Problem z obrotami i gaśnięciem silnika ATU PLUS 1.6 GLI 97r

04 Kwi 2009, 10:59

Witam.

Sprawa stoi tak. Jeżdżę polonezem Atu plus 1997. 1.6 GLI
Jednopunktowy wtrysk (chyba boscha) Odpalając silnik mam obroty tak 1300
po jakimś niedługim czasie spadają do 1000.
Ale to nie jest główny problem. Wsiadam i jadę przejeżdżam około 300m. i gdy chcę wrzucić na luz obroty gwałtownie mi spadają i silnik gaśnie.
Po rozgrzaniu silnika problem ustaje.

Czytałem posty jedni mówią że to silniczek krokowy ale takowego przy wtrysku jak ktoś pisał nie ma.
Następny element jaki się nawinął to regulator położenia przepustnicy ale mało było o tym napisane.

Proszę o pomoc (ponieważ auto jest nie moje!!) a muszę je naprawić.
norbertSH
Nowicjusz
 
Posty: 38
Miejscowość: Morąg
  • 05 Kwi 2009, 21:34

    Wygląda na to,że nie masz ssania. Po mojemu to czujnik temperatury płynu chodzącego,ale nie jestem pewien czy w polonezie on steruje ssaniem.
    adamires
    Początkujący
     
    Posty: 148
    Miejscowość: World

    05 Kwi 2009, 21:39

    We wtrysku boscha do regulacji wolnych obrotów służy regulator ustawienia przepustnicy,który jest zamocowany z przodu urządzenia wtryskowego.W regulatorze tym,jest silniczek elektryczny,przekładnia śłimakowa i łącznik biegu jałowego.W samym łaczniku jest popychacz i styk biegu jałowego.Musisz zdemontować ten regulator i go wyczyścić.
    Ale to nie koniecznie może być wina samego regulatora.Może to być wina czujnika temperatury cieczy chłodzącej lub czujnika temperatury powietrza.Może to też być wina p. uszczelki pod urządzeniem wtryskowym.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    06 Kwi 2009, 11:56

    Dzieki za radę MotoAlbercik tylko mam jeszcze takie pytanie czy po zdemontowaniu tego regulatora nie będę musiał go potem ustawić czy coś i czy będę umiał potem to złożyć bo nie wiem czy mi się nie wysypią jakieś części po odkręceniu :?: nie robiłem jeszcze czegoś takiego co najwyżej uszczelkę pod głowicą.

    A i jeszcze jedno gdzie te czujniki się znajdują i ten regulator jest od strony lamp czy silnika bo tam są 3 jakieś urządzonka do tego nie chciał bym odkręcić nie tego
    norbertSH
    Nowicjusz
     
    Posty: 38
    Miejscowość: Morąg

    06 Kwi 2009, 12:45

    Powiem tak - jeżeli nigdy tego nie robiłeś i nie znasz się na tym,a z tego co piszesz tak jest,to lepiej daj autko do mechanika.On zrobi ci to bez problemu i nie powinien wziąśc dużo kasy.A jak pisałem,może sie okazać,że to może być coś innego niż sam regulator położenia przepustnicy.Mechanik podłaczy sie pod komputer,sprawdzi odczyty czujników i bedzie wiedział gdzie uderzyć.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    06 Kwi 2009, 15:59

    Aż taki cienki to nie jestem z mechaniki.
    Chodzi mi o to czy po wykręceniu i wyczyszczeniu nie będę musiał na nowo czegoś ustawiać.
    norbertSH
    Nowicjusz
     
    Posty: 38
    Miejscowość: Morąg
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Toyota Century 1967 rok
      Pierwsza Toyota Century miała za zadanie zdobyć japoński rynek aut luksusowych. Auto powstało w setną rocznicę urodzin Sakichi Toyody, założyciela Toyota Industries, i temu zawdzięcza swoją nazwę. Samochód jest flagowym ...

    06 Kwi 2009, 17:53

    Teoretycznie nie powinieneś.Ale to tylko teoretycznie.Po czyszczeniu regulatora,ECM powinien sam ustawić przepustnicę dla wolnych obrotów na podstawie odczytu danych z różnych czujników.Tak samo jak silniczek krokowy w Abimexie.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    07 Kwi 2009, 08:14

    Acha czyli trzeba coś ustawiać. Nie robiłem czegoś takiego to lepiej pójdę do mechanika bo jak coś źle ustawię to będzie kicha a zwłaszcza że auto nie moje.

    Dzięki wielkie za pomoc. Pozdrawiam.
    norbertSH
    Nowicjusz
     
    Posty: 38
    Miejscowość: Morąg

    28 Gru 2009, 04:09

    Witam. mam taki problem, mam poloneza caro z 97r na jednopunktowym wtrysku i gdy jest silnik zimny i odpalę go na benzynie to ma wolne obroty ale gdy pochodzi chwile to obroty schodzą do 500 i gaśnie silnik. jaka może być tego przyczyna?????
    emil13135
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Miejscowość: sandomierz

    28 Gru 2009, 12:55

    Prawdopodobnie silniczek krokowy.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000