Problem z doborem auta 15 tys

29 Maj 2023, 20:13

Witam z racji tego iż moje obecne auto kończy swój żywot ( upg, turbo do roboty, cały dół cieknie olejem) myślę nad zmianą auta. Z racji tego, iż kiedyś mieszkałem poza miastem kupiłem diesel. Teraz mieszkam już w mieście i ten diesel już średnio się sprawdza (praca 10 km w cyklu miejskim, czasem poza miasto weekend). Mój budżet to max 15 tys. Szukam czegoś większego (2+1). Oglądałem na necie i same dziady. Moja koleżanka z pracy myśli nad sprzedażą audi a4. Znam jego cała historię ma je od nowości. Z tym że to diesel. (12 tys chce za to).Sam już nie wiem... Szukać dalej na necie benzyny czy jest sens dalej pakować się w tdi..
air40
Nowicjusz
 
Posty: 22

29 Maj 2023, 20:21

Jak o jedno auto nie potrafisz zadbać to i z kolejnym będzie tak samo.
Kup sobie więc jak najprostsze auto z benzyniakiem. Za 15k to możesz jakiegoś c-maxa ogarnąć albo inną zafirę
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2823
Przebieg/rok: >50tys. km

29 Maj 2023, 20:25

To koleżanka kupiła Audi A4 w salonie?
Lepsza byłaby raczej benzyna prosta.

No chyba że w tym aucie wszystko na tip-top jest porobione, to już Ty wiesz najlepiej co reprezentuje to auto
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 837
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

29 Maj 2023, 20:37

Kupiła je jak auto miało 2 lata.
air40
Nowicjusz
 
Posty: 22

31 Maj 2023, 19:55

Jesteś bardzo niemily franc
air40
Nowicjusz
 
Posty: 22

01 Cze 2023, 07:15

Kochany air40, pomyśl słoneczko o tym co napisałeś. Sam zauważyłeś skarbie, że diesel w mieście średnio ci się sprawdza, w swoim masz masę "awarii" (choć hihi można to nazwać zaniedbaniami serwisowymi;), których nie opłaca się naprawiać. Ale oczywiście, hihi, rozumiem, wieczorem zostawiłeś auto na parkingu a rano po odpaleniu okazało się, że wszystkie usterki wystąpiły nagle i jednocześnie, przypadki chodzaypo ludziach, nie miałeś szczęścia. Pomyśl tylko czy warto pchać się, słoneczko, w to samo co masz (mimo, że sam wiesz, że to nie optymalny wybór) tylko dlatego "bo jest"

Wystarczająco grzecznie i miło? Co ty masz 6 lat czy przyszedłeś na forum motoryzacyjne, gdzie 99% użytkowników to dorośli mężczyźni? Masz samochód który zaniedbałeś a chcesz kupić kolejny o takiej samej konstrukcji, który również w twoich rękach skończy tak samo. Oczekujesz poklepania po plechach?
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2823
Przebieg/rok: >50tys. km

01 Cze 2023, 07:58

franccc napisał(a):Kochany air40, pomyśl słoneczko

Hmmm grubo :mrgreen:

Ja bym dał tytuł "problem z doborem auta 15k trudnego w doprowadzeniu do zgonu" :D

Szukałbym gdzie indziej.
Za 15k można kupić corolle E10 z małym nalotem i bez rdzy. Normalne sztuki są po 4k a takie za 15k będą kolekcjonerskie.

Wtedy oleju nie trzeba wymieniać tylko trzymać na miarce max. Zawias będzie stukać ale dalej będzie jazda, elektromechanika jest max stabilna.
Po 40k.km.można nalać najtańszego oleju, filtry zostawić i dalej śmigać.
Jedynie Rozrząd może powiedzieć papa.


To auto jest wyjątkowo odporne na zgon. No i zawsze potem można wyciąć kąta a auto sprzedać na Afrykę. Samo wjedzie na lawetę (po wjechaniu trzeba zabrać akumulator).
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11147
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

01 Cze 2023, 08:25

To nie jest tak że auto zaniedbałem. Z turbo faktycznie jeździłem dlugo zaniedbanym, cieknie dół po wymianie sprzęgła i dwumasy (uszczelka walu korbowego) a upg niedawno się odezwało. To jakieś fatum po prostu.
air40
Nowicjusz
 
Posty: 22

01 Cze 2023, 08:46

Nie fatum tylko duży nalot i brak serwisu.
Turbo i dwumasa to zwykła eksploatacja, ale UPG to już grubo silnik musiał dostać po garach. Kolejne auto też zajedziesz po kilku latach.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

01 Cze 2023, 12:55

A ja jestem ciekaw jak można dbać o turbo żeby było wieczne, w takim razie po co powstały firmy które regenerują? :D
Auto ma pewnie z 20 lat, w pewnym momencie pęka żeliwo, robią się luzy itd i nic to nie da że się będzie trzymać pod pierzyną :ok:
Edquar
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 267
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007

01 Cze 2023, 13:30

Auto to passat b5 2000r 380 tys nalotu
air40
Nowicjusz
 
Posty: 22

01 Cze 2023, 13:55

Edquar napisał(a):A ja jestem ciekaw jak można dbać o turbo


Jakbyś się lekko wysilił to byś przeczytał, że turbo i dwumasa są kwestiami eksploatacyjnymi.

Za to uszkodzenie UPG to wina użytkownika najczęściej. Rzadkie wymiany olejów, płynu chłodniczego nie badają, cisną autostradą i potem przegrzanie. Albo stanie w korku też swoje robi, wentylator tłucze ale nie wymieni bo szkoda kasy.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

01 Cze 2023, 14:54

Edquar napisał(a): ja jestem ciekaw jak można dbać o turbo żeby było wieczne,

To przeczytaj jeszcze raz post autora tematu.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11147
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

01 Cze 2023, 15:28

galakty napisał(a):Jakbyś się lekko wysilił to byś przeczytał, że turbo i dwumasa są kwestiami eksploatacyjnymi.

No ja jakoś nie widzę słowa o eksploatacji w 1 poście Francca, za to jest atak pod adresem autora że nie potrafił zadbać o 25 letniego Passata i dlatego ma wycieki i padnięte turbo.

Stąd moje pytanie jak dbać o turbo żeby w aucie które ma ćwierć wieku było jak nowe?
Edquar
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 267
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007

01 Cze 2023, 15:57

A ja coś napisałem, że turbo nigdy nie wysiada?
Po prostu autor ma w aucie kilka usterek, które nie wystąpiły jednocześnie a jakoś ich nie usunął
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2823
Przebieg/rok: >50tys. km