Problem z obrotami Fiat Cinquecento

06 Lip 2012, 18:55

Witam
Mam poważne problemy ostatnio z moim cinquecento 700. Samochód zapala bez problemu ale ma poważne problemy z wejściem na odpowiednie obroty. A jeśli
już wejdzie to strasznie "strzela" z tłumnika i leci czarny dym. Co się mogło stać ?
Pozdrawiam
ice25
Obserwowany

Prawo jazdy: 01 01 2001

06 Lip 2012, 21:28

jaki to jest rok?od kiedy go masz?
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany

Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

08 Lip 2012, 19:19

1993. Gaznik jest firmy FOS. Samochod ma problemy z wejsciem na obroty jak wejdzie to juz jedzie bez problemu a czasami z 1 nie moze ruszyc... no i ciągle "strzelanie" z wydechu...
ice25
Obserwowany

Prawo jazdy: 01 01 2001

21 Lip 2012, 21:28

Wyreguluj gaźnik - tu leży problem, sam ostatnio to przerabiałem. Nie pomogły nowe dysze, nowe świece, kable, czujnik położenia wału, filtry powietrza i paliwa, cewka i moduł, dopiero udanie się na analizator spalin i odpowiednie wyregulowanie gaźnika usunęło problem. To specyficzny samochód a FOS to specyficzny gaźnik w nim. Weber sprawuje się znacznie lepiej. Ponadto strzelanie z wydechu sugeruje problem z zaworami, polecam sprawdzić krzywki na wałku rozrządu - też ostatnio wymieniałem wałek bo strzelał i jak się okazało krzywka wydechowego była wytarta o 4 mm.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika

Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997