Problem z kostką od radia oraz kluczykiem

11 Paź 2012, 13:47

Witam.

Od paru dni mam problem ze swoim autem a mianowicie z kostka ISO oraz otwieraniem i zamykaniem drzwi z kluczyka.

Zacznijmy od kostki. Parę dni temu zepsuło mi się radio. Kupiłem wczoraj nowe ale okazało się że w mojej kostce nie ma napięcia w kablu który powinien dawać napięcie po przekręceniu stacyjki. Nie mogłem znaleźć na internecie nic ciekawego co by mi pomogło rozwiązać ten problem. Czy wie ktoś jaki może być powód ze ten kabel nie działa bądź gdzie szukać problemu.

Druga sprawa jest z kluczykiem a mianowicie kluczyk po przyciśnięciu przycisku otwierania bądź zamykania zapala się czerwona dioda w kluczyku lecz nic się nie dzieje. Próbowałem zakodować ponownie kluczyk wsadzając go do stacyjki przekręcając zapłon etc. nie pomogło.

Czy macie jakieś pomysły by naprawić te dwie rzeczy ?


Pozdrawiam
krzychu993
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: opel astra g
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

11 Paź 2012, 17:06

krzychu993 napisał(a):Kupiłem wczoraj nowe ale okazało się że w mojej kostce nie ma napięcia w kablu który powinien dawać napięcie po przekręceniu stacyjki.


To jak działało poprzednie ??

krzychu993 napisał(a):jakieś pomysły


Może bateria już padła - wystarczy do diody ale sygnał daje słaby lub wcale.. A drugi pilot ??
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

11 Paź 2012, 18:55

Stare radio się zepsuło więc po jakimś tygodniu kupiłem nowe. By mieć pewność ze stare się popsuło sprawdziłem je w aucie mojego kumpla. Gdy kupiłem nowe nowe wcale się nie chce właczyć u mnie a u mojego kumpla działa poprawnie. Po tym jak u niego sprawdziłem, sprawdziłem u siebie napięcia na kostce ISO i okazało się ze nie mam prądu na czerwonym kablu który powinien podawać prąd po włączeniu zapłonu.
z tego wynika ze albo zbieg okoliczności albo sam nie wiem bo wychodzi na to ze dwie rzeczy musiały przestać działac w tym samym czasie mowa o radiu i napięciu w kablu

Co do kluczyka to posiadam tylko jeden. Baterię sprawdzę zaraz.
krzychu993
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: opel astra g
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

11 Paź 2012, 19:55

Nie masz napięcia na kostce bo posypała sie kostka pod stacyjką <miałem ten sam przypadek w swoim oplu omedze kiedyś> i zapewne stare radio było dobre tylko zwarcie w kostce je uszkodziło. Z pilotem to kiepska sprawa bo tam mogło siąść coś w elektronice skoro nie chce sie zaprogramować.
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

11 Paź 2012, 20:52

Chodzi Ci o czarną kostkę pod stacyjka ? Bo jeżeli tak to taka kostke wymieniałem jakieś 3 miesiące temu więc dziwne jak ona się posypała a kostkę kupiłem oplowska tzn nie jest to zamiennik
krzychu993
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: opel astra g
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

11 Paź 2012, 20:53

To szukaj w bezpiecznikach, ale drugi plus do radia idzie właśnie z pod stacyjki.
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

11 Paź 2012, 21:00

Sprawdzę jutro ta kostkę a możesz jeszcze powiedzieć który bezpiecznik jest od tego ?
krzychu993
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: opel astra g
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

11 Paź 2012, 21:05

Zdjęcie

Taki opis na szybkości znalazłem, tylko nie wiem od którego plusa jest ten 19 bezpiecznik czy od stałego czy z pod stacyjki.
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

12 Paź 2012, 00:14

Pierwszy raz w życiu spotykam się z czerwonym przewodem po zapłonie, zawsze czerwony oznacza staly +, a + po zapłonie to żółty, pomarańczowy itp. Padł pewnie bezpiecznik, skoro nie masz napięcia na czerwonym przewodzie.
+ od stacyjki nie ma bepiecznika (przynajmniej nie słyszałem), bezpiecznik nr 19 to stały+ (przewód właśnie czerwony).
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

12 Paź 2012, 00:20

Tak jest w kostce iso ktora dostalem w radiu a mowa jest o kostce ktora jest w aucie ta do ktorej podlaczam radio. W moim aucie astra 99rok hatch akurat mam 2 czerwone jeden stale napiecie drugi czerwony jest napiecie od stacyjki
krzychu993
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: opel astra g
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

12 Paź 2012, 00:34

Który + masz sprawny to łatwo sprawdzić. Zmierz napięcie czy jest dobre na czerwonym przewodzie na włączonym zapłonie, potem wyłącz zapłon, jak napięcie nadal będzie to to jest stały +, a jeśli napięcie zniknie to jest to + po zapłonie. Często stosuje się taki myk, że podłącza się 2 plusy pod stały jeden +, wtedy radio można włączyć bez ingerencji kluczyka (osobiście tak robiłem).
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

12 Paź 2012, 00:42

To ze plus od stacyjki nie działa to sprawdziłem stąd wiem. Właśnie tak zrobiłem ze ze mam 2 stale plusy obecnie i radio wylaczac musze przyciskiem ale czy to mi akumulatora nie rozładuje ?
krzychu993
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: opel astra g
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999