Problem z DPF Sedici 1,9Multijet

19 Sty 2021, 17:31

Świeci się kontrolka checkengine samochód przeszedł w tryb awaryjny. Mechanik stwierdził, że na podstawie komputera dpf całkowicie zatkany. Silnik nie spala oleju, turbina nie wykazuje zużycia. Wtryski - korekcja 0,6 - 0,7 czyli w porządku. Ostatnio jeździłem nim na miejscu tzn 12km w jedną stronę do pracy. Dpf 15tys km wstecz był wypalany komputerem i pomogło na niecały rok. Przebieg 175tys. Nigdy nie włączyła się kontrolka wypalania dpfa w czasie jazdy. Komputer ostatnie wypalanie zanotował te 15tys km temu.

Pytanie czy lepiej będzie wyczyścić dpfa czy wyciąć.
Jeśli czyścić.
Na jaki przebieg można liczyć czyszcząc dpfa przy jeździe na miejscu jak dotąd. Czy jeśli na fabrycznym zrobiłem 170tys km mogę liczyć że po wyczyszczeniu przebieg będzie podobny. Czy dpf mógł się w jakiś sposób zużyć i za kilka miesięcy problem powróci?

Jeśli wyciąć.
Ile powinno kosztować wycięcie dpfa wraz z programowaniem. Czy badając skład spalin na rozgrzanym silniku na stacji można wykryć jego wycięcie? Czy w tym modelu można go wyciąć tak aby to nie było widoczne na puszce podczas badania technicznego? Może można go rozwiercać zamiast wycinania.
krzych0104
Nowicjusz
 
Posty: 22

19 Sty 2021, 23:37

krzych0104 napisał(a):Pytanie czy lepiej będzie wyczyścić dpfa czy wyciąć.
tu już odrazu odpowiadając na pytanie ostatnie, jak wytniesz nikt nie zagwarantuje Ci że nie badaniach zmiesci się w normie.
krzych0104 napisał(a):Czy jeśli na fabrycznym zrobiłem 170tys km mogę liczyć że po wyczyszczeniu przebieg będzie podobny.
aż tak dobrze to nie ma a też wszystko zależy od użytkowania.
krzych0104 napisał(a):Ile powinno kosztować wycięcie dpfa wraz z programowaniem.
zależy od auta ale tak od 1000 w górę, odrazu trzeba z EGR zrobić to samo żeby nie generowało problemów.
[quote="krzych0104"] Może można go rozwiercać zamiast wycinania. można
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16668
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Sty 2021, 00:02

No tak, jasne że gwarancji co do emisji spalin nie ma, ale tak z doświadczenia w tych silnikach. Słyszy się, że na sprawnym, rozgrzanym silniku raczej pomiar nie wykaże przekroczeń emisji. Czyszczenie 250zł tylko pytanie na ile km to pomoże.

EGR jest już zaślepiony. Czyli rozwiercanie byłoby najlepszym wyjściem. Bez inwazyjnie, bez śladu. No a teoretycznie jest możliwość dobrać tak średnicę otworu aby różnica ciśnienia się zgadzała i nie było potrzeby zmiany oprogramowania? Tylko z tym rozwierceniem pewnie będzie problem bo trzeba przedłużyć jakoś wiertło i długość samego wkładu jest pewnie większa od długości wiertła. Pewnie teraz skończy się na czyszczeniu a kombinował będę dopiero gdy znów się zapcha.
krzych0104
Nowicjusz
 
Posty: 22

20 Sty 2021, 09:26

Z doświadczenia wiem że wywiercenie małej dziurki nic nie daje. Wiertło długie kupisz do betonu w sklepie budowlanym. Robiłem to u siebie w multivanie i nie pomogło, co prawda zapchanie zmniejszyło się o 15% ale wciąż nie dało się uruchomić procedury wypalenia. Kupiłem nowy zamiennik za 800 zł i z głowy
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16668
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Sty 2021, 11:22

Największym problemem jest to, że jak dla Diesla z DPF-em robisz po prostu za krótkie trasy. Diesel nie jest do miasta ani na krótkie dojazdy do pracy. W ten sposób nie zaoszczędzisz...Diesle z DPF-em są dobre, ale na długie trasy. Jak większość twoich tras składa się z takich 12, 15 km odcinków, albo mniejszych, to daruj sobie takie auto. DPF musi się co jakiś czas wypalić i najrozsądniej jest takiego wypalania nie przerywać, czyli trzeba wiedzieć kiedy rozpoczyna się proces wypalania ( nie w każdym aucie informuje nas o tym odpowiednia kontrolka ) oraz jechać tak długo i z odpowiednimi obrotami, ( informacja o tym jest w instrukcji obsługi ) aż proces wypalania się skończy. Niby mówi się, że jak ów proces się przerwie, to po ponownym odpaleniu i osiągnięciu odpowiednich obrotów i temperatury proces wypalania będzie kontynuowany, ale ja bym do tego podchodził ostrożnie. W twoim przypadku może się okazać tak, że wypalanie się rozpoczęło , a ty je przerwałeś. Filtr się wypalił do pewnego poziomu procentowego. Potem znowu jechałeś i filtr się zapchał i znowu rozpoczęło się wypalanie, które przerwałeś. I tak w kółko aż filtr zapchał się do tego stopnia, że normalnego wypalania już się nie da osiągnąć i trzeba to robić w inny sposób. Z tym, że jak teraz go wypalisz i będziesz nadal jeździł tak jak do tej pory, to w niedługim czasie znowu problem powróci.
Reasumując - obecnie, Diesle nie są już oszczędnymi samochodami do jazdy po mieście i na krótkich odcinkach. Teraz Diesle tylko na długie trasy. Do miasta i na dojazdy do pracy obecnie najlepszy jest benzyniak. Ewentualnie z LPG jak chce się pojechać czasami gdzieś dalej.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Sty 2021, 14:08

Wcześniej miałem dalej do pracy. Teraz jest jak jest. Z samochodu jestem zadowolony i tylko z tym dpfem coś trzeba mądrego zadecydować. Mieszkam w terenie górskim i tu sprawdza się znakomicie. Wcześniej miałem golfa 3 60KM w benzynie i pod górkę to był dramat. Co do dpfa wynika z tego że najlepszym rozwiązaniem w moim przypadku będzie jednak rozwiercenie większym wiertłem i zmiana oprogramowania komputera. Płace praktycznie jedynie za usługę przeprogramowania. Żebym chociaż zrobił te 100tys km po regeneracji(czyszczeniu wodnym) to przy moich przebiegach to czasu zapchania pewnie zmieniłbym auto.
krzych0104
Nowicjusz
 
Posty: 22
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW w leasingu – o czym warto pamiętać?
    Luksusowe modele BMW cieszą się dużym zainteresowaniem zwłaszcza wśród przedsiębiorców. Korzystne rozwiązanie stanowi szczególnie BMW leasing. Na co zwrócić uwagę, decydując się na tę formę finansowania? ...

20 Sty 2021, 14:50

To jak już programować to wyrzuć go całkiem.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16668
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4