Problem z grzaniem świec - Seat Leon

29 Lis 2016, 20:56

Witam, dwa dni temu kupiłem swój pierwszy samochód, jakim jest Seat Leon z 2002 roku (1m1), w jego wnętrzu bije serce o pojemności 1900ccm, generujące 90 koni mechanicznych.. Niestety, nie wszystko jest takie piękne, jak może się wydawać.
Mam problem z świecami żarowymi, w ogóle mi nie grzeją. Do tej pory sprawdzilem:
- sprawność świec - dwie świece są sprawne, zaś dwie nie (nowe już zamówione),
- kontrolka od świec - zapala się (czyli przekaźnik nr. 109 sprawny),
- prąd na świecach - sprawdzałem miernikiem oraz żarówkami i nasuwa się jeden wniosek, prąd nie dochodzi do świec.
Czytałem już chyba wszystkie fora jakie zdołałem znaleźć, dowiedziałem się, że jest coś takiego jak przekaźnik oraz bezpiecznik świec żarowych, problem tkwi w tym, że (pomimo przeszukaniu dziesiątek forum) nie mogę znaleźć odpowiedzi na moje pytanie, a mianowicie: gdzie znajdę ten bezpiecznik oraz przekaźnik?
Podobno bezpiecznik jest w puszce na akumulatorze, problem w tym, że tam są 3 zielone bezpieczniki 30A, a podobno od świec chyba jest 50A lub 80A, którego tam nie ma.
Przekaźnika szukałem pod kierownicą i są tam przekaźniki o numerze 109, 103 oraz 377 (i chyba jeszcze jeden, o którym nie pamiętam).

Czy jest ktoś w stanie powiedzieć mi gdzie jest bezpiecznik oraz przekaźnik (lub który to) od świec żarowych w moim złomku?
Jak sprawdzić sprawność przekaźnika?

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

P.S Przepraszam, jeśli pomyliłem dział, jeśli można, prosiłbym o przeniesienie do odpowiedniego.
Zimny1406
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 20 11 2016
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9 TDI 90KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

30 Lis 2016, 10:59

Zimny1406 napisał(a):kontrolka od świec - zapala się (czyli przekaźnik nr. 109 sprawny)
Nie zaszkodzi go wyciągnąć i sprawdzić w jakim stanie są jego styki. Ten przekaźnik świec żarowych ma oznaczenie 109 (tak jak podałeś) i znajduje się chyba po prawej stronie na płytce przekaźników pod kierownicą. Jak kontrolka się zapala to raczej nie będzie wina przekaźnika. Sprawdzałeś napięcie po odpięciu czujnika płynu chłodzącego?
Na ile czasu ta kontrolka się zapala?

Generalnie napięcia na świecach może nie być jak nie zostaną spełnione warunki w jakich świece się załączają. Napięcie na bezpieczniku i na świecach powinno pojawić się dopiero jak ECU da sygnał na przekaźnik. Bezpiecznik w 1.9 TDI był chyba 80A jak dobrze pamiętam.

Zimny1406 napisał(a):Podobno bezpiecznik jest w puszce na akumulatorze, problem w tym, że tam są 3 zielone bezpieczniki 30A, a podobno od świec chyba jest 50A lub 80A, którego tam nie ma.
Nie koniecznie w golfach 1.9 TDI właśnie w takiej puszce przy akumulatorze jeden z trzech bezpieczników które wymieniłeś odpowiadał za świece. Sprawdź wszystkie trzy czy są całe jak nie to wymień i wtedy sprawdź ponownie świece.

Sprawdzałeś błędy VAGiem? Warto by było to zrobić i nie szukać w ciemno. Jak tam nic nie pokaże to wtedy bym zaczął po kolei sprawdzać.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

30 Lis 2016, 18:10

Zimny1406 napisał(a):Podobno bezpiecznik jest w puszce na akumulatorze, problem w tym, że tam są 3 zielone bezpieczniki 30A, a podobno od świec chyba jest 50A lub 80A, którego tam nie ma.
A nie ma tam jeszcze bezpieczników innych ? tzw. taśmowe/blaszkowe ? Przykręcane na śrubki.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4917
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

30 Lis 2016, 20:01

W skrzynce na akumulatorze masz w sumie 8 bezpieczników - 3 "normalne" i 5 płytkowych tzw. metalowych. Te zielone, 30A są od wentylatora chłodnicy, główny przekaźnik ABS i silnikowy przekaźnik ABS. Natomiast te metalowe ( są przykręcone nakrętkami chyba 6 albo 8 i dochodzą do nich 4 czerwone przewody i jeden czarny ) są 150A z alternatora, 110A z instalacji samochodu, 40A II bieg wentylatora chłodnicy, 50A z rozdzielacza zapłonu i 50A z grzania świec żarowych. Popatrz dobrze, czy masz tą "płytkę" od świec całą.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    King of Europe Drift 2012 Poznań / relacja
    W dniach 20 – 22 kwietnia na najbardziej prestiżowym obiekcie wyścigowym w Polsce, czyli na torze "Poznań" odbyła się jedna z najważniejszych imprez driftingowych w całej Europie, a więc inauguracyjna runda King of ...
    Opel Insignia z instalacją gazową LPG
    Opel Insignia z silnikiem 1.4 Turbo LPG ecoFLEX przystosowanym do eksploatacji na skroplonym propanie-butanie (LPG). Fabryczną instalację gazową można zamówić do każdej wersji nadwoziowej flagowego Opla, czyli sedana, ...