Problem z Maluszkiem:)

17 Wrz 2006, 23:57

witam serdecznie !!
Mam niby mały ale jak to wielki problem z tzw. maluszkiem:) Już chyba od ponad pół roku mam straszne problemy z odpalaniem go po dłuższym postoju, a mianowicie jak silnik jest już zimny! Bo jeśli już mi sie uda go wcześniej odpalić i po zgaszeniu go na jakieś 15min(silnik jest jeszcze wtedy dosyć ciepły), nie mam wogóle problemu z odpaleniem! Jeśli jakiś mechanik lub ktoś miał kiedykolwiek podobne problemy z maluszkiem i wie jak temu kłopotowii sprostać prosze o pilne rady, bo ja to już próbowałem chyba wszystkiego!!!
- nowe kable i świece
- rególacja zaworów
- demontaż i czyszczenie całego gaźnika
- rególacja zapłonu, łącznie z aparatem zapłonowym(przerwy na platynkach itp.)
- sprawdzenie stanu kompresju
- zdjęcie cylindrów i sprawdzenie tłoków i pierścieni
- nowe przewody paliwowe
- reperaturka pompki paliwa
i nic mi poprostu nie pomaga jak sami widzicie robiłem już chyba wszystko, a wcześniej było w pożądku i nie mam pojęcia co z tym może być:(

Prosze o każde rady z góry dzięki
Luki_SL
Nowicjusz
 
Posty: 1
  • 24 Wrz 2006, 13:42

    A dziala ci wogle ssanie??

    Pozdr.
    rkris
    rkris
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Miejscowość: lubuskie

    23 Paź 2006, 15:57

    :x Mnie wyglądałby to na niewłaściwą kolejność zapłonu; czyli zamiast 1-2 pali 2-1. Zatem należałoby: ustawić nacięcie na kole paska na wprost takiej "wypustki" na pokrywie łańcuszka rozrządu; wtedy palec w aparacie powinien być skierowany "w dół" (w kierunku tłumika); po zdjęciu pokrywy rozrządu trzeba sprawdzić "mijanie się " zaworów/dźwigienek popychających. Poprawnie, czyli zapłon w pierwszym cylindrze jest wtedy, gdy "mijają się" dźwigienki drugiego cylindra. Oczywiście na niepracującym silniku!!! Można przepychać autko na 4-ce. ZATEM: palec w dół, mijają się zawory II-go cylindra i powinno być OK. Przerwa na platynach 0,2; na świecach 0,6 mm. Powinno grać. Napisz na priv.
    Nie wiedzieć - też radość!
    malken
    Aktywny
     
    Posty: 250
    Miejscowość: Poznań
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
      Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...
      Te samochody są najbardziej trwałe
      Trwałość samochodu ma znaczenie zarówno dla tych kierowców, którzy kupują samochód raz na wiele lat, jak i dla tych, którzy rozglądają się za dobrym autem używanym. Amerykański portal zajmujący ...