Problem z nagrzaniem silnika

29 Lis 2014, 12:58

Witam,

Szanowni forumowicze, mam taki problem może ktoś będzie wiedział co może być przyczyną.
Auto: Seat Cordoba 6l2, 2004, 1.4 16v przebieg 190 000

Przy temperaturze na zewnątrz ok -5 do 0 stopni przy włączonym ogrzewaniu wewnątrz samochodu temperatura płynu chłodniczego nie przekracza 70 st. Mierzyłem termometrem. Te 70 st osiąga po przejechaniu ok 4 km (na wył. ogrzewaniu). Po przejechaniu kolejnych 2 km osiągnie ok 85 st. jak tylko włącze ogrzewanie po chwili spada do 65 - 70 i tyle cały czas się utrzymuje.

Mam takie pytanie czy temperatura 70 st. może mieć wpływ na większe spalanie?
Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
Jak u Was wygląda nagrzewanie silnika po ilu km dochodzi do 90 st w tego typie silnika?

Może warto zasłonić kartonem 1/3 czy 1/2 chłodnicy?
tomaszp85
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 05 05 2005
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Seat CORDOBA 6L2
Silnik: 1.4 16v
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

29 Lis 2014, 18:20

Potrzebuję jeszcze pomocy. Nie wiem, który termostat kupić? Poniżej linki do aukcji, oba pasują do Cordoby silnik BBY, BKY ale są różne :) nie wiem czy w silniku są 2? Kupić oba?

[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
tomaszp85
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 05 05 2005
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Seat CORDOBA 6L2
Silnik: 1.4 16v
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

29 Lis 2014, 19:51

Niektóre katalogi podają że ten pierwszy był stosowany od roku prod. 2004/05 w silniku BKY. Termostat masz jeden . W razie wątpliwości wymontować i porównać. Najlepiej zakupić w pobliskim sklepie lub hurtowni.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4959
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

30 Lis 2014, 13:07

No nie wiem, który kupić. Data produkcji mojego 2004, natomiast 1 rejestracja 03.2004
tomaszp85
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 05 05 2005
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Seat CORDOBA 6L2
Silnik: 1.4 16v
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

30 Lis 2014, 18:09

bonifacy napisał(a):wymontować i porównać

Najlepsza rada - bez kombinacji i zastanawiania się.
Ewentualnie podejśc do sklepu motoryzacyjnego, i sprzedawca sprawdzi w katalogu numer wg silnika, rocznika, a nawet miesiąca. A każdy szanujący klientów sklep motoryzacyjny ma taki katalog - zazwyczaj dostają go od producentów części.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

30 Lis 2014, 19:11

Tak, zrobię. Dzisiaj sprawdziłem dokładnie temperatury no i wnioski. Po odpaleniu i odczekaniu ok 10 min temperatura 60 st. górny wąż od chłodnicy ciepły dolny zimny przy temperaturze 70 st otwiera się termostat i dolna rura robi się ciepła no i tego progu 70 st ogólnie nie przekracza.
tomaszp85
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 05 05 2005
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Seat CORDOBA 6L2
Silnik: 1.4 16v
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Warsaw Oldtimer Show 2018 / relacja
    Klasycznie piękne oldtimery i youngtimery można było obejrzeć w majowy drugi weekend na V Targach Pojazdów Zabytkowych Oldtimer Warsaw Show 2018 które odbyły się w Ptak Warsaw Expo w Nadarzynie. To największe ...
    O czym kierowca powinien pamiętać wiosną?
    Wyższe temperatury, zmiana warunków atmosferycznych, stanu nawierzchni i samopoczucia kierowców to symptomy panującej wiosny. To również czas przeglądów po zimie, wymiany opon i coraz większej ...