Problem z hamulcami Fiat Uno

16 Mar 2008, 21:46

Problem polega na tym, że trzeba bardzo mocno naciskać pedał hamulca żeby hamulce zadzialały(dodam że pedał jest twardy i cięzko wchodzi). Czyściłem już wszystko co się dało(pare razy), wymienialem pompe i płyn hamulcowy, odpowietrzałem jednak efekt jest wciąż taki sam. Dla poródnania dodam, iż jezdząc samochodem dziewczyny ona cały czas po mnie krzyczy ,że za ostro hamuje, ale u niej jak ledwo dotknie ssię pedała już szarpie do przodu. Prosze o jakieś rady bo jż nie wiem co robić????????????? Może to być serwo??????????????
marian8407
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Ruda Sląska
  • 17 Mar 2008, 10:27

    Tak.Może to być wina serwa hamulcowego.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    17 Mar 2008, 15:12

    czyli niezbędna będzie jego wymiana:(
    marian8407
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Miejscowość: Ruda Sląska

    17 Mar 2008, 17:58

    Niekoniecznie wymiana, miałem kiedyś taki sam problem w skodzie favorit, i co sie okazało ze węże były już nieszczelne i porostu serwo nie dzialalo.

    "Można sprawdzić otoczenie serwa i jak i samo serwo.
    1. Przy wyłączonym silniku kilka razy nacisnąć na pedał hamulca – tym samym zredukujecie podciśnienie w serwo.
    2. Następnie przytrzymać pedał tak jak przy pełnym hamowaniu – wciśnięty. Pedał musi być już twardy, a droga pedału hamulca powinna wynosić tylko 1/3 z całości drogi .
    3. Trzymać pedał hamulca wciśnięty i włączyć silnik. Jeśli serwo i pompa podciśnieniowa działają bez zarzutu, wówczas pedał hamulca musi wyczuwalnie pod stopą opaść, albowiem zaczyna działać wspomaganie."
    tekst zapożyczony z MotoFatkty.


    Pozdrawiam
    Krecik
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Miejscowość: Plock

    19 Mar 2008, 15:39

    Dziś sprawdzałem serwo podaną wcześniej metodą. Po pompowaniu przy wyłączonym silniku pedał jest twardy a gdy zapale ledwo co opada(ale minimalnie) i jest to mało odczuwalne. Z tego co pamiętam kiedyś podacz odpalania opadał więcej. Czyli co??? Serwo do wymiany???
    marian8407
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Miejscowość: Ruda Sląska

    19 Mar 2008, 18:19

    niekoniecznie zaraz serwo, możesz mieś nieszczelność na wężu między serwem a kolektorem lub ,co bardziej prawdopodobne , zaciął się zaworek zwrotny w serwie( to jest to coś do czego jest przymocowany wąż )
    wyjmij ten zaworek i dmuchnij w niego , powinien puszczać powietrze tylko w jedną stronę
    74
    Początkujący
     
    Posty: 114
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      10 faktów na temat programu ogniw paliwowych Hyundaia
      Do końca 2015 roku na europejskich drogach pojawi się 250 egzemplarzy modelu Hyundai ix35 Fuel Cell napędzanego ogniwami paliwowymi. Do końca 2015 roku do europejskich klientów trafi 250 egzemplarzy modelu Hyundai ...
      Jak można odzyskać utracone zniżki z OC i AC?
      Wypracowane zniżki na polisie ubezpieczeniowej są chlubą niejednego kierowcy. Jednak bardzo łatwo je stracić i to w bardzo krótkim czasie. Z dzisiejszego artykułu dowiesz się jak odzyskać utracone zniżki z polis OC ...

    28 Mar 2008, 15:42

    Dziś w końcu sprawdziłem ten zaworek i przepuszcza tylko w jedną strone(od serwa do kolektora) więc chyba będzie niezbędna wymiana serwa????
    marian8407
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Miejscowość: Ruda Sląska

    01 Kwi 2008, 12:28

    Czyżby nikt nie był w stanie mi pomóc?? Przynajmniej potwierdzić czy wymieniać to serwo czy nie????
    marian8407
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Miejscowość: Ruda Sląska

    03 Kwi 2008, 22:26

    wymieniłem serwo i dalej to samo
    marian8407
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Miejscowość: Ruda Sląska

    04 Kwi 2008, 11:55

    popatrz na sam pedał hamulca.... może w nim jest problem..źle założony pedał nie wciska się tak jak trzeba i to może być problem...a pamiętaj że hamulce to poważna sprawa... sprubuj się dowiedzieć w jakimś serwisie co może być przyczyną...
    Samochód jest bogiem, prędkość nałogiem, nitro zabawą a tuning podstawą ;-)
    conest997
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 661
    Zdjęcia: 4
    Miejscowość: Olsztyn
    Auto: BMW E36 coupe 2.0 170 km

    04 Kwi 2008, 16:38

    Dokładnie tak - trzeba sprawdzić,czy ten bolec pedału sprzęgła dociska do końca serwo.Przyczyną może też być jak kolega wyżej pisał jakaś nieszczelność.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    04 Kwi 2008, 19:34

    Jeżeli masz silnik diesla to tu występuje pompa podciśnienia,ktora wytwarza podciśnienie dla serwa.Elastyczne przewody hamulcowe też potrafią blokować przepływ płynu hamulcowego.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    10 Kwi 2009, 21:40

    Witam!

    Mam podobny problem z moim Fiatem UNO 1.4 ies 1996. Myślę ze to u mnie również serwo nawala ale po przeczytaniu postu już nie jetem tego taki pewien. Problem polega na tym że mam bardzo słaby hamulec z przodu! Tył hamuje doskonale a z przodu słabiutko. Czyściłem tłoki ściągałem zaciski, wymieniałem klocki i 100 razy odpowietrzałem. Ale o dziwo hamulec jest bardzo miękki(tak jakby był zapowietrzony).Może korektory siły hamowania? I teraz sam nie wiem czy inwestować w nowe serwo???
    A może mam zapowietrzoną pompę hamulcową tylko nie wiem w jaki sposób ja odpowietrzyć:-(

    Bardzo rozpaczliwie proszę o pomoc. Jeden mechanik mi mówił że to może byc wina serwo ale mówił to bez przekonania. Sam nie wiem co zrobić...
    Adoxband
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Miejscowość: Kraków

    09 Lis 2009, 19:05

    witam ! jestem ciekaw jak rozwiązałeś problem tych hamulców bo mam identyczny......pozdrawiam
    a_kr1
    Nowicjusz
     
    Posty: 1
    Miejscowość: kutno

    09 Lis 2009, 21:29

    Witam!
    Nigdy bym nie wpadł na pomysł co to, ale wpadł na to mechanik od mnie z pracy! Spojrzał tylko raz i od razu spostrzegł że to nie te tarcze!!!! Bo do Una są dwa rodzaje tarcz. Rozmiar 24 i rozmiar 27- chyba (po prostu do roku chyba 89 były mniejsze tarcze a potem wieksze albo odwrotnie! Trzeba popatrzyć w instrukcję! W moim przypadku właśnie to był ten problem! Nie te tarcze! po zmianie tarcz wszystko wszystko wróciło do normy!
    Adoxband
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Miejscowość: Kraków