REKLAMA
Świeci się kontrolka checkengine samochód przeszedł w tryb awaryjny. Mechanik stwierdził, że na podstawie komputera dpf całkowicie zatkany. Silnik nie spala oleju, turbina nie wykazuje zużycia. Wtryski - korekcja 0,6 - 0,7 czyli w porządku. Ostatnio jeździłem nim na miejscu tzn 12km w jedną stronę do pracy. Dpf 15tys km wstecz był wypalany komputerem i pomogło na niecały rok. Przebieg 175tys. Nigdy nie włączyła się kontrolka wypalania dpfa w czasie jazdy. Komputer ostatnie wypalanie zanotował te 15tys km temu.
Pytanie czy lepiej będzie wyczyścić dpfa czy wyciąć.
Jeśli czyścić.
Na jaki przebieg można liczyć czyszcząc dpfa przy jeździe na miejscu jak dotąd. Czy jeśli na fabrycznym zrobiłem 170tys km mogę liczyć że po wyczyszczeniu przebieg będzie podobny. Czy dpf mógł się w jakiś sposób zużyć i za kilka miesięcy problem powróci?
Jeśli wyciąć.
Ile powinno kosztować wycięcie dpfa wraz z programowaniem. Czy badając skład spalin na rozgrzanym silniku na stacji można wykryć jego wycięcie? Czy w tym modelu można go wyciąć tak aby to nie było widoczne na puszce podczas badania technicznego? Może można go rozwiercać zamiast wycinania.