Problem z dmuchawą

24 Sty 2025, 13:32

Witam pacjent Dacia Duster II 1.6 sce 115 km
Dmuchawa chodzi tylko na 4 biegu. Ogólnie zrobiło mi się tak już 3 razy od nowości. Za pierwszym razem mechanik wymienił rezystor dmuchawy, który wytrzymał rok. A w ostatnim czasie 2 razy ja go sam wymieniłem. Za pierwszym razem wytrzymał 3 miesiące. Teraz miesiąc i znowu się przepalił. Pytanie czy wymieniać znowu na nowy? Czy może jest jakaś inna przyczyna, że on się przepala cały czas?
kubax
Nowicjusz
 
Posty: 16
Zdjęcia: 0

24 Sty 2025, 15:06

kubax napisał(a):wymieniać znowu na nowy?


może wymień na używany?
słoniu
Początkujący
 
Posty: 66

24 Sty 2025, 17:18

słoniu napisał(a):
kubax napisał(a):wymieniać znowu na nowy?


może wymień na używany?


Dobra napisze łopatologicznie dla osób takich jak Ty. Wymienienie na nowy rezystor, ale czy jest coś co mógłbym sprawdzić przed wymiana co powoduje przepalenie się rezystora po miesiącu?
kubax
Nowicjusz
 
Posty: 16
Zdjęcia: 0

24 Sty 2025, 17:35

Czy to tam masz taki rezystor ?

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Potwierdż lub nie to napiszę o możliwych przyczynach ze wskazaniem co się tutaj psuje i dlaczego
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4964
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

25 Sty 2025, 00:50

bonifacy napisał(a):Czy to tam masz taki rezystor ?


Tak, to ten
kubax
Nowicjusz
 
Posty: 16
Zdjęcia: 0

25 Sty 2025, 16:02

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


To co zaznaczone to bezpiecznik termiczny . Przepala się trwale w przypadku przegrzania opornicy lub przekroczenia zadanego natężenia prądu . Przyczyną może być przyblokowany silnik dmuchawy lub ograniczony dopływ powietrza przez np niedrożny filtr kabinowy. Czy bezpiecznik termiczny jest przepalony to możesz sprawdzić omomierzem .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4964
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opel powraca do sportu samochodowego
    Marka Opel powraca do sportu samochodowego, w tym także – z nowym modelem Opel ADAM – do rajdów samochodowych w ramach międzynarodowego programu oraz na tor z nową Astrą OPC w programie ograniczonym do ...
    A2, że bezpiecznie! - program poprawy bezpieczeństwa
    SZKOŁA AUTO SKODA wspiera społeczno-edukacyjny program poprawy bezpieczeństwa na autostradach "A2, że bezpiecznie! ". Program stanowi inicjatywę Autostrady Wielkopolskiej, a jego celem jest propagowanie wiedzy na temat zasad ...

25 Sty 2025, 18:24

Skoro tak się dzieje coraz częściej obstawiam problem z samą dmuchawą, silnikiem. Warto by było go wyciągnąć dobrze obejrzeć itd.

@bonifacy tu dobrze wszystko opisał.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10197
Zdjęcia: 35

25 Sty 2025, 18:36

Dodam że owy bezpiecznik stosowany jest nie bez powodu . Opornica to zestaw oporników dużej mocy gdzie na nich wydziela się dużo ciepła . Jak dużo może świadczyć próg zadziałania bezpiecznika . Około 190 stopni w zależności od konstrukcji . Prąd około 10 A . Widziałem parę aut z wypalonym kokpitem bo ktoś zmostkował bezpiecznik zamiast rzetelnie przyjrzeć się dlaczego się często przepala .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4964
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna