Problem z hamulcami Fiat Uno

16 Mar 2008, 21:46

Problem polega na tym, że trzeba bardzo mocno naciskać pedał hamulca żeby hamulce zadzialały(dodam że pedał jest twardy i cięzko wchodzi). Czyściłem już wszystko co się dało(pare razy), wymienialem pompe i płyn hamulcowy, odpowietrzałem jednak efekt jest wciąż taki sam. Dla poródnania dodam, iż jezdząc samochodem dziewczyny ona cały czas po mnie krzyczy ,że za ostro hamuje, ale u niej jak ledwo dotknie ssię pedała już szarpie do przodu. Prosze o jakieś rady bo jż nie wiem co robić????????????? Może to być serwo??????????????
marian8407
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Ruda Sląska
  • 17 Mar 2008, 10:27

    Tak.Może to być wina serwa hamulcowego.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    17 Mar 2008, 15:12

    czyli niezbędna będzie jego wymiana:(
    marian8407
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Miejscowość: Ruda Sląska

    17 Mar 2008, 17:58

    Niekoniecznie wymiana, miałem kiedyś taki sam problem w skodzie favorit, i co sie okazało ze węże były już nieszczelne i porostu serwo nie dzialalo.

    "Można sprawdzić otoczenie serwa i jak i samo serwo.
    1. Przy wyłączonym silniku kilka razy nacisnąć na pedał hamulca – tym samym zredukujecie podciśnienie w serwo.
    2. Następnie przytrzymać pedał tak jak przy pełnym hamowaniu – wciśnięty. Pedał musi być już twardy, a droga pedału hamulca powinna wynosić tylko 1/3 z całości drogi .
    3. Trzymać pedał hamulca wciśnięty i włączyć silnik. Jeśli serwo i pompa podciśnieniowa działają bez zarzutu, wówczas pedał hamulca musi wyczuwalnie pod stopą opaść, albowiem zaczyna działać wspomaganie."
    tekst zapożyczony z MotoFatkty.


    Pozdrawiam
    Krecik
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Miejscowość: Plock

    19 Mar 2008, 15:39

    Dziś sprawdzałem serwo podaną wcześniej metodą. Po pompowaniu przy wyłączonym silniku pedał jest twardy a gdy zapale ledwo co opada(ale minimalnie) i jest to mało odczuwalne. Z tego co pamiętam kiedyś podacz odpalania opadał więcej. Czyli co??? Serwo do wymiany???
    marian8407
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Miejscowość: Ruda Sląska

    19 Mar 2008, 18:19

    niekoniecznie zaraz serwo, możesz mieś nieszczelność na wężu między serwem a kolektorem lub ,co bardziej prawdopodobne , zaciął się zaworek zwrotny w serwie( to jest to coś do czego jest przymocowany wąż )
    wyjmij ten zaworek i dmuchnij w niego , powinien puszczać powietrze tylko w jedną stronę
    74
    Początkujący
     
    Posty: 114
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
      Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
      Audi RS 6 Avant - 700 Nm momentu obrotowego i 560 KM mocy
      W polskich salonach Audi można już zamawiać najnowszy, sportowy model z Ingolstadt – RS 6 Avant . Ten wyjątkowy samochód to połączenie 412 kW (560 KM) mocy i 700 Nm momentu obrotowego , z ogromnymi walorami użytkowymi ...

    28 Mar 2008, 15:42

    Dziś w końcu sprawdziłem ten zaworek i przepuszcza tylko w jedną strone(od serwa do kolektora) więc chyba będzie niezbędna wymiana serwa????
    marian8407
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Miejscowość: Ruda Sląska

    01 Kwi 2008, 12:28

    Czyżby nikt nie był w stanie mi pomóc?? Przynajmniej potwierdzić czy wymieniać to serwo czy nie????
    marian8407
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Miejscowość: Ruda Sląska

    03 Kwi 2008, 22:26

    wymieniłem serwo i dalej to samo
    marian8407
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Miejscowość: Ruda Sląska

    04 Kwi 2008, 11:55

    popatrz na sam pedał hamulca.... może w nim jest problem..źle założony pedał nie wciska się tak jak trzeba i to może być problem...a pamiętaj że hamulce to poważna sprawa... sprubuj się dowiedzieć w jakimś serwisie co może być przyczyną...
    Samochód jest bogiem, prędkość nałogiem, nitro zabawą a tuning podstawą ;-)
    conest997
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 661
    Zdjęcia: 4
    Miejscowość: Olsztyn
    Auto: BMW E36 coupe 2.0 170 km

    04 Kwi 2008, 16:38

    Dokładnie tak - trzeba sprawdzić,czy ten bolec pedału sprzęgła dociska do końca serwo.Przyczyną może też być jak kolega wyżej pisał jakaś nieszczelność.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    04 Kwi 2008, 19:34

    Jeżeli masz silnik diesla to tu występuje pompa podciśnienia,ktora wytwarza podciśnienie dla serwa.Elastyczne przewody hamulcowe też potrafią blokować przepływ płynu hamulcowego.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    10 Kwi 2009, 21:40

    Witam!

    Mam podobny problem z moim Fiatem UNO 1.4 ies 1996. Myślę ze to u mnie również serwo nawala ale po przeczytaniu postu już nie jetem tego taki pewien. Problem polega na tym że mam bardzo słaby hamulec z przodu! Tył hamuje doskonale a z przodu słabiutko. Czyściłem tłoki ściągałem zaciski, wymieniałem klocki i 100 razy odpowietrzałem. Ale o dziwo hamulec jest bardzo miękki(tak jakby był zapowietrzony).Może korektory siły hamowania? I teraz sam nie wiem czy inwestować w nowe serwo???
    A może mam zapowietrzoną pompę hamulcową tylko nie wiem w jaki sposób ja odpowietrzyć:-(

    Bardzo rozpaczliwie proszę o pomoc. Jeden mechanik mi mówił że to może byc wina serwo ale mówił to bez przekonania. Sam nie wiem co zrobić...
    Adoxband
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Miejscowość: Kraków

    09 Lis 2009, 19:05

    witam ! jestem ciekaw jak rozwiązałeś problem tych hamulców bo mam identyczny......pozdrawiam
    a_kr1
    Nowicjusz
     
    Posty: 1
    Miejscowość: kutno

    09 Lis 2009, 21:29

    Witam!
    Nigdy bym nie wpadł na pomysł co to, ale wpadł na to mechanik od mnie z pracy! Spojrzał tylko raz i od razu spostrzegł że to nie te tarcze!!!! Bo do Una są dwa rodzaje tarcz. Rozmiar 24 i rozmiar 27- chyba (po prostu do roku chyba 89 były mniejsze tarcze a potem wieksze albo odwrotnie! Trzeba popatrzyć w instrukcję! W moim przypadku właśnie to był ten problem! Nie te tarcze! po zmianie tarcz wszystko wszystko wróciło do normy!
    Adoxband
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Miejscowość: Kraków