dobry mechanik powinien takie cóć mieć na warsztacie. Za parę złotych ci sprawdzi.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000